Nakende inleiding maar ik wil een thuisbevalling (in water)!

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaV3, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaV3

MamaV3 Niet meer actief

#1 MamaV3, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2011
    De vk is net geweest en heeft geprobeerd me te strippen maar mijn baarmoederhals is nog te lang en het hoofdje nog te hoog.

Nu is de baby aan de grote kant en willen ze me morgen ter controle zien in het ziekenhuis. Daar zal (volgens de vk) mogelijk het besluit vallen om me daags erna te laten inleiden.
    Ik heb een onderwater-thuisbevalling gepland en wil dat niet zomaar opgeven. Ook wil ik liever de natuur haar gang laten gaan en wachten op een spontane bevalling.

Wie is er ingeleidt geweest en vond het 'meevallen'?

Een vriendin zei me ook dat haar kindje door haar inleiding 'opstartprobleempjes' heeft gehad bij de geboorte. Iemand die hier meer over weet?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met inleiden, maar wilde even zeggen dat er al een topic loopt over inleiden momenteel! Daar kun je al heel wat ervaringen lezen ;).

Het heet "Inleiden - ervaringen gevraagd!" en staat relatief ver bovenaan deze pagina!

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Je kunt altijd met de gynaecoloog overleggen of je nog mag afwachten totdat de bevalling zich vanzelf aan kondigd.
    Helaas is het zo dat je je manier van bevallen niet kunt plannen. Zo wilde ik absoluut thuis bevallen. Had al voor mijzelf helemaal gepland hoe ik het wilde.
    Het werd een zh bevalling, inleiden en keizersnede.

Ik vond het inleiden mee vallen. Ik had al een paar centimeter ontsluiting, dus ze konden gelijk beginnen met vliezen breken. Wat je bij inleiden wel kan hebben is dat het sneller gaat, je weeënstorm krijgt. Ik heb dat gehad, maar heb dat absoluut niet als negatief ervaren.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Hoi ik wil mn verhaal wel even met je delen van mn tweede bevalling..
    Ik ben met gel ingeleid, en ben ik daarop verder bevallen. Ik ben dus niet aan het infuus gegaan, al moest ik daarvoor wel lullen als brugman (want ik diende toch wel even tijdens kantoortijden te bevalllen:x)
    Maar uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat ze mn vliezen wilde breken (na de gel was ik in 5,5 uur van 1 naar 3 cm gegaan) en als het dan niet zou vorderen zou ik alsnog aan de weeenopwekkers gaan.
    De reden dat ik niet aan het infuus wilde was bewegingsvrijheid. Ik wilde graag nog lopen en daarna in bad en dat kan niet als je opwekkers krijgt.
    Toen mn vliezen gebroken waren mocht ik in bad en het was maar goed dat ik niet aan de weeenopwekkers ben gegaan, want anderhalf uur later ben ik bevallen van mijn dochter, in jawel het bad. Was een fantastische ervaring, ik mocht haar zelf uit het water tillen nadat ze nog even gezwommen had :D.
    Dus misschien iets anders als je badbevalling thuis, maar het kan dus ook in het ziekenhuis.

Succes en ik hoop dat je toch je bevalling krijgt waar je van droomt!

5. MamaV3

MamaV3 Niet meer actief

Dank jullie wel!

Mmeke, ik ben blij dat je het zo positief ervaren hebt. Als ze me ervan kunnen overtuigen dat ik beter in het ZH beval,dan zal ik ervoor pleiten om tenminste mijn onderwater-bevalling te hebben.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier bijna hetzelfde verhaal - alleen werd ik ingeleid met gel - omdat er net nog te weinig ontsluiting was voor weeenopwekkers en dergelijke. Maar het deed bij mij heel veel.
    Vond het uiteindelijk een erg mooie bevalling :) Maar m'n 1e was niet zo geweldig ;) (lang vooral) en deze was zóveel fijner... zou het zo graag nog eens zo doen.
    Hoewel ik me kan voorstellen dat je héél graag in het water wilt bevallen. Lijkt me ook érg mooi !

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Ja echt op je strepen gaan staan hoor!

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.746
    646
    113
    Gelderland
    Ik wilde ook liever gewoon met mijn eigen verloskundige bevallen ipv met een wildvreemde verloskundige of gynaecoloog in het ziekenhuis... maar de natuur besloot anders... mijn bloeddruk werd te hoog. Je kunt het nou eenmaal niet plannen.

Ik vond het inleiden erg meevallen! Had een prima bevalling, kijk er heel positief op terug. Had de aller liefste verloskundige naast mijn bed staan die je maar kon wensen en onze kleine meid scoorde meteen twee 10-en na de geboorte, dus niks geen opstartproblemen! Zou het zo weer doen.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier ook twee inleidingen en twee positieve ervaringen. Wat inderdaad wel scheelt is denk ik als je het op primen (gel inbrengen) alleen kunt doen ipv een infuus. Met alleen primen is het toch nog een soort natuurlijke bevalling die alleen even op gang wordt geholpen. Hoop dat ze in het ziekenhuis een bad voor je hebben...

10. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik ben bij de eerste ook ingeleid en had het daar toen ook moeilijk mee: ik had me de bevalling heel anders voorgesteld (thuis, in mijn eigen omgeving, met mijn eigen verloskundige).

Nu, achteraf, kan ik dit wat meer relativeren. Ten eerste viel het me alles mee om in het ziekenhuis te bevallen, hoewel ik de hele ratteplan heb doorgemaakt: primen, vliezen breken, toch aan het infuus (en er weer af omdat dochter's hartslag daalde), ruggeprik, inknippen, vacuum etc. Maar... iedereen deed erg zijn best om mij EN mijn dochter goed door de bevalling te leiden.

Ten tweede is het veeeel beter geweest om in het ziekenhuis te bevallen: er was nu eenmaal onverwacht een medische indicatie voor en thuis had ik het nooit gered om mijn dochter op de wereld te zetten.

Ik snap heel goed dat je de thuisbevalling (onderwater) niet zo maar uit je hoofd wil zetten: dat wilde ik ook niet. Maar het loopt nu eenmaal niet altijd zoals je wilt en wat mij wel hielp was om te bedenken dat de bevalling een middel is om te krijgen wat je wilt: een gezond kind. Het is fantastisch als je een ideale bevalling hebt die helemaal volgens wens verloopt (ook jouw wensen), maar het is natuurlijk geen doel op zich.
    Afijn, mochten verloskundigen en gyn. denken dat het beter is om in het ziekenhuis te bevallen, dan hoop ik voor je dat je daar snel vrede mee kunt hebben. Ook ziekenhuisbevallingen kunnen een heel mooie bevallingservaring opleveren hoor!

11. daantje28

daantje28 Lid

19 jul 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
    Hier dezelfde wens, bad staat al klaar. Er is wel heel wat aan vooraf gegaan! VK vond het kindje te klein net als bij onze eerste die in het ziekenhuis geboren is na allemaal ingrepen die onnodig waren, gewoon een gezonde zoon, klein ja, maar genetisch. Wij zijn niet meegegaan in het advies om overgenomen te worden door de gyn die weer geen conclusies kon verbinden aan de uitslagen en hebben nu een hele fijne holistische VK www.onderwaterbevallen.nl die er alle vertrouwen in heeft. Ik snap ook nooit waarom er zo'n haast bij lijkt te zijn en een kindje niet gewoon mag komen als het daar klaar voor is.
    Het zal zeker helpen als jij ontspannen bent en daar draagt deze onrust natuurlijk niet aan bij. Vaar je eigen koers, jij bent de enige kapitein!

Deel Deze Pagina