Hoi, Heb vorige week de 20 weken echo gehad(in de praktijk was ik 20+6) Alle metingen waren goed, zo zeiden ze tegen ons, Zag er allemaal prima uit. Vandaag op controle geweest bij de verloskundige die ook de resultaten van de echo binnen had gekregen. Zag er inderdaad allemaal goed uit. 'Alleen de cerebellum diameter loopt wat achter, die is 1,93cm(conform 19w, 2d).' Was niet iets om me zorgen over te maken. had te maken met de ontikkeling van de kleine hersenen. Het wordt nog wel gemeten, maar niet als richtlijn gebruikt zei ze. Toch maak ik me een beetje zorgen hierover. Zometeen blijft de ontwikkeling van de kleine hersenen achter...wat betekent dat?En is die meting echt iets waar ik me niet druk over hoef te maken. Op het uitslagformulier van de 20 weken echo staat er bij cerebellum: normaal. Ik ga er ook wel vanuit dat het dan wel goed komt, maar toch maak ik me een beetje druk. Is dat terecht of horen/zien jullie dit wel vaker? Alvast bedankt voor je reactie!
hoi, het grote nadeel van de 20 weken echo is dat mensen zich zorgen gaan maken over dingen die volkomen normaal zijn. Een kindje is nooit gemiddeld, maar zal altijd een iets groter of kleiner hoofdje hebben of langere benen of iets anders. Dat is volkomen normaal. Zoals je zelf al op het papier zag is de uitslag normaal, je verloskundige bevestigde dat. En ook de echoscopiste zegt het als er iets niet klopt. Dit is een variant van het normale, geen groei-achterstand. Mirjam