Ingedaald? Hoofdje baby van binnen voelen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Majkuh, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Voor alle dames wiens kindje al is ingedaald, volgens mij is de mijne sinds 2 weken ook ingedaald, want ik heb ineens bijna geen last meet van mijn BI (was bij mijn vorige ook zo, hoofdje legt alles mooi klem)

Dus ik heb van binnen gevoeld (uiteraard met schoongewassen handen etc) en volgens mij voel ik haar koppie zitten! :confused: :D

Kan dat kloppen?

En wat ik me ook afvraag is waar in hemelsnaam je baarmoedermond nu zit? :oops: Ik voel geen tuutje, geen uitsteeksel, helemaal niets, het is alleen maar helemaal zacht en glad van binnen.......

iemand enig idee?

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    lijkt me niet dat je koppie kan voelen... of je moet al goeie ontsluiting hebben.. koppie zit nl nog gewoon in bekken vast als het goed is... beschermd door placenta en vruchtwater...

ben benieuwd wat jij dus voelt :)

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hihi, ga morgen naar de VK dus vraag het gewoon.
    Maar als ik door mijn knieen ga onder de douche en dan heel diep van binnen voel, dan voel ik tussen mijn botten (bekken?/) iets keihard en het is rond, dus tsja.....volgens mij is dat echt het koppie......hahah, maar ik ga het zeker vragen!

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Linda89 vindt dit leuk.
  5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    maar kopje zit dan dus nog wel helemaal achter de vliezen? apart zeg.. meende altijd dat er nog sloot water bij zat hahaha

trouwens complimenten dat jij nog door knieen kan en dan ook nog diep naar binnen kan! ik haal het al nauwelijks meer op me daar met scheermes te aaien :)

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:) urine in een potje opvangen gaat hier ook zo lekker laat staan scheren en/of bij mezelf voelen hoe het zit.

7. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Whahaha, scheren? wat is dat?! Ik maai op de gok en kom er soms achter dat ik het halve gazon ben vergeten aargh! Door mijn knieen wil wel, makkelijk zelfs, wrs met dank aan jarenlang yoga ;)
    verder zo stijf als een plank hoor haha

8. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik heb Sylvie haar koppie ook gevoeld toen ik nog zwanger was..
    Sterker nog ik heb ook de navelstreng gevoeld die op haar hoofdje lag..
    De plek op haar hoofd waarmee zij vast zat in mijn bekken, was met de geboorte kaal.
    Dus ze heeft behoorlijk lang zo vastgezeten.
    Ik kon me eigen ook toucheren , zo dicht bij lag ze.

En wat bleek met de geboorte .. Kind had 2 keer haar navelstreng om haar nek zitten.
    Had geloof ik ook een navelstreng van 1,5 meter !

Dus ja dat kan!

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Oh dat lijkt me zo eng met die navelstreng brrrrrr re gaat vaak goed maar ook vaak fout vind da echt gruwelijk en 1,5 meter, jeetje wat lang!

Wat ik zelf niet kan voelen is de baarmoedemond, maar ga nu ook niet weer voelen, wil niet per ongeluk een infectie ofzo.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oh ja hoor, ik heb t bij alle 3 de kids gevoeld als ik voelde van onder.
    Mijn tweede was een stuitkind dus was erg benieuwd of ze al gedraaid lag, en op een gegeven moment voelde ik t koppie... en ook bij deze uk.
    Je voelt gewoon t hoofdje achter de baarmoedermond hoor, de baarmoedermond ligt vaak hoger/dieper maar t koppie kun je gewoon voelen.

11. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ja was ook heel eng hoor!
    Vooral als ik de bevalling terug zie, en de verlos 2 keer haar navelstreng om haar nekje weg haalt.
    Syl zat wel zo diep dat ik de bolling (dus die verweekte baarmoedermond) van haar hoofdje goed voelde zeg maar.
    Kon ook met mijn vingers langs haar hoofdje gaan.
    Wow hoe eng als ik dit zo typ haha :confused:

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik kon het hoofdje gewoon voelen.
    ik was benieuwd hoe het van binnen voelde.
    maar je voelt inderdaad iets heel hards en rond.
    heel apart gevoel

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Wel heel bizonder vind ik, ik kan haar biiiiiiijna aanraken! Word er nog ongeduldiger van haha !

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zit me net af te vragen.. als je hoofdje dan zo kan voelen he... gut, heb nu hele visioenen voor me.. dat als mannetje en ik dan zouden vrijen.. hij steeds met zijn geval in dat hoofdje prikt!
    Maar dat is niet zo he ! toch?

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    whahaha, dat gaat erlangs dan ;) No worries, kindje merkt er niets van, hij komt er niet rechttegen aan om zo maar te zeggen, maar glijdt erlangs en er zitten nog vliezen en je baarmoeder zelf tussen ;)

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    brrrr... zelf voelen het idee alleen al. ik zou dat noooooit durven. je zal maar iets fout doen. maar ik dacht dat je het hoofdje pas bij volledige ontsluiting kon voelen of zien dan. ik zal wel erg dom zijn nu...

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Yinthe, helemaal niet dom hoor, je wist het gewoon niet ;) ik heb het net aan de vk gevraagd en die bevestigd dat ze is ingedaald vastligt en dat ik dat inderdaad kan voelen zelf van binnen :)

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    apart hoor! en ook wel best lief eigenlijk als je erover nadenkt. je hebt je eigen kindje al vastgehad. nouja...je snapt me denk ik wel.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hihi. je bent net zover als ik zie ik nu :)

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha, dan ben jij ook uitgerekend op moederdag!

en je komt niet in het forum van de meimama's, foei ;)

en ja, het was heel bizonder het hoofdje te voelen, kan niewachten tot ik haar vast mag houden! maar dat heb jij vast ook :D

Deel Deze Pagina