als eerste hoop ik dat je mij zo goed mogelijk kunt helpen natuurlijk ik maak mij veel zorgen namelijk. 1: ik had 3 dec mijn 1ste nod dag. 9 sept dus uittel datum. dat klopt toch? 2: de 12, 17 weken echo was de kleine te klein er werd gezegd 10 dagen achter dus 19 sept 3: de 20 echo was al meer toen was nog maar 5 dagen achter 4: nu bij 30 weken was de kleine ineens 450 gram te zwaar maar gyn zei toen je word terug gezet naar 9 sept 5: ik moest met 33 weken terug en daar zei hij, ik heb een fout gemaakt ik had nooit mogen zeggen 9 sept maar je blijft op 19 sept. Dit kan toch niet zomaar. Als ie toen al 500 gram bijna te zwaar was hoe moet ik dit gaan doen ze weten namelijk dat ik heel veeeel problemen heb gehad met zwangerschappen beide waren keizersnede vanwege schaambeen nu heb ik de volgende klachten: schaambeen zwaar gekneusd bekkeninstabiliteit bloeddruk 110/70 normaal 145/85 gewicht ben nog steeds 5 kilo afgevallen van voor zwangerschap heb candida infectie slaap amper borstkast doet zeer door gewicht denk ik heb bed in woonkamer en krukken en therapie slaap amper nog kan moeilijk lopen wat kan ik hier tegen doen. wat zeg jij over het geen dat ze mij toch naar 19 sept zetten terwijl ongi 3 dec was en wat zijn mijn kansen met deze klachten oja dingen die overgebleven zijn door fouten vorige zwangerschappen: darmen geraakt bij keizersnede werken nu nog maar voor 60 procent blaas zenuw geraakt nu 3 voudig inco 2 verschoven ruggewervels 6 maanden psygiatrie dit is 6 jaar geleden geweest mijn zoon was door hun fout van verkeerder telling 4350 gram en 61 cm mijn dochter was 4219 gram en 60 cm ook door foute telling mijn zoon was van tweeling ze dachten dat ik opnieuw zwanger was hij heeft maar paar weken te lang gezeten en is nu gehandicapt lichamelijk mijn dochter geestelijk gehandicapt nu andere woonplaats ander ziekenhuis en zie weer alles gebeuren ik hoop dat je mij kunt helpen
hoi, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen dan zou je inderdaad op basis van je EDLM op 9 sept. zijn uitgerekend. Echter als de termijnecho meer dan 7 dagen verschilt van de uitgerekende datum dan houden we toch de echo-datum aan. Dit gebeurt wel vaker, dan heeft de bevruchting toch eerder of later plaatsgevonden. Dus het klopt dat 19 sept. wordt aangehouden. Als je die datum stelt in het begin van de zwangerschap mag ie niet meer veranderd worden. Tot 16 weken ongeveer groeien alle kindjes even hard, daarna krijg je individuele groei-verschillen. Als op latere echo's blijkt dat een kindje groter of kleiner is, dan komt dat door genetische factoren. De gynaecoloog geeft zijn fout toe die hij maakte bij 30 weken, bij 33w zegt hij dat de datum blijft op 19 sept en dat klopt echt helemaal! Dat je kindje nu al groot is verbaast me niet, ik zie dat je vorige kindje ook ruim 4200 gram was, dan zou het onlogisch zijn om nu een kind van 3,5 kilo te verwachten... Ik snap dat je bevallingen hele zwaar zijn geweest en dat spijt me enorm voor je. Ik zou nu alvast het plan bespreken. Wordt het weer een keizersnede? Misschien mag het dan al bij 38 weken. Ook als je gewoon gaat bevallen mag je vragen of je eerder ingeleid kunt worden. Ik hoop dat je voldoende antwoord hebt op je vragen zo. Anders hoor ik het wel. Sterkte gewenst! Mirjam
de kleine word idd hoe dan ook eerder gehaald omdat mijn bekken een gewone bevalling niet aan kunnen. mijn schaambeen is dan ook al aan het inzakken