Op vrijdag de 12e kreeg ik last van weeen die binnen een uur al om de 3 minuten kwamen. Gebeld en de VK was onderweg. 3 cm was haar verhaal en weer bellen als de weeen heftiger werden. Helaas was dat niet het geval. De weeen zakten af naar om de 10 min, toen elke 20 min en zaterdags +/- 30 min.. Ik balen natuurlijk, maar had dit ook al meegemaakt bij mijn eerste. Zaterdags en zondags rommelde het rustig door, maar maandagmorgen trokken ze toch weer aan, dus maar weer gebeld, want ik was het inmiddels spuugzat, en verging van de pijn in mijn rug. 4 cm. De verloskundige heeft me toen nog wat gestript en zou 2 uur later terugkomen om te kijken. Als ik dan wat verder was, zou ze de vliezen breken. Ik ben meteen de box gaan schoonmaken, gaan strijken WC schoonmaken; kortom alles om ervoor te zorgen dat het doorzette. Om 14.15 kwam de VK en ik had 5 cm. Mijn vliezen werden gebroken en 5 minuten later had ik al weeen die wel tien keer zwaarder waren als in die voorgaande dagen. Na een uur puffen steunen en kreunen (wat doet dat toch zeer) kreeg ik persdrang en mocht ik meedoen. Wat een verademing. Met 3 keer persen werd onze kleine jongen Joris zowat gelanceerd. Hij deed het meteen heel goed, en ik was ook in de 7de hemel, want net als bij de eerste geen scheur of knip, en ik mocht lekker gaan douchen. En nog even voor de meiden die bijna uitgerekend zijn, heel veel sterkte met het wachten en succes tijdens jullie bevalling!
Ah, heb net een poll met hoe lang duurde jouw weeen. Maar hier had ik niet op gerekend. Eerst weeen om de 3 min. en dan dat het steeds minder wordt. Wauw wel leuk dat je nu je kindje mag vasthouden. Gefeliciteerd.
gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje joris, we wensen jullie een hele fijne kraamtijd liefs mariska