Even een vraagje; ik loop nu al sinds zaterdag met regelmatige krampen en harde buiken, maar tot nu toe heeft het nog niets opgeleverd behalve een ontzettend vermoeid lichaam... Nou moet ik vanmiddag naar de VK, en als ik aangeef dat ik echt heel erg moe ben van al dat gerommel maar dat er verder nog niets heeft doorgezet, zullen ze dan voorstellen om me te strippen vóór de 40 weken? Kan ik daarom vragen? Want als ik zo nog een aantal dagen of weken doormoet en dan ook nog eens moet bevallen trek ik dat echt niet !
Vragen kan natuurlijk altijd en het zal per verloskundige praktijk verschillen. De meeste strippen pas rond de 41 weken. Kwebbel
Heb net even gebeld en ze doen zowieso vanmiddag een inwendig onderzoek om te kijken of al dat gerommel al wat heeft uitgehaald. Ben ik wel blij mee, maar aan de andere kant ben je denk ik ook wel teleurgesteld als er nog niets is gebeurt, heb je al die dagen al last van je lijf voor niks....
Ik heb precies hetzelfde! Ik zie ook dat we precies gelijk lopen Al 2 weken gerommel in mn buik, harde buiken, oefenweeen, steken enz...en mn lijf is ontzettend moe, slaap erg onrustig 's nachts... De kleine mag liever gisteren dan vandaag komen Maar strippen voor de 40 wkn, ik denk niet dat ik dat zou willen. Het liefst laat ik de natuur volledig haar eigen gang gaan, ook omdat de baby oa zelf aan zal geven (scheidt een bepaald hormoon af naar je hersenen die de bevalling op gang brengt) wanneer hij/zij er klaar voor is......en wil het beste voor de kleine... Dan maar nog 10 dagen gerommel als het moet, is mijn baarmoeder in ieder geval dr goed op voorbereid maargoed, dit is allemaal persoonlijk, zelf kun je het natuurlijk heel anders beleven... Maar ben het wel behoorlijk zat! khoop voor je dat het eerder begint!
Ik ben gestript met 39W2D. Gewoon omdat mijn VK zag dat ik er wel klaar mee was en Siem er prima voor lag. Hij was ook groot en gezond, zo vond ze. Als jouw kindje geboren kan worden en je VK wil je wel helpen, dan zou het dus kunnen.
Bij mij hebben ze geprobeerd te strippen vanaf zo'n 39 weken, omdat ik heel erg last had van zwangerschapsjeuk en nauwelijks meer sliep. Maar ik had geen ontsluiting, dus het kon niet eens. Ben uiteindelijk met 41 weken oververmoeid aan de bevalling begonnen en ik moet zeggen, vermoeidheid is een goede pijnstiller . Ik was zo suf en viel tijdens de laatste weeen zelfs nog in slaap (voor een halve of 1 minuut, tot de volgende wee). Tijdens het persen mijn oerkrachten ontdekt en sinds onze kleine meid er is, lekker aan het bijslapen!
Ik ben gestript met 39 weken en met resultaat! Dit had ze gedaan omdat mn bloeddruk veel te veel fluctueerde en ik had al n cm ontsluiting.
Ik hoopte erop....ze deed het niet....was toch echt bijna 40 wk. Uiteindelijk bleek ik toch al ontsluiting te hebben gekregen die week en is Ruben op de uitgerekende datum (uit zichzelf) geboren. Ik hoop dat je al stiekem een beetje begonnen bent
Hier hetzelfde verhaal. Alleen loop ik bij de gyn. Ga het vrijdag gewoon proberen. Ben pas 39 weken, maar heel veel (regelmatige) voorweeen gehad, een groot kind, en slapen lukt totaal niet meer. Gewoon hopen. Wie weet.
hier een strippoging bij 39 weken en 6 dagen. niet eens met een speciale reden gewoon om te kijken of ze het op gang konden brengen, maar helaas de baarmoedermond lag nog helemaal naar achteren dus het ging niet. succes alvast! joyce
De vk heeft gisteren inwendig onderzoek gedaan en de bmmond was wel al verstreken, de buitenkant stond al wat open maar de binnenkant zat nog dicht. De vk gaf zelf al aan dat ze me daardoor nog niet kon strippen. Gisteren wel een klein beetje bloedverlies gehad met afvegen. verder erg rustig hier. Nu dinsdag weer terugkomen, maar ze zei al ( heel lief ) ik hoop voor jou dat het niet meer nodig zal zijn
het strippen deed bij niks ze hadden mij ook gestript met 38 weken de mond zat nog potdicht had al weken last van voorweeen en de dag dat ik dus ook echt bezig was dacht ik dat het voorweeen waren toevallig moest ik toen voor controle en ebt inleiding omdat ik er doorheen zat ivm mijn vader die stervende was en wat bleek ik was zwaar bezig te bevallen en binnen 5 uurtjes was mijn meissie er al
Bij mij heeft het strippen geholpen. Ik was 40 weken en 3 dagen toen ik een afspraak bij de verloskundige had. Ik ben die middag gestript en rond half 5 's nachts begonnen mijn weeen!
mij hebben ze pas tijdens de bevalling zelf gestript om meer ontsluiting te creeeren. ik had een zware zwangerschap met al 3 x voortuidig weeen die ze op tijd stopten. alleen ik sliep op het laatst er slecht door zo erge maagzuuraanvallen dat ik steeds bloed opgaf. ik vroeg vanaf 38 weken elke x of ze me wilden strippen omdat ik het niet meer trok maar ze wilden het niet doen in het zh. ze hebben me wel 2x slaappillen mee gegeven die niet hebben geholpen en aangeboden me op te nemen waarbij ze me dan kunstmatig in slaap brachten en dan in slaap hielden door zware doorslaappillen. ik had ook al 4 weken 1cm dus ze hadden me kunnen strippen als ze wilden. uiteindelijk is de bevalling met 40 weken 3 dagen zelf begonnen. dus als je gyn het weigerd kun je ook om slaappillen ofzo vragen om in elk geval de nachten beter door te komen.
De verloskundige heeft mij getoucheerd vandaag en bleek dat er al een klein beetje verweking was. Omdat de baby nogal groot lijkt, gaan ze me nu wel wekelijks proberen te strippen (of in eerste instantie kijken wat er mogelijk is) Maar de reden is dus vooral de grootte van de baby en niet dat ik slecht slaap.
wat vreemd dat ze het overal toich anders doen. aidan was nml ook erg groot. 4120 en 54cm. maar ze wilden me echt niet strippen voor de 41 weken hoor. hopelijk helpen ze jou sneller en beval je wat eerder!