Vraagje maatschappelijj werker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hoppala, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames heb jullie hulp nodig. In dit forum zullen de meeste ervaringen zijn denk ik. Ben zwanger. Mijn gynecoloog zou een afspraak regelen met psycoloog, en eventueel met maatschappelijk werker. Deze omdat ik na eerste bevalling prosnotale depressie enzo geb gehad. Maatschappelijk werker heeft me gebeld maar wat voor nut kan deze voor me hebben vraag ik me af? Iemand ervaring mee, ze gaat thuis langskomen wat kan ik van haar verwachten, kan ik later afzien van deze hulp ( misschien voel ik me niet eens lekker bij iemand die meekijkt in mijn huis) dus wat kan ik allemaal verwachten negatieve en positieve dingen?

2. marie78

marie78 Niet meer actief

Ik heb na mijn vorige zwangerschap ook een depressieve periode gehad. En tijdens mijn zwangerschap nu zijn er een aantal dingen gebeurd waardoor de kans groot is dat ik na mijn zwangerschap een postnatale depressie kan krijgen. Ben samen met mijn man bij maatschappelijk werk geweest. Om over de vorige zwangerschap en bevalling te praten. Ook wat er nu speelt. Het is meer een kennismaking geweest. Het geeft mij een heel prettig gevoel dat ik hulp nodig mocht/wil hebben dat ik haar alvast een keer ontmoet heb.

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Inderdaad.. ik heb ook ooit met een gepraat, ze kwam niet bij mij thuis, dat lijkt me dus ook helemaal niks en zou dat ook echt niet willen.
    Je weet maar nooit. Maar het is heel fijn met iemand te kunnen praten.
    Het lucht zeker wel op, misschien kunnen ze geen een diagnose stellen, maar het is wel een verademing.

Maar ik zou het op het kantoor doen, en niet bij je thuis...

succes :)

(wel grappig, ik heb ook een dochter van 4)

Deel Deze Pagina