Strippen bij een volgend kindje

Discussie in 'De bevalling' gestart door Boomhut, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomhut

Boomhut Actief lid

16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Bij de eerste ben ik 3x gestript, zelfs met 3cm ontsluiting (ik had telkens voorweeen maar zette niet door) en het had geen enkel effect dus uiteindelijk is mijn dochter gehaald met 42w.

Heeft het dan wel zin om nu weer te laten strippen? Kan dat per zwangerschap anders zijn, of is het zo als het bij de eerste niet werkt, het bij de tweede ook niet gaat werken?

De verloskundige zei: "we kunnen het altijd proberen". Punt is, ik vond het ongelooflijk pijnlijk. Dus ja als het bijna zeker weten geen effect heeft... maar aan andere kant als het wel effect kan hebben scheelt het misschien weer 42w zwangerschap om vervolgens alsnog ingeleid te worden.

Duurt nog wel even hoor... maar was nieuwsgierig :)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Gewoon proberen en zegt helemaal niks dat het bij de 1e niks geholpen heeft.

Bij de 1e ben ik 3x gestript. Laatste keer was de avond voor de inleiding. Dan zou ik 42 weken zijn. Snachts begon het te rommelen en kreeg ik weeen maar dit zette niet door.

Bij de 2e had ik een vingertopje ontsluiting. Bij 40 weken eind van de middag gestript en na 3 uur kreeg ik weeen en dezelfde avond is ze nog geboren.

Boomhut vindt dit leuk.
  3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Bij de eerste niet gestript.
    Bij de tweede ‘s ochtends (40.5) gestript (1cm ontsluiting) en ‘s avonds begonnen de weeën. Vond het pijnlijk.
    Bij de derde ochtend gestript (41.5 en 2cm ontsluiting), enorm pijnlijk en gebeurde niks. Volgende ochtend (41.6 en 3-4cm ontsluiting) gestript door een andere vk en dat voelde ik nauwelijks. 3 uur later begon de bevalling en nog 3 uur later was de baby er :)

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Je zou er zelfs even op kunnen googlen, maar volgens mij is er, niet lang geleden, onderzoek gedaan naar het strippen en zou het effectiever zijn bij een volgende zwangerschap.
    Bij mijn 1e deed het ook niks, beviel pas met 42+3
    Bij mijn 3e `s morgens gestript en begin van de avond bevallen (40+4)
    En bij mijn 4e vrijdagmiddag gestript en zaterdagochtend bevallen (40+3)

5. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Bij mijn eerste “gestript” met een vingertopje ontsluiting op 40+5 zonder resultaat (ingeleid bij 41+1)
    Bij mijn tweede “gestript” met een vingertopje ontsluiting op 40+3; exact 12uur later begonnen mijn weeen en 18uur na het strippen was mijn zoontje er

6. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    1e, met 1 a 2cm 2x gestript, nog geen eens een harde buik. Met 42+0 opgewekt.

2e kindje 1x gestript met 2cm ontsluiting en dezelfde nacht/ochtend bevallen.

Mijn vk zei ook bij 2e vaker wel effect.

Nou moet ik ook zeggen dat ondanks nr 1 4250 gram was, zat hij nog onder t smeer. Het leek echt alsof hij er nog niet klaar voor was. En nr 2 was droog. Dus wellicht heeft het toch ook iets te maken met of je kindje er klaar voor is.

7. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik volg even mee met het topic :)
    Dit geeft mij ook een beetje hoopt! Ik ben bij de oudste gestript zonder resultaat. Aankomende woensdag wordt ik weer gestript (3e kindje) dus hoop heel erg dat het werkt!
    Bij mijn 2e kindje ben ik nooit gestript

8. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Fijn om te lezen dit! Bij m'n dochter had ik nog geen krampje gehad na het strippen en word donderdag gestript bij nr 2 dus heel benieuwd of het effect heb!

Boomhut en Juun012 vinden dit leuk.
  9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik was altijd voor strippen, maar dat had ook bijkomende factor dat ik graag thuis wilde bevallen.

Bij mijn eerste succesvol gestript (41+3 wkn), wat een teleurstelling dat ik zowel bij de tweede als de derde bij herhaling helemaal niet te strippen was! ;) Potdicht, heb het dus zonder strippen moeten doen, maar ze zijn beide spontaan gekomen voor de 42 wkn :thumup:.

Ik zou ook denken, wie niet waagt wie niet wint?

10. Boomhut

Boomhut Actief lid

16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Thanks dames! Toch maar weer proberen tzt mocht het zover komen :)

11. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Vond je het destijds zo pijnlijk? Ik vond het namelijk bij mijn oudste weinig voorstellen. Tuurlijk is het niet heel fijn ofzo maar echt pijnlijk niet. Of ligt het er ook aan wie het doet?
    Morgen moet ik na de vk en gaan ze kijken of ik gestript kan worden. Ik ben zo benieuwd!

Boomhut vindt dit leuk.
  12. Boomhut

Boomhut Actief lid

16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    En hoe was het? Baby geboren?! :D

Ja ik vond het vreselijk pijnlijk!! Alle drie de keren... :( Ik ontspande echt wel en had bij de laatste keer zelfs al 3cm ontsluiting toen ze mij weer stripte maar was vreselijk... Dat was bij de 41.4w intake in het ziekenhuis en uiteindelijk heeft diezelfde gyn mijn vliezen gebroken als inleiding omdat dochter niet kwam en daar voelde ik gelukkig niks van. Al is dat natuurlijk totaal wat anders dan strippen.

13. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Bah klinkt niet fijn!
    Hier rommelig gisterochtend was er geen ontsluiting dus echt strippen was niet mogelijk. Wel heeft ze express flink gewroet
    Vanochtend moest ik langs de gyn en die vertelde dat ik 1-2 cm ontsluiting had en de baarmoedermond al vrij kort was. Dus het wroeten heeft al wat gedaan! Nu ook weer behoorlijke
    Harde buiken die in vlagen komen/gaan. Ik duim heel erg dat het echte weeën gaan worden

Deel Deze Pagina