Hallo, Was even benieuwd: voor de geboorte van mijn eerste heb ik vanaf 37 weken de Epi-no gebruikt. Zowel ikzelf als de meiden in mijn omgeving die hem ook hadden gebruikt hadden makkelijke bevallingen en ook redelijk op tijd...(het gebruikt kan de geboorte bevorderen, mist je lijf er klaar voor is) Was benieuwd of er meer meiden zijn die hem gebruikt hebben en hoe dat is 'bevallen' (Voor iedereen die niet weet wat de epi-no is: een bekkenbodemtrainer in de vorm van een stevide ballon die je met een pompje kan oppompen. Epi-no staat voor episiotomie (knip) - No! Je breng hem in en pompt hem op en stretched daarmee je bekkenbodem en oefent zo het persen. Beetje het idee van als je nu in een spagaat moet vallen zonder training, dat scheur je iets, als je iedere dag oefent en een stukje verder bij de grond komt, dan kan je lichaam eraan wennen)
Nog nooit van gehoord Klinkt alsof het heel goed is, maar of het echt werkt?! Alles trekt toch direct weer terug in de zelfde vorm als je dat hebt gebruikt?! Ik weet t niet hoor, vind t een beetje eng om te gebruiken.
Hahaha, er is in Duitsland veel onderzoek naar gedaan en met grote steekproeven bewezen dat het echt werkt! Het 'schiet' ook wel weer terug in model, gelukkig maar de spieren worden er wel soepeler van en kunnen meer hebben. Net als met die spagaat, moet je ook niet in een keer proberen, maar door iedere dag te stretchen. Maar hoezo vindt je het eng dan? Haha, hij kan er altijd weer uit hoor, je kan em ook leeg laten lopen
Ik heb hem gebruikt en zal dat bij een volgende weer doen. Had nog wel een knip maar had echt veel vertrouwen in mijn lijf gekregen. Ben ervan overtuigd dat ik daardoor makkelijker 'ontsloot' en uiteindelijk veter kon persen. Vond het persen totaal niet eng (ook al duurde het uiteindelijk toch 45mjnuten)
Ik heb hem gebruikt en een snelle, soepele en vlotte bevalling. Natuurlijk weet ik niet of dit door de epi-no komt maar ik voelde me wel heel zeker over mijn lichaam (ik was trouwens sowieso al niet angstig voor de bevalling) en ik denk dat het vooral in de persfase (die maar 6 minuten duurde) erg nuttig is geweest voor mij. Mijn gynaecoloog raadde hem aan. Ik had er al over gehoord van een vriendin en eigenlijk was ik niet van plan om hem te gaan gebruiken maar uiteindelijk na aanraden van de gyn toch besteld en heb er een zeer positief gevoel aan overgehouden.
Ben al bevallen en de epi-no niet gebruikt Ik kan me wel voorstellen dat dat ding helpt om aan 'het gevoel' te wennen en minder angstig te zijn.
Zal idd helpen om minder angstig te zijn, maar of het echt tegen scheuren werkt weet ik niet hoor. Waarom zeggen veel gynaecologen in nl dan dat het niks uitmaakt? Overigens heb ik niks gebruikt en had ik geen scheur, geen knip, niks. En mijn kinderen waren echt geen ukkies.
3 vlotte bevallingen zonder scheuren en zonder epi-no. Niet nodig vlgns mij. Als je die spieren wilt oefenen dat kan je ook met je man doen ;P Vraag m maar eens na de daad of hij 'm erin kan houden terwijl jij tegendruk geeft. Op n diepe inademing floep jij m er zo uit daar kan hij niets tegen doen en jij voelt de controle ;D
vriendin van me heeft het gebruikt geen knip gehad maar door het langere rekken is haar vagina nu groter dan voorheen zegt ze tis net als een stiek als je die lang oprekt blijft tie uit model, als je gewoon bevalt zonder oprekken dan komt het snel weer in oude vorm..
nou daar heb ik totaal niets van gemerkt... Was eerst ff bang dat het hechten te goed was gedaan... Ruimte is bij mij iig absoluut niet groter geworden. Eerder kleiner...