Strippen bij 38 weken zwangerschap

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    A.s. woensdag ga ik naar de gynaecoloog om te kijken of ik ontsluiting heb en krijg ik een datum voor inleiden.
    Nu ga ik vanmiddag voor de gewone controle naar mijn eigen vk toe, zal het zin hebben om te vragen of ze een strippoging kan doen?

Ik weet niet of ze dit doen met 38 weken en ik weet ook niet of ze dat aandurft omdat ik ook al naar de gynaecoloog ga, maar hoop er wel erg op.

De reden dat ik het hoop en dat ik wordt ingeleid heeft te maken dat ik al vanaf 23 weken met (inmiddels ernstige) bekkeninstabiliteit "loop".
    Vorige week heb ik 2 nachtjes in het ziekenhuis door gebracht met pijnstilling en slaapmedicatie, maar dit haalt helaas niet veel uit toch nog toe.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn VK heeft het bij mijn 2e wel gedaan (zat er mentaal helemaal doorheen door extreme misselijkheid en bekkeninstabiliteit), helaas bleek ik niet te strippen te zijn (potdicht). Kans dat aanslaat is wel kleiner bij deze termijn, maar vragen kan altijd, toch?
    Bij mij is VK het 2 keer per week blijven proberen, maar helaas was ik tot het einde toe niet te strippen. Aangeboden inleiding heb ik afgeslagen.

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ze wilde wel proberen.. helaas nog potdicht.
    Ik ga woensdag naar de gynaecoloog en krijg ik een datum voor inleiden. Ik heb zo'n pijn dat ik niet langer wil wachten dan tot 39 weken.
    Het voelt heel dubbel naar de baby toe, maar ik kan zo echt niet meer.

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Niet schuldig voelen tegenover je baby!! je moet het kindje er ook nog uit zien te krijgen he? als je dat moet doen met een lichaam wat al helemaal oververmoeid is door je bekkeninstabiliteit moet je ook veel langer herstellen. Nou, daar hebben jullie beiden niets aan toch?
    Hopelijk heb je snel je kindje in je armen en ben je snel van de pijn af, veel succes en sterkte!!

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dat is ook zo.. elke dag verder moet ik zeggen dat ik er meer vrede mee heb. Vannacht weer zo'n pijn gehad..
    Heb inmiddels een datum, a.s. maandag krijg ik een ballon, mocht er nog geen ontsluiting zijn. Dinsdag wordt ik ingeleid als het genoeg heeft opgeleverd of als ik al ontsluiting heb.
    Nog een paar dagen op de kiezen bijten. Gelukkig een fijn vooruitzicht en ik ben dan 39+2 ook beter voor de baby

6. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Balen dat je zo`n pijn hebt! Bij de laatste 2 ook flinke BI gehad. En bij de jongste heeft de vk rond 39 weken geprobeerd te strippen maar lukt helaas niet, zat nog te dicht.
    Fijn dat je een datum hebt, echt de laatste loodjes dan nu!

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had ook ernstige bi en daardoor ook vroeg gestript en anders ingeleid worden. Ben met 38wk precies gestript. Eerste keer is het gaan rommelen maar daar bleef het bij. Ik liep vanaf 35wk al wel met 4cm ontsluiting en half verstreken bmm.

2e keer gestipt met 38+3 en toen zette het wel door! In een rap tempo toen bevallen.
    De 1e keer strippen had wel de rest van de bmm laten verweken dus het was niet voor niets geweest.

Echter bij de 1e ben ik 100% spontaan bevallen met 38+1, dus ook vrij vroeg. En na de bevalling van de 2e zei de vk dat ik ook op zeer korte termijn anders ookzelf bevallen was. De placenta was al aardig op namelijk. Waarschijnlijk draag ik kindjes gewoon maar rond de 38 weken ;)

Als ik die dag niet bevallen zou zijn, zou ik de dag erna ingeleid worden. Gelukkig was dat niet nodig!

8. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe het gaat..

Deel Deze Pagina