Strippen en inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door beebje082011, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Hoi,
    Mijn 2e bevalling is ook ingeleid, ik begon met een harde bbm, die hebben ze eerst week gemaakt met gel. 5 uur later had ik 2 cm ontsluiting en hebben ze m'n vliezen doorgeprikt. Daarna kreeg ik infuus met weeenopwekkers. Die werkte goed, de eerste 2 uur redelijk pijnlijke weeen, daarna 'n half uurtje zeer heftige weeen zonder tussenpauze, maar toen mocht ik ook al gaan persen en was de kleine er in een kwartiertje...Ik vond het pijnlijker dan m'n eerste bevalling, maar ging ook stukken sneller, wat ook wel erg fijn is. Verder geen kunstingrepen gehad gelukkig.
    Veel succes en sterkte!!

2. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Hoi,
    Zo dat was ook mooi opgeschoten :) Wat fijn zeg! Mooi al die goede verhalen.

Heeft er iemand een idee wat het beleid is na inleiden, mag je meestal gewoon na de gebruikelijke 2 uurtjes naar huis als alles goed is gegaan? Ben dit vergeten na te vragen maar wel nieuwsgierig.

3. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik mocht snel daarna naar huis :) maar 2 uurtjes is wel erg snel hoor. Ligt denk ik ook aan de tijd waarop je baby geboren wordt. Onze zoon is geboren om 16.30, daarna werd ik gehecht en hij aangekleed, toen ff uitrusten en genieten. Daarna mocht ik gaan douchen, weet niet meer hoe laat dat was, maar al zeker anderhalf uur verder. Na het douchen kregen we eten en was het bezoekuur, de opa's en oma's zijn toen geweest. Na het bezoekuur mocht ik naar huis, volgens mij was dat rond 20.00 uur. Uiteindelijk waren we om 21.30 thuis. Als je je goed voelt, en 't gaat goed met de baby, moet je gewoon vragen of je naar huis mag. Heb ik ook gedaan, ze vonden het wel een ongebruikelijke tijd om nog naar huis te gaan, maar het mocht gelukkig wel. De kraamzorg vond het ook een rare tijd, en die zijn ook niet geweest die dag, nu vonden wij dat niet erg omdat het ons 2e kindje was. Maar als 't je eerste is is dat denk ik ook niet prettig.

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    #24 Blondie3, 19 aug 2011
    Laatst bewerkt: 19 aug 2011
    Strippen ligt aan de persoon die het doet hoe zeer het doet.
    Bij de ene had ik er amper last van, en toen een andere Vk het deed deed het wel een beetje zeer.

Inleiden kan redelijk snel gaan (als ze de vliezen kunnen breken) of wat langer duren (als ze gel in moeten brengen)

Ik ben de laatste 2x ingeleid en bij allebei de eerste dag gel gehad en de volgende dag pas bevallen

Oh en bij de laatste om 13.11 bevallen en om 16.30u waren we thuis.
    Dat was wel heel fijn.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nog maar even mijn verhaal ook... Het schilt misschien wél dat het m'n 2e kindje was hoor...

De 1e is met 41+3 bevallen na een bevalling van 19 uur + 5 kwartier persen + een knipje (als dat dat niet voldoende was geweest was de vaccuumpomp erbij gekomen) - indertijd zowel pethidine prik als ruggenprik gehad.

Bij de 2e ben ik 3x gestript, maar ze konden er maar moeilijk bij. Belangrijk is om te ontspannen. Ik zag er op zich ook wel tegenop, want bij de 1e vond ik het toucheren al verschrikkelijk... Maar nu lukte het veel beter te ontspannen. Strippen doen ze bij ons thuis (geloof dat dat niet zo gebruikelijk is) maar dat is wel prettig, in je eigen omgeving, op je eigen bed.

Ik ben met precies 41 weken ingeleid - ook wel met het idee van : zou ik toch niet liever wachten? De 1e is tenslotte ook 10 dagen te laat gekomen? Maar ik wilde niet nóg langer wachten en misschien alsnog moeten inleiden.

