Nu bijna 41 weken zwanger en wat ik me afvraag, laten ze je lopen tot na 42 weken? Bijvoorbeeld inleiden op 41,4 en dan dt dat een paar dagen man duren??
Ze doen het liever niet. Bij mij stond de inleiding geplant op 41,5 maar gelukkig kwam ze uitzichzelf op 41,4. Het blijft wel altijd je eigen keuzen, als jij iets niet wilt doen ze het niet. Wel zullen ze ook een ctg maken en een echo ter controle van de baby. Echter hoelanger je zwanger bent hoe minder verantwoord het is om door te blijven lopen, aangezien de baby erg kwetsbaar word. Als je ingeleid word duurt het volgensmij nooit langer dan 2 dagen..
Dank je voor je antwoord! Ik wist niet dat inleiden max 2 dagen duurt. Donderdag strippen, eerst dat maar afwachten. Maar nog max 9 dagen dus!!
Ik zou ook worden ingeleid met exact 42 weken. Uiteraard toen er uit de controle was gebleken dat alles goed was met moeder en kind. Uiteindelik is de kleine nog vanzelf gekomen met 41+5.
Dat is niet waar.. Ik ken genoeg mensen die drie of zelfs vier dagen bezig waren met inleiden.. Ik zelf ben ingeleid en na twee dagen zeiden ze dat ze de dag erop zouden kijken of het iets had gedaan, zo niet dan zouden ze een rustdag inlassen en de dag erna gewoon verder gaan.. Al was ik zelf pas 39 weken..
Ik ben ingeleid met 41.4 en op de derde dag s 'avonds is er gelukkig besloten om een spoed ks te doen, omdat ik geen ontsluiting genoeg had (na 3 dagen pas 4cm) en omdat Maud in kruinligging lag. Ze is 3 uur voordat ik 42 weken was geboren.
Ik hoop dat ons ukkie ook vanzelf komt. Moet maandag voor het eerst naar de gyn. Mijn bloeddruk is dr laatste weken redelijk hoog, dus hoop niet dat ze me lang laten lopen! Het is zeker spannend!!
Verschilt per ziekenhuis/streek. Hier wordt je pas naar de gyn doorgestuurd als je 42 weken bent. Ik zou zelf maandags gestript worden en dan dinsdag naar de gyn, als dat strippen niets had gedaan, als Thirza dat weekend niet geboren zou zijn. Dat gebeurde gelukkig wel, met 41w6d, maar anders had ik dus op 42w1d bij de gyn gezeten en zou inleiden dus waarschijnlijk niet eerder dan de dag erop gebeurd zijn. Vind ik persoonlijk niet zo erg: er wordt vrij veel ophef gemaakt vaak over overtijd lopen, maar het overtijd lopen op zich is het punt niet zo. Als je maar voldoende vruchtwater hebt en de placenta voldoende goed doorbloed is en je baby in goede conditie is. Bij mij was dat allemaal nog in prima in orde, (week voor bevalling echo en CTG gehad vanwege minder leven voelen). VK zei na de bevalling: op basis daarvan had ze nog wel een maand kunnen zitten.... Dus als je je zorgen maakt, vooral vragen om een echo: daarop kunnen ze deze beide dingen goed checken en dan kun je dus op goede basis beslissen of er wel of geen haast met inleiden gemaakt moet worden.
was het maar zo ik ben bijna een week lang ingeleid, zonder resultaat.. de dag van de bevalling was het rustig, en heeft de gyn een cm ontsluiting geforceerd want zelfs mijn baarmoeder mond was na al die keren gel nog niet eens volledig verstreken/verweekt.. deed ontzettend pijn zat echt nog potdicht.. maar ja ze wilden me onderhand wel laten bevallen.. toen de vliezen gebroken en weeen de hele dag en nog gebeurde er niks dus werd het een ks.. dus helaas geld dat niet altijd dat het maar een paar dagen duurt.. ik was wel daar ook al opgenomen de dag voor het inleiden dus ze konden mij dan ook makkelijk terug sturen naar mijn kamer, dat scheelt misschien ook .. dat weet ik niet hoor maar het was stervens druk en ik werd een aantal keer van de verloskamer gehaald omdat er toch niks gebeurde omdat er spoedjes kwamen...
Mijn zusje zit nu op 41+5, dus morgen nog een kans. Daarna wordt ze op 42 ingeleid in het ziekenhuis. Daar wordt de kleine erg goed in de gaten gehouden(niet meer naar huis). Als het met de kleine snel achteruit gaat, dan gooien ze een keizersnede in de strijd. Maar ze proberen het toch eerst via de gewone weg.. En dan kan dat best 42+2 of 42+3 worden..