Hoi, Ik vroeg mij af of strippen elke dag nut heeft? Zelf ben ik bij 38 weken een keer gestript, althans ze hebben mijn baarmoedermond gemasseerd, met als enige resultaat extreme voorweeen en erg veel slijmverlies met oud bloed een paar dagen (is dit een teken dat er iets gewerkt heeft of nog steeds onduidelijk?). Een vriendin zei dat ik er op moest staan dat ze elke dag terug kwamen om nogmaals proberen te strippen, want dan blijft een bepaald hormoon in het lichaam en zal het snel gaan werken. Nou zit ik daar totaal niet op te wachten eigenlijk, maar ik zit er vreselijk doorheen, vandaar dat ze het ook geprobeerd hebben bij 38 weken en 1 dag. Mijn baarmoedermond was overigens wel erg week en verstreken, maar nog geen ontsluiting. Inmiddels ben ik 39 weken zwanger.
Hallo, Het heeft geen zin om elke dag te strippen of te masseren. Strippen heeft pas zin als je ontsluiting hebt. Je moet namelijk je lichaam ook rust geven tussen het strippen door. En het de mogelijkheid geven om op het strippen te bevallen. We weten wel uit onderzoek dat meer dan 1x meer resultaat geeft dan 1x strippen maar dagelijks heeft echt geen zin. De extreme voorweeen na de 1e strippen, geeft aan dat het je lichaam wel geprikkeld heeft maar dat je lichaam/baby er nog niet klaar voor was. Het oude bloedverlies word veroorzaakt doordat er waarschijnlijk een vaatje in de baarmoedermond kapot is gegaan tijdens het inwendig onderzoek. Hopelijk beval je snel. Groetjes Ineke