Ik ben ingeleid met gel. De voorspelling was: Afwachten. Het kan alle kanten op. Ze gingen uit van 1 a 2 x gellen en dan aan het infuus smiddags, of de volgende ochtend.

Maar ik had mazzel. De gel werkte al na 5 minuten. Kreeg dus vrij snel weeen. Een weeen storm geloof ik, met weeen die elkaar met een minuut ertussen en soms nog korter opvolgde. Pittig. Maar niet overdreven zwaar. Ik dacht ook van: Het gaat vast snel, met zúlke weeen!

Dat viel zwaar tegen. Na 2 uur was er amper een cm bij. Toen heb ik een pethidine prik gevraagd en gekregen. Omdat het al zo zwaar was, besloten ze m'n vliezen nog niet door te prikken, hoewel dat wel had gekunt- maar dan zou het nóg heftiger worden misschien.

De prik zorgde voor ontspanning. De weeen bleven snel komen, maar in die minuut er tussen was ik heerlijk wazig en volledig ontspannen.

En blijkbaar is het toen érg snel gegaan! Na 5 kwartier zei ik tegen m'n man: Ik heb óf persweeen of ik moet erg naar de wc. Persweeen leek wat onlogisch. M'n vliezen waren nog intact tenslotte.

Maar een verpleegkundige kwam binnen - keek onder het laken, riep 'pufffffen!!!' en drukte toen op de noodbel... Puffen lukte niet meer :))) nouja: puf puf peeeers! zo geweldig, persweeen! Zo'n oerkracht... zo bijzonder.

Maar oke: M'n vliezen werden doorgeprikt en 4 minuten later was m'n 2e kindje geboren. En ik zou het zó overdoen :) .

Maar zoals gezegd: 2e kindje.. de weg is gebaant, dus dat scheelt vaak wel. Zeker met het persen heb ik vaker begrepen.. maar het kan dus snel gaan, maar het kan ook lang duren. Het is gewoon zó moeilijk.

Mijn ervaring is nu wel, dat ik zelf niet echt kan ontspannen door de pijn van de weeen. Bij beiden bevallingen kreeg ik pas ontsluiting nadat ik pijnstilling had gehad, waardoor ik kon ontspannen en de ontsluiting opschoot...

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Beebje: als jij al zoveel ontsluiting hebt kunnen ze waarschijnlijk beginnen met het breken van de vliezen.
    Dan is er een grote kans dat je lichaam het overneemt en je het infuus niet nodig zult hebben.

Als alles goed verloopt mag je naar huis.
    Maar je kleintje kan ook in het vruchtwater hebben gepoept of iets anders en dan zul je toch een nachtje moeten blijven.
    Maar ik zou me daar geen zorgen om maken, die tijd vliegt voorbij, zeker als je kleintje daar bij je ligt.

7. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Echt hartstikke bedankt allemaal, ik voel me er steeds meer ontspannen onder worden en niet meer zo compleet angstig! :) Heb me er nu zo'n beetje bij neer kunnen leggen geloof ik... het lijkt dus in veel gevallen als een 'normale' bevalling te verlopen.

Als de baby in het vruchtwater poept, bijv als ze het vw breken, moeten ze de hormonen dan sneller toedienen ofzo, dat het sneller zal komen? Of wat is dan de bedoeling?

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

huh je schreef op 11 aug dat je de maandag daarop ingeleid zou worden en vandaag op 20 aug ben je nog niet bevallen? ik snap het niet

9. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Klopt, ik schreef toen dat ik er zelf voor kon kiezen vanaf 41 weken (vorige week) in te laten leiden maar we hebben in overleg besloten het tot 42 weken af te wachten (komende maandag dus).
    In de tussentijd 2 strippogingen gedaan zonder succes, vandaar. Klinkt mij niet zo onduidelijk??

Deel Deze Pagina