Ligging overdwars?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Geluk2, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 32 weken zwanger, de ligging is overdwars...iemand die hier ervaring mee heeft?

2. isamama

isamama Niet meer actief

Hoe is dat dan juist?

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier ook nog, heb nog een paar weken zegt gyn.
    morgen weer controle, hoop dat t op tijd goed draait...

4. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Met 35 weken had ik indalingsweeen en lag ze ineens naar beneden, kan dus nog zat

5. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Alles kan nog, mijn kleintje is me 37+3 nog gedraait (welliswaar van goed ligging naar een stuit ... Maar toch ;))

6. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Oh ja hoor, kleine meid heeft heel lang dwars gelegen (geloog dat ze bijn35 weken met het hoofdje naar beneden ging) en nu na bijna 2 jaar ligt ze weer iedere dag dwars :p

7. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Alleen met een stuitligging... Kleine bleek met 28 weken in stuit te liggen. Tot 36 weken heb ik steeds te horen gekregen dat meneer zou kunnen draaien maar hij dacht er anders over ;).
    Omdat ik met een verhoogde bloeddruk bij de gyn terecht kwam was een draaipoging ook geen optie (daarnaast was hij inmiddels met zijn billen een stuk ingedraaid, lag de placenta aan de voorkant etc.) dus toen voor een keizersnede gekozen. Maar tot 36 weken hebben ze vaak genoeg ruimte om zelf te draaien dus dat kan best nog.

8. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

Bij mij lag de kleine meid met 37 weken ook opeens overdwars.
    Ze was niet zo groot en kon nog alle kanten op in mijn buik.

Ik moest toen de week erop naar het ziekenhuis voor een draaipoging. Toen was ze zelf bijna weer goed gaan liggen en heeft de gyn een heel klein zetje gegeven. Toen lag ze perfect en is ze ook zo blijven liggen.

Uiteindelijk met 38 wkn volledig ingedaald :D

Komt bij jou vast ook wel goed!!

Groetjes

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Vriendin van mij heeft vandaag met 37 weken een draaipoging omdat haar kindje ook overdwars ligt. Ik hoop dat het lukt, ze wil graag gewoon bevallen, anders wordt het een keizersnee, want een stuitbevalling ziet ze niet zitten.

10. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    #10 VeraM, 30 nov 2012
    Laatst bewerkt: 30 nov 2012
    Mees lag de hele zwangerschap dwars. Afwisselend zelfs met zijn hoofd links of rechts. Met 38 weken heb ik een versie gehad, wel 2 hele weken heeft hij goed gelegen. Uiteindelijk met 40.4 geboren met een keizersnee in volkomen stuit. Hij was met zijn 9 pond en 55 cm met 40.3 nog even gedraaid.

11. Geluk2

Geluk2 Actief lid

1 feb 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht wel tot 35 weken en ga anders praten over de 2 scenarios, ben maar liever voorbereidt.....dank voor jullie reacties!

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hie rook elke keer dwars. Bij 34 weken goed gaan liggen, bij 35 naar stuit...en nu weer goed..gaat nog alle kanten op dus.

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn meisje heeft ook heel lang overdwars gelegen en is ook in de laatste weken gedraaid naar hoofdligging.
    Toch nog bevallen met keizersnede maar dat had weer een andere reden....

14. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Heyz
    Hier momenteel ook n dwarsligger. Ben doorgestuurd naar gyn & dinsdag overleg.
    Schijnt nog te kunnen draaien, maar verwacht het eigenlijk niet.....
    Advies rustig afwachten, evt homeopathie proberenof versiepoging bij 36-37 wkn....

Succes

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier inmiddels gedraait, maar wel een woelwater die mn hele buik nog doorgaat, dus ze verwachtte dat t pas op t laatst te zeggen is wat het doet.

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mijn kindje lag ook overdwars maar is gelukkig snel weer goed gaan liggen. dus er is nog kans hoor! ik hoop het voor je! x

17. Carlijn81

Carlijn81 Lid

29 mei 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook: tot afgelopen woensdag heeft hij bijna constant dwarsgelegen! Donderdagochtend afspraak met de gyn over een draaipoging en wat denk je? Is hij die nacht zelf naar beneden gaan liggen!
    Wel een tweede kindje en heb veel vruchtwater. Ik vond het erg pijnlijk omdat ik het idee had dat hij aan de zijkanten eruit zou scheuren maar nu ligt hij nog steeds goed.
    Hij draait nog wel volop dus ik duim dat hij zo blijft liggen. De meeste kindjes draaien dus nog gewoon, hoop die van jou ook!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij een dwarsligging wordt het sowieso een keizersnede.

19. Alf

Alf Niet meer actief

Hier ook een dwarsligger. Heb een baarmoedervorm afwijking die het dubieus maakt of hij nog gaat draaien.. maar ik hoor hier hoopvolle verhaken van zeer late draaiers! Ik wacht af... ;)

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook een dwarsligger. Ik heb volgende week een afspraak bij een voetreflex therapeut die dmv drukpuntmassage gaat proberen de kleine de goede kant op te sturen

Deel Deze Pagina