Bij mijn zoon ben ik 11 dagen overtijd spontaan bevallen. Er stond al een afspraak bij de gyn (doorverwijzing ivm dreigende serotiniteit) voor de 12e dag overtijd. Ik was zo blij dat het gewoon vanzelf op gang kwam! Nu mag ik over een paar weken weer bevallen en ik ga er dus maar gewoon vanuit dat ik weer overtijd ga (vooral omdat ik bij de termijnecho van deze zwangerschap 5 dagen vooruit gezet ben, onverklaarbaar). Ik heb het met de vk nog niet besproken, maar móét je bevallen bij 42wk?
na een bepaalt termijn begint je placenta te verkalken , had ik toch bij 41 weken .. toen moesten ze m'n bevalling ook inzetten Wordt wat gevaarlijk voor de baby anders
Niks moet, maar het is wel verstandig. Als je vergelijkt met andere westerse landen is 42 weken zelfs al vrij laat. De risico's op problemen nemen rond die termijn wel toe. Niet dat ze ineens gigantisch zijn hoor, maar wel wat groter. En aangezien het met die termijn voor het kindje gewoon prima te doen is buiten de baarmoeder en het binnenin toch wat gevaarlijker begint te worden, vraag ik me af waarom je het niet zou doen.
Omdat ik in principe geen ingeleide bevalling wil. Mijn placenta was nog helemaal intact bij de eerste bevalling. En daarnaast is het bij deze zwangerschap zo dat als ik 42wk ben (volgens vk), ik volgens mijn eigen berekening dus nog maar 41+2 ben. Daarnaast geloof ik dat sommige vrouwen nou eenmaal langer dragen dan gemiddeld. Mijn moeder was bij alle kinderen overtijd en bij mij zelfs drie weken overtijd... Kinderen waren allemaal heel gemiddeld qua gewicht. Mijn zoon overigens ook.
Het is een gemiddelde wat ze aanhouden. Na de 42 weken kunnen er complicaties ontstaan en ze willen dat risico niet nemen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waar het wel goed gaat, maar over het algemeen is er na die periode meer kans op complicaties. Hier in Italie wachten ze overigens niet tot de 42 weken maar wordt je uiterlijk een paar dagen (in ieder geval binnen een week) na de uitgerekende datum ingeleid.
Nou ja zeg, doe eens rustig. Hallo hé! . Verder is de rest al door de anderen gezegd. Na een zwangerschapsduur van 42 weken is er kans op complicaties.
Jeetje mina zeg, wat een reactie! Maar als je niet ingeleid wilt worden, hoop ik dat je dat gewoon kunt aangeven en dat je dan geduldig mag wachten tot de kleine zich zelf aankondigt.
Zo hé, gaat het? Alleen maar om aan te geven dat er in Nederland al best lang gewacht wordt ten opzichte van andere landen. Wat Tupp ook aangaf. Sorry hoor.
Tja, dan is het maar gewoon duidelijk! Het enige wat ik wilde weten is of je moet bevallen op 42 weken, of dat je dan nog kan kiezen om af te wachten. Dat van de complicaties etc weet ik uiteraard. Topic mag gesloten worden, ik denk dat ik meer heb aan het antwoord van mijn verloskundige.
Hahaha mijn hemel zeg. Had dan gelijk je vk gebeld. De antwoorden die je gekregen hebt had je dan zelf ook wel kunnen bedenken toch?
Wauw wat een sneren deel je uit. Je vraagt het toch zelf? Had dan gelijk je vk gebeld. Al denk ik niet dat die je iets anders gaat vertellen
Blijkbaar niet op deze site, maar er zijn dames die ook weleens overtijd zijn gegaan (=42+) en niet ingeleid wilden worden... Op hun reactie had ik gehoopt, niet op reacties van dames die mij vertellen wat ik allang weet...
Had dan in je onderwerp gezet: wie is er bevallen ná 42 weken, of zoiets. Dan had je waarschijnlijk andere reacties gekregen. Maar alsnog is elk geval anders en zul jij het toch met je eigen vk moeten overleggen. Ik zal me alvast verontschuldigen, voor het geval dit antwoord je ook niet bevalt. Sorry dat ik weer reageer, hoe durf ik.
Nu weet ik wat die dames steeds bedoelen met dat heel zwangerschapspagina op 1 persoon gaat zeiken. mag er een slotje op dit topic?