waar was je toen uw vliezen braken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nieuwemoeder97, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al.
    Ik ben benieuwd om te weten waar jullie waren of wat je aan het doen was toen jullie water brak?
    Nu het bij mij dichterbij komt, vraag ik me af wat ik aan het doen zal zijn.
    Want ik heb al gehoord dat ik best plastiek in mijn bed kan leggen,
    omdat het toch een serieuze plas is ;)
    Maar stel je voor dat ik in een winkel sta?
    Zijn er mensen waarbij dit is gebeurd?
    En wat dan? Een medewerker roepen om het snel op te ruimen en dan met rode kop en natte broek naar buiten lopen.... ;)
    Ben benieuwd naar de reacties :D

NOG 23 dagen tot mijn boeleke er is!!!!!

2. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Twee keer pas gebroken nadat de weeën waren gestart!
    Soms is het water veel, maar vaak met beetjes.
    Echt niet zoals in films dat je een enorme plas onder je heb liggen in een winkel.
    Ik zou wel je matras beschermen, als het gebeurd dat je niet je matras kan weg gooien na de bevalling:D

3. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Op het toilet. Was met 37.3 en ik had het nog niet verwacht. Was inderdaad een hoop vloeistof en bleef maar doorlopen daarna. De rest van de morgen en middag op een matje gezeten. De nacht erop is mijn zoon geboren.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    In het ziekenhuis tijdens de weeën.

5. In het ziekenhuis in bed.. Ik lag er al 2 dagen en kreeg steeds tabletjes ingebracht om me in te leiden, maar dat schoot niet echt op. De volgende dag zouden ze proberen om m'n vliezen te breken en anders moesten we een 'rustdag' houden. Maar goed, die vliezen braken 's nachts dus al spontaan :D Hier overigens wel het matras, m'n dekens én de grond drijfnat hoor ;)

6. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    hier hebben ze ze in het ziekenhuis uiteindelijk gebroken toen k al weeen had

7. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Nou ik wil je niet bang maken maar bij mij was het ook een enorme waterval die bleef stromen. Ik zat thuis op het toilet toen het gebeurde. En het bleef stromen tot we in het ziekenhuis waren.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Bij mij was het twee keer een plasje en verder druppels. Snachts, op het toilet

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Thuis, op bed. Beide keren doorgeprikt door de VK

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Bij mij s nachts op het rand van het bed de eerste golf en vervolgens een hele plas in de deuropening van het toilet. Het was in het ziekenhuis, dus ik moest wel iemand roepen om het op te dweilen ;). Ik had toen nog geen weeën en ze zijn spontaan gebroken, maar dat gebeurt maar 1 op de 10 keer zo geloof ik dat een bevalling begint met gebroken vliezen...

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Bij beide zwangerschappen
    In het ziekenhuis doorgeprikt door de gynaecoloog. Toen ik al weeën had. Wel heel veel

12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Misschien een stomme vraag, maar het is dan ook mijn eerste zwangerschap. Hoe weet je dat het je vliezen zijn als je op het toilet zit?

13. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Bij mij zijn de vliezen gebroken door de vk, bij mij thuis op bed.

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste braken ze spontaan om 2 uur 's nachts, in bed dus.
    Bij de tweede werd ik ingeleid en werden de vliezen gebroken door de gyn.

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voelde het heel anders dan gewoon plassen, daarnaast was het geen echte straal maar meer een soort gutsende stroom. Heel warm ook én het rook erg zoet, zoals tropisch vruchtensap. Ik heb het opgevangen in een glas en zag ook duidelijk dat het geen urine was.

16. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Ik lag net in bed, voelde een kleine "knap" onderin m'n buik en er kwam een golf vruchtwater uit.. Het bleef continu lopen haha

17. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Bij mij midden in de nacht aan de rand van mijn bed. Was net naar de wc geweest en toen ik naast mijn bed stond voelde ik weer eens golf warm vocht langs mijn benen lopen, op de grond kletteren. Ik dacht eerst: 'wat ben ik toch een muts. Net naar de wc geweest, maar blijkbaar niet alles eruit gewerkt.'
    Toen er golfjes bleven komen, drong te pas tot me door dat t vruchtwater was.
    maar ik verloor dus niet alles in 1x, geleidelijk aan meer. Ook niet druppelsgewijs zoals je vaak leest bij een kleine hoge scheur. T waren echt flinke golven, te veel voor een maandverbandje. Die nacht in een nat bed geslapen (kon wel blijven verschonen), pas 23 uur later begonnen de weeën.

18. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    bij de eerste was ik bezig met mijn vuilnisbak er moest een nieuwe zak in, bij de tweede lag ik in mijn bed met rugweeen en toen ik het iets te nat werd ging ik na de wc, onderweg naar wc of bij de wc brak mijn water in steeds kleine plonsjes

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mij beide keren in/naast bed.
    Bij alyssa dacht ik dat ik in mn broek had geplast omdat ik nog half sliep (6.30)
    Bij daymian voelde ik iets knappen en stond ik gelijk naast het bed. Ik heb snel een fleece deken die altijd op het bed ligt op de grond gegooid en mn man gezegd dat ie een emmer moest pakken.
    Het was beide keren geen grote plons, maar het bleef sijpelen.
    Na het breken van de vliezen begonnen de weeën.

20. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    In het ziekenhuis toen ik ingeleid werd. Enige wat ik me ervan herinner is dat het in een keer mega veel was. En het voelde zo warm!!!!

Nu hoop ik dat (mochten mijn vliezen spontaan breken) het niet op een gênante plek is, tijdens het boodschappen doen of als ik mijn dochtertje naar school breng :p

Deel Deze Pagina