Strippen met 40 weken, bij wie had het effect? Als het goed is wordt ik gestript met 40 weken. Misschien al 2 dagen eerder als ik dat voor elkaar krijg. Bij wie had dat effect? Vorige week had ik 1 cm ontsluiting en was de bmh volledig verstreken. Alleen de baarmoedermond was nog ietsje een puntje. Morgen zal ik waarschijnlijk te horen krijgen of er vooruitgang is geboekt en dus de bmm volledig rijp is. Dan kan ik gestript worden. Het is de 2e bevalling, dan schijnt strippen beter te werken dan bij de 1e bevalling.. Ben benieuwd naar ervaringen.
Bij ons strippen ze niet voor de 40 weken. Ik ben na 40+6 gestript en toen begon het vrijwel meteen. (had al wel mijn slijmprop verloren en had al 3 cm ontsluiting)
Ik ben gestript met 40,3 weken. Had toen al 2cm ontsluiting. 2 dagen later is onze dochter geboren. Was het derde kindje.
Hier gisteravond ook mijn slijmprop verloren. Het blijft rommelen maar doorzetten, ho maar! Vanmiddag naar de vk, ik ga smeken of ze vandaag willen strippen. Als het goed is moet alles van binnen klaar zijn om te strippen.
Waarom wil je zo graag gestript worden? Wacht je nu niet liever af wat je lichaam van zelf gaat doen nu je ook je slijmprop al kwijt bent? Bij mij gaan ze a.s. maandag strippen (dan ben ik 41 wk) als ons meisje nog niet uit haar zelf de uitweg heeft gevonden maar ik zit er niet op te wachten, ik hoop dat het natuurlijk begint. Toen ze het erover hadden om me met 40 weken evt. te strippen zei ik ook dat ik die week erna liever nog wilde afwachten. Ondanks dat het al een week of 2 rommelt, schijnt normaal te zijn voor een 2e zwangerschap. Ben benieuwd hoelang het nog duurt voor je! Hopelijk niet lang meer
Ik heb al voorweeen sinds ik 17 weken zwanger ben. Ook knelt de baby dusdanig zenuwen af dat ik 24 uur per dag pijn heb van binnen. En dan zijn er nog een aantal dingen die echt meespelen zoals B.I.
Ik ben gestript met 40 weken precies. Meteen die middag begon het te rommelen en de volgende ochtend om 5 uur is Matthijs geboren. Hier trouwens eigenlijk nog weinig klachten maar de vk stelde het zelf voor. (kwam zelfs even thuis langs!) Ik vond het wel prima want wilde graag bevallen Had trouwens 2 cm ontsluiting toen ze ging strippen
Ok toch positieve verhalen dus. Ik ben zoooo benieuwd. Hopelijk heb ik genoeg ontsluiting, maar dat zal haast wel. Heb zoveel weeen activiteit gehad de afgelopen week. En vorige week had ik al 1 cm. Nog een uurtje en dan ga ik er naartoe...
Ik ben met 39 6 gestript, uur later begonnen en paar uur later was ze er. Is mijn tweede. Succes straks, hoop dat ze je stript en dat het begint!!
Nou helaas was er weinig verandering met vorige week. Maar ondanks dat ben ik toch gestript! En dat al met 39+1.. Nu afwachten...
Veel positieve reacties. Jammer genoeg ging het bij mij de vorige keer niet op, met 40 en 41+3 weken gestript maar weeen ho maar. Uiteindelijk op 41+5 ingeleid. Nu maar hopen dat uk niet zo lang over wil als broerlief, al verwacht de VK wel dat dit weer langer gaat duren
succes! Hopelijk heeft het effect! Bij mij (bij de 2e) niet helaas, ook met 40 weken. Daarna in totaal 3x gestript zonder effect en met precies 41 weken ingeleid met gel en toen in 3,5 uur bevallen . Strippen doen ze hier overigens standaard thuis.
Met een beetje vlinders in m'n buik (en een grote baby ) zit ik dit topic te lezen. Mijn eerste is met 39+1 uit zichzelf geboren, maar deze heeft iets minder haast. Ik ben nog steeds niet erg ver overtijd (40+1 ), maar de vk stelde toch voor om te gaan strippen als ik dat wilde. Heb het vandaag nog even niet gedaan, maar wel een nieuwe afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag, evt. om dan te strippen. En nu zit ik dus te twijfelen of ik dat wel wil. Ik heb geen idee of mijn bmm al aan het verweken/verstrijken/ontsluiten is. Kan me heel goed voorstellen van niet, want ik heb nog geen voorweeën of niks gehad. Op zich wil ik het liefst wachten tot de natuur z'n beloop neemt, maar ik ga ook steeds meer verlangen naar die baby in m'n armen ipv in m'n buik... Plus af en toe van die piekerbuien over placenta's die er mee ophouden en andere nare dingen zo vlak voor de eindstreep. Zijn er hier meiden die gestript zijn zonder dat er voorweeën of andere tekenen van een naderende bevalling waren? En was het strippen dan succesvol? Binnen hoeveel tijd kan strippen werken? Mijn vk had het over 12 tot 24 uur, maar hier lees ik dat het ook vrijwel direct na het strippen kan beginnen. Ik ga nog even verder zp-en voor info & ervaringen over strippen maar wie hier wil reageren op mijn vragen, alvast bedankt!
Wat spannend Chantico! Ik ben 's avonds gestript met 39.6. Ik had een gewone check bij de vk en zij opperde om te strippen. Een paar dagen eerder even flinke kramp gehad die na een bad weer over was. De vk checkte en ik bleek drie cm ontsluiting te hebben zonder ergens last van te hebben. Ze heeft me toen gestript. Meteen daarna flinke krampen gehad de hele nacht en de hele volgende dag voorweeen. Precies 24 uur na het strippen braken mijn vliezen en kreeg ik echte weeen en 7 uur later was ze er. Bij mij heeft het strippen dus wel effect gehad. (maar wel met ontsluiting al dus) Succes met beslissen en met de laatste loodjes!
Je hoort vrijdag gauw genoeg of er al een opening is en of ze uberhoupt wel kunnen strippen. ik ben nu 40+2 en heb vanmorgen de vlos duidelijk gemaakt dat ik het nu echt, echt zat begin te worden aankomende zaterdag komt de vlos kijken of er al een opening is. zo ja, dan gaat ze strippen. zo niet, dan heb ik pech gehad. dan kan ze volgende week nog een keer een poging wagen. en anders is het gewoon wachten totdat het vanzelf komt. of na 41 weken inleiden. maar dat heb ik liever alleen als het echt niet anders kan.
ik ben toen met precies 41 weken gestript! ik had geen voorweeen, bleek wel 2 cm ontsluiting te hebben. De verloskundige heeft toen zelf voorgesteld om te strippen ik vond het prima. Bij mij heeft het niks gedaan maar 3 dagen later is ons mannetje toch spontaan gekomen, net voor we naar de gyn moesten.
Ik ben vanaf week 40 tot aan de bevalling 3 keer gestript. Uiteidenlijk had de derde keer effect, maar ook pas na een dikke dag. Dochter is geboren met 41 weken.
Ik ben gestript met 39+2 om 17uur en nog geen 12uur later begon de bevalling. Werkte heel goed bij mij. Ze hebben mij toen zelfs 2 keer gestript Ik was namelijk vanaf 39wkn al bezig met weeën om de 5min van minimaal 1min maar ik kreeg maar geen ontsluiting. Toen ik uiteindelijk 1cm had was ik zo blij dat ik volledig ontspande. Ik heb er ook niks van gevoeld