Vruchtwater druppelsgewijs verliezen

Discussion in 'De bevalling' started by stoetel, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

Dec 18, 2007
    1,108
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden.

Even een vraagje. Kan het zijn dat je vliezen zijn gebroken en dat je af en toe alleen druppels vruchtwater verliest? Ik ben net naar het toilet geweest en mijn inlegkruisje was natter dan normaal.:) En het was helder van kleur. Ik wil niet gelijk naar het zh bellen, wil zowiezo de volgende toiletbezoekjes afwachten. Maar ik dacht, hier vraag ik het vast.:D

Liefs

2. fafje

fafje Niet meer actief

hoi..nou dat had ik dus...pfff..ik eerst helemaal blij mn vliezen zijn "gebroken" ...vk gebeld..zij vroeg of ik ook al weeen had...( ik dacht dat dus...)...kwam ze...bleken het "harde buiken " te zijn...met regelmaat dan...heel licht...voorweeen zegmaar...
    ze ging het water testen en het was echt vruchtwater..
    Heeft me doorverwezen/overgedragen aan het ZH...omdat je dan wel bij "langdurig gebroken vliezen" hoort...

Ik moest aan de CTG in het ZH ( hartritme baby + weeenactiviteit...30 min per dag)
    Eerst 24 uur afwachten...niks? Dan plannen inleiding over max 48 ( ze wachten in totaal 72(!!) uur)..

Op de zaterdag had ik ze gescheurd...zo+ma ctg...ma avond had ik bloedverlies...ging naar het zh ..weer aan de ctg...ineens braken ze ECHT en kwamen de weeen ECHT ....et voila na 4 uur is mn zoon geboren!

Maar we aan de bel trekken als je denkt dat het vruchtwtaer is...dan moeten ze het testen...je mag er niet te lang meelopen!

3. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ja dat kan heel goed. Vooral als je kindje ingedaald is, houdt hij het met zijn hoofd tegen zodat het er niet gelijk in 1 plons uitvalt.
    Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de verloskundige!

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Maar hoe voelt dat dan als je vruchtwater druppelsgewijs verliest? Ik verlies wel steeds meer vocht op een dag, maar dat is volgens mij afscheiding vermengd met wat slijm. Niet heel veel hoor. En ik draag nu steeds maandverband, dus ik voel dan niet echt of het water is. Het ruikt trouwens ook naar afscheiding, beetje zurig zeg maar.

Zou dus echt niet weten hoe je dat herkent, als het een beetje is...
    iemand tips??

5. fafje

fafje Niet meer actief

tja...ik blies op mn hadn...stond met mn benen wijd..in de badkamer...en kwamen druppeltjes uit..
    Toen de vk kwam..was het alweer gestopt...slipje...btj vochtig...maar niet echt veel..daar twijfelde ik ineens door..
    Maar vk testte het met een wattenstaafje...moest met benen wijf even hoesten...en toen kwam er met moeite weer een druppel uit..maar bleek wel vruchtwater

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het kan ook zijn dat je een hoge vliesscheur hebt, dan verlies je ook druppelsgewijs vruchtwater omdat er hoog in je baarmoeder niet zoveel druk is. Ik heb dat ook gehad!

Idd, op je hand blazen kan helpen, bij mij werkte het alleen niet :). Kreeg er echt niks uit geperst, haha.
    Het beste is toch gewoon eventjes bellen. Het is niets om je zorgen over te maken, maar het is handig als je vk/gyn dit weet, dan kunnen zij bepalen of het nodig is om te handelen. Zij kunnen namelijk beter het onderscheid maken!

Wie weet is dit wel het begin! :):D

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Ha, op m'n hand blazen dus, dank jullie wel! Denk dat ik ook het dikke maandverband maar even uitdoe, dan zie ik beter wat er eigenlijk uitkomt. :)

8. fafje

fafje Niet meer actief

sommige houden er ook een glas onder ;)

9. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Karin heb je al meer duidelijkheid??

ik heb het ook gehad liep naar de wc lag net in bed en verloor allemaal druppels dacht dat ik te lang had opgehouden.
    Heb toen met wit wc papier afgeveegd en toen zag ik dat het roze was.
    daarna voor alle zekerheid op me hand gaan blazen toen kwam er nog meer uit.
    heel de nacht lopen druppen maar ik had ook al direct weeen erbij pas vlak voor ik volledige ontsluiting had kwam er nog een vloedgolf aan vruchtwater uit.
    haha en ik maar denken dat ik wel zown beetje was leeg gedruppelt

10. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het ook steeds maar beetje sijpelen. Omdat de vk twijfelde heeft zij idd met een wattenstaafje ff gecheckt. En toen bleek het toch vruchtwater te zijn. Maar niks grote plons ofzo, gewoon steeds beetje druppelen.
    Ik zie hoever je bent, grote kans dus dat dit het begin is!
    Succes meid!!

11. stoetel

stoetel Fanatiek lid

Dec 18, 2007
    1,108
    0
    0
    Brabant
    Ben bang dat het niks was. Ben inmiddels weer 3x naar het toilet geweest en, droog. Ik heb nog op mijn hand geblazen en dat leverde geen nattigheid op. Ik zal dus nog moeten wachten.;)

Liefs

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik had dat ook hoor...alleen 's ochtends paar x...rest van de dag niets meer...had hoog ergens een mini scheurtje...hoofd van de baby werkte als een stop...dus er kwma niets meer..maar was WEL vruchtwater

13. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Bij mij is het ook niks hoor, het was gewoon wat nattige afscheiding waarschijnlijk en ik verlies ook steeds wat slijm. Ik heb dat grote verband maar uitgedaan zodat ik nu beter kan zien wat eruit komt. :D

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Toen mijn vliezen scheurden de vorige zwangerschap, kwam het ook voornamelijk 's nachts. En ook niet als ik op mijn hand blaasde. Ik twijfelde ook enorm en heb dan ook 3 dagen gewacht toen ik de verloskundige belde. In het ziekenhuis bleek het inderdaad om vruchtwater te gaan en ben ik de volgende ochtend ingeleid.

15. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    mmm, maar ik neem aan dat als het gescheurd is, dat je steeds (elke dag) wat vocht blijft verliezen? Dat is hier niet het geval...heb sterk het gevoel dat het niks was...maar kijk het even aan.

En als het wel een scheurtje is, hoe komen ze daar nu dan achter als er geen vocht komt?

16. mama32

mama32 Bekend lid

Mar 14, 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier een jonge moeder, bij wie het pas nog gebeurd is... (15-10) Ik had al een paar dagen wat dunnere afscheiding, de dag waarop mijn vliezen braken, verloor ik nadat ik naar de wc was geweest met opstaan weer vocht. Uiteindelijk verloor ik een inlegkruisje vol toen ik op de bank zat... ik dacht ben toch niet incontinent... Toch de vk gebeld, ze vewees ons door naar het zh en 15 uurtjes later , maar wel 4,5 week te vroeg was daar onze mooie dochter Mila... Dus bij deze als je twijfelt gewoon bellen!!!!! Ik ben ook niet echt veel vocht in 1 keer verloren naar mijn gevoel....

Share This Page