Strippen is het masseren van de baarmoedermond, daarbij haalt de vk of gyn een beetje de vliezen los van de baarmoederwand, hormonen die daarbij vrijkomen kunnen net t laatste zetje zijn als je kindje en baarmoeder en klaarvoor zijn. Strippen kan alleen als je al ontsluiting hebt.
Ik ben ook gestript in de 42ste week. Ik vond het een zeer pijnlijk drama, doe liever de bevalling opnieuw! Sorry, wil je niet bang maken maar gewoon eerlijk zijn, zat meiden hier op het forum die nergens last van hadden,...
vond het niet prettig maar opnieuw mijn bevalling weer doen pfff dan liever een hele dag door gestript worden! Ik vond het strippen op zich meevallen. Het is maar even dat je een niet prettig gevoel hebt. En na zo'n bevalling ben je het zo weer vergeten
Mij deed hetook behoorlijk pijn heb daarna de hele dag met menstruatiekrampen rondgelopen. Helaas zette het pas 2 dagen later door.
Vond het ook geen fijn gevoel, heb ook de hele dag een zeurderig gevoel aan over gehouden en het heeft bij mij weinig opgeleverd. Ben 5 dagen later alsnog ingeleid. Maar er zijn vrouwen bij wie het werkt.
hier ook geprobeerd vandaag maar het is mislukt, de baarmoeder lag nog te hoog helaas! maandag weer een poging
Het is geen fijn gevoel , heb het bij mijn eerste gehad met 41 weken het had toen geen zin omdat alles toen potdicht zat. Gelukkig is mijn zoontje vannacht spontaan gekomen anders zou ik maandag met 41 weken ook gestript worden