(intiem) piercing uit bij keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ava78, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava78

Ava78 Lid

3 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, misschien een beetje rare vraag maar weet iemand of een clithood piercing uit moet bij een keizersnede? Want van mijn vorige ks kan ik me nog herinneren dat je ook een katheter krijgt...

Mijn KS is nog niet gepland maar ik vind het toch een beetje ongemakkelijk om straks te vragen aan de gyn.

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier heeft iemand dezelfde soort vraag gesteld..

piercing

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    je krijgt inderdaad een katheter, geen idee of dan de piercing eruit moet, of voor de zekerheid eruit halen of misschien toch maar even vragen...

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Geen idee hoor, maar meestal moeten alle sieraden af tijdens een Ok...
    Anderzijds weet ik ( beroepsmatig) dat je bij het inbrengen van een blaascatheter helemaal niet bij de clitoris hoeft te komen. Clitoris en urinebuis staan los van elkaar dus zie ik niet echt een reden om hem uit te doen... ( als het echt een probleem wordt bij het uithalen en weer in doen?)

5. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat hij wel uit moet. Ik moest ook altijd mijn oorpiercing uitdoen. Zelfs als ze bij de de onderkant moesten zijn...

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    bij mijn tepelpiercing hebben ze pleisters opgeplakt.
    maar weet niet hoe het zit met jouw piercing moeilijk een pleister op te plakken ik had gezegt op eigenverantwoordelijkheid houd ik ze in is zo'n gedoe.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nu heb ik buiten mn oorbellen geen piercings ;) maar toen ik vorig jaar mn blindedarm ben kwijtgeraakt, moesten toch echt alle sieraden en versierselen af/uit.
    Dus ik denk idd ook je versierseltje downunder.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik mocht op eigen verantwoording mijn lippiercing inhouden maar eigenlijk waren ze het er niet mee eens. Ik meen me te herinneren dat het ging om de electriciteit die van dat brandapparaat afkomt. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Bij mij mogtie blijven zitten...
    Alleen dat was een spoedks en had nogal wat problemen om hem uit te krijgen ;) het balletje zat een beetje te goed vast :).

Heb m deze zwangerschap wel echt gedag moeten zeggen op aanraden van de gyn, maar dat had te maken met het opzwellen van je vagina tijdens het einde van je zw-schap en de bevalling.

Maar voor de katheter is het geen probleem.

10. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi,

Ligt erg aan je gynaecoloog denk ik.. Ik heb dan wel geen keizersnede gehad, maar ben wel 3 keer door de gyneacoloog geopereerd. Bij de eerste 2 ingrepen hoefde mijn clithood piercing niet uit en bij de laatste keer hebben ze hem er tijdens de operatie uit gehaald. Had ook het probleem dat ik hem er zelf niet uit kreeg. Dus hebben ze wat extra gereedschap gebruikt toen ik al sliep... Sindsdien ben ik daar piercingloos....

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Alle piercings moeten eruit!! In verband met die warme lampen..
    Succes vast!

12. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in het ziekenhuis en altijd moeten alle sieraden af! Maakt niet uit waar je geopereerd wordt. In spoedsituaties is het anders.
    Bij voorkeur echt alles af en uit!
    En ja je krijgt een catheter..bij mij in het ziekenhuis gebeurd dat nadat je de ruggeprik gehad hebt, dus daar voel je niks van!

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik weet zeker dat ze je hier alles uit laten doen, werk zelf als verpleegkundige, en ooit een ok stage gedaan, en echt alles moest uit!!

14. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Is het heel moeilijk dan om die er later weer in te zetten? Anders ozu ik hem er gewoon bij voorbaat al uithalen.

15. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik moest bij mijn KS al m'n sieraden af, en dat was gewoon trouwring, verlovingsring en armbandje. Het was nog flinke spoed ook maar daar was nog wel tijd voor...

Denk dus dat jouw piercing er ook van te voren uit moet, nog niet eens door de plek maar gewoon omdat alle sieraden op een OK afmoeten.
    Maar ik zou het gewoon even vragen. Je gyn ziet je toch wel van onder ;) (of heeft je al gezien) en misschien begint hij/zij er zelf wel over...

Deel Deze Pagina