Hallo, Ik ben heel erg benieuwd of er veel vrouwen zijn die bij de eerste eerder dan de uitgerekende datum zijn bevallen en bij de volgende juist weer (ver) overtijd.. Mijn dochtertje is 10 dagen te vroeg geboren..en liep dus al waarschijnlijk een paar dagen met 4cm ontsluiting. Ik ben nu over 4 dagen uitgerekend had gister nog helemaal geen ontsluiting. Ik had eigenlijk donderdag mijn controle ze had toen ook gekeken of ik ontsluiting had maar het was potdicht hehe..en moest toen aan de (gut hoe heet dat?) ctg ofzoiets? om het hartje te beluisteren. maar omdat ik op een lege maag was gekomen was het niet zo goed blijkbaar. Dus moest ik gaan eten en het nog een keer laten doen. ben toen de volgende dag gekomen om nog een keer aan het aparaat te gaan. En precies toen begon ik wat lichte weeen te krijgen. De dokter zag dat en zei meteen laten we dan even kijken of er wellicht nu wel wat ontsluiting is. maar dat was er niet. Misschien logisch want ik had nog geen half uur wat weeen. (en ook niet regelmatig ofzo) Heb vervoglens de hele dag weeen gehad. heb ze niet geklokt..ze waren niet heftig niet regelmatig. Maar goed ik heb bij mijn eerste dochtertje ook helemaal niets gemerkt van die eerste 4cm ontsluiting. Vandaag heb ik niet echt ergens last van. Ja af en toe weleens een wee ofzo..maar echt onregelmatig.. Omdat ik dus in het buitenland woon zou mijn moeder hier komen met de bevalling. We hadden eigenlijk morgen in ons hoofd..tot de 22ste. Ik ben de 13e uitgerekend en ze zouden sowieso gaan inleiden max de 16ste mocht het niet eerder zelf allemaal komen. (dat is hier gebruikelijk) maar goed aangezien ik dus nog geen ontsluiting heb gaat dat verhaaltje ook niet door. Ik zit dus echt in een dilemma..zou de kans groot zijn dat ik echt 10 dagen bijv. over tijd ga en dan nog steeds geen cmtje onsluiting heb? pff echt lastig dus. we weten nu niet goed welke beslissing we moeten nemen. mijn moeder kan niet heel lang blijven (ivm werk) maar wil zo graag dat ze komt dat ik zeg kom morgen..maar of dat verstandig is als ze dan maar tot de 22ste kan blijven is een ander verhaal. want dan is er dus een grote kans dat ze het kindje niet eens zal zien of maar 1 dagje ofzo. Als ik al niet NOG langer door zou lopen. maar er is natuurlijk ook een kans dat het voor donderdag wel opeens allemaal begint..en dan is ze er dus niet bij. En dat zou ik echt heel jammer vinden. het gaat trouwens om twee datums..of dus morgen de 11de of de 15e (er zijn geen tickets op andere datums tussen die twee (voor een fatsoenlijke prijs dan) snappen jullie mijn dilemma? wat zouden jullie doen?
Ik zou kiezen voor morgen, want stel nou dat je wél op tijd bevalt en je moeder mist het Als het logistiek mogelijk is zou ik dus kiezen voor morgen...
oei wat vreselijk moeilijk. mijn gevoel zegt de 15de, maar dat is puur waar ik voor zou kiezen. mocht je eerder bevallen, dan heeft ze daarna wel alle dagen met haar kleinkind. als je later bevalt ziet je je kindje korter of misschien helemaal niet. maar dat is echt mijn keus hoor, ik vind het vreselijk moeilijk om hier advies in te geven. meid, wat een dilemma, sterkte hoor!
Mijn gevoel zegt morgen.. mijn verstand zegt wellicht is de 15e slimmer.. Maar het zou ook leuk zijn als ze er al zou zijn voor de bevalling. Ze is namelijk nog nooit bij me geweest hier. Dus dan komt ze niet meteen in de situatie waarbij ik wellicht nog in het ziekenhuis lig of thuis voor pampes..en heb ik haar al een beetje bekend gemaakt enzo met de omgeving. daarbij..heb ik dus gister hele dag weeen gehad.. En nu heb ik bijna een uur vrij regelmatige ween zo om de 2 a 3 minuten komen ze..maar ze zijn gewoon erg licht en niet pijnlijk. Gewoon menstruatie krampen. En ik weet gewoon echt niet of dit het is..(of het dus aan het ontsluiten is) of dat het oefenweeen zijn.
weetje wat het is.. Ik ben zo bang dat het helemaal niet doorzet..en dat ik ok geen ontsluiting krijg en dat mijn moeder straks de 22ste terug moet en ik nog steeds zonder kindje zit. Ik bedoel alles is mogelijk natuurlijk. maar aangezien het nu toch al twee dagen rommelt..zou je toch denken dat er wellicht ietsjes ontsluiting zal moeten komen..dan kan ik op zijn minst de 16e ofzo besluiten om het dan maar te laten opwekken.. het is echt een dilemma! grr