Vandaag de eerste afspraak bij Gyn gehad in Zuwe hofpoort ivm geplande keizersnede over 3 weken. Vorige spoed KS in Rijnland Leiderdorp en dat was 1 grote nachtmerrie incl de dagen na de KS dat ik daar gelegen heb. Iemand ervaring met de "kraamperiode" in het Zuwe?
Hoi hoi... Wat vervelend dat je een nare ervaring uit het verleden hebt. Mijn schoonzus is 3 jaar geleden bevallen in het hofpoort dmv een spoed keizersnede en vorig jaar dmv een geplande keizersnede. Beide keren heeft zij de zorg die zij kreeg als 'prettig' ervaren! Succes met de laatste loodjes 😊
Mijn zoontje is geboren in het Zuwe. Geen keizer snede, wel ingeleid . Ik heb de zorg als prettig ervaren. Hele vriendelijke mensen. Van de koffie dame tot de gyn...
Een kennisje heeft een geplande ks gehad, nadat de vorige een spoed ks was. Ze is erg serieus genomen in haar wensen en heeft het als zeer prettig ervaren. Niet de ks natuurlijk, haha, ,maar de zorg enzo.
Ik ben daar ruim drie jaar geleden bevallen, geen ks maar een ingeleide bevalling. Het was toen erg druk, misschien speelde dat mee, maar ik vond de begeleiding erg slecht. De gyn zat zo ver weg van de verloskamers dat hij veel te laat was toen hij met spoed werd opgeroepen. Als de vk het uiteindelijk niet zelf voor elkaar had gekregen om de schouderdystocie op te lossen, had onze dochter het waarschijnlijk niet overleefd... Verder slechte begeleiding bij borstvoeding (lactatiekundige was maar twee dagdelen per week beschikbaar, en de rest van het personeel gaf heel slechte en tegenstrijdige adviezen). En ze hadden niet hygienisch genoeg gewerkt bij het prikken voor de bloedsuikerspiegel waardoor ons meisje een infectie kreeg -> week in het ziekenhuis met antibiotica... Maar goed, dat kan natuurlijk een uitzondering zijn die in elk ziekenhuis wel eens voorkomt. Kortom, geen positieve ervaring daar. Maar het is al drie jaar terug, en het was geen ks, dus ik hoop dat het voor jou heel anders is! Als je bv wilt geven, kan je iig in je achterhoofd houden dat je erg op je strepen moet gaan staan of zelf begeleiding moet regelen, voor het geval je problemen krijgt. Positief puntje: mijn man mocht de hele week in het ziekenhuis blijven slapen op een opklapbed, zolang er genoeg ruimte was in de suites op de verloskamers. Dat was dus wel gezinsvriendelijk!