Ik ben zooo ongeduldig voor de bevalling. Ik weet ook dat je het psychisch uit kan stellen als je erop zit te wachten, maar ik kan er echt niks aan doen. Ook appt iedereen de hele dag hoe het ervoor staat.. pff. Ik weet dat 48% van de vrouwen pas ná de uitgerekende datum bevalt maar ik heb het gevoel dat het bij mij zo lang duurt en dan vraag ik me af of alles wel goed is. Thuis is alles ook allang klaar dus heb veel tijd om na te denken en te googlen.. tot ik er gek van word. Ik heb ook helemaal geen last van voorweeen oid. Alleen harde buiken maar die doen geen zeer. Dan gebeurt er ook niets toch? Kan een bevalling echt zo spontaan beginnen zonder het voorwerk zegmaar? Morgen weer naar vk dus zal het ook wel met haar erover hebben. Het komt ook omdat ik vanaf week 19 heeel veel harde buiken heb gehad en daardoor eerder met verlof moest en daardoor altijd het gevoel had dat de baby eerder zou komen. Niet dus..
Het kan zo spontaan beginnen zonder voorweeen. Nog even geduld en het begint vanzelf een keer binnen nu en 2 weken
Het kan echt zo maar gebeuren. Bij de eerste ging ik ervanuit dat ik met 42 weken ging bevallen. Dan kon het alleen maar meevallen als het eerder was Behalve rugpijn (vanaf een week of 20 al) had ik nergens last van. Met 39.6 weken bevallen. Ik had die dag nergens last van. Om 20.30 uur vk gebeld ivm wat bloedverlies en om 23.00 uur had ik mijn dochter in mijn armen. Het kan dus snel gaan haha. Probeer het wat los te laten en wat leuks te doen. Je kind komt er "vanzelf" uit Wat ik trouwens deed met het appen was niet overal direct op reageren. Mijn schoonmoeder en ik appen vrijwel iedere dag even. De laatste weken heb ik steeds minder vaak en minder snel gereageerd. Zodat zij niet dacht dat als ik even niet reageerde ik aan het bevallen was. Heb haar dit ook gezegd Deze keer doe ik dat ook weer.
Wow dat is zeker snel! Had je zo snel volledige ontsluiting?? Ik moet inderdaad maar rustig afwachten meer kan ik niet doen haha Bedankt voor de tip wat betreft het appen. Ik word er echt een beetje gek van.. ook al bedoelen ze het vast heel lief. En ik lees ook over strippen? Wanneer doen ze dit en mag je daarom vragen?
Toen de vk om 21.15 uur kwam zat ik op 7cm zonder er iets van gemerkt te hebben dus. Om 22.30 uur zat ik op 10 cm en heeft ze mijn vliezen gebroken. Hoe het met strippen zit weet ik niet precies maar volgens mij doen ze dat niet omdat je ongeduldig bent Je kan het er altijd met je vk over hebben maar ik denk dat een bevalling vanzelf begint wanneer je kindje er klaar voor is.
Hier precies hetzelfde verhaal.. al vroeg thuis ivm harde buiken, zelf ongeduldig, ivm afwijking extra spannend of t een spontane bevalling of keizersnee zou worden. 2x gestript al weken ontsluiting etc op precies 40 weken draait madame dwars dus zou ks worden. Dag erna spontaan bevallen. Loslaten was voor mij een omslagpunt.
Bekend! Bij de eerste had ik ook totaal geen voorwerk, spontaan bevallen op 40+5 in 12 uur. Bij de tweede had ik met 34 weken weeën, waardoor ik uiteindelijk twee dagen aan een infuus met weeënremmers moest liggen. Hierdoor 6 weken in spanning, ze zou vast eerder komen. Niet dus. Ze meldde zich op 41+1, na een hele hoop voorweeën en harde buiken. Het was wel in 3 uur klaar Succes met de laatste loodjes!
Ik heb bij beide zwangerschappen totaal geen voorweeën o.i.d gehad. Zo ineens begonnen met 40+4 en 40+3.
Oke nou ben erg benieuwd. Bedankt voor jullie verhalen.. we wachten het rustig af wanneer de kleine zin heeft haha
Voorweeën zegt helaas niets. Heb een maand voorweeën gehad helaas en uiteindelink pas met 41wk bevallen. Vk ging er stiekem vanuit dat ik veel eerder zou gaan bevallen. Echter mijn moeder was met 37wk bij de vk geweest s ochtends en zat nog potdicht. En s avonds was mijn broer geboren. Zonder enig voorwerk etc. Appen helaas herkenbaar. Gelukkig werd het na de 40 wk wel wat minder. Vreemd genoeg. Al heb ik tot 8cm nog op tel. Gezeten. Niemand had dus verwacht dat ik aan het bevallen was. Zijn bij mij met 38wk begonnen met strippen. Ivm de voorweeën. Maar helaas geen ontsluiting. Waardoor het niet lukte. Met 40.3 begon de ontsluiting pas. Met 40.5 gestript had toen 2cm Maar er zijn veel vk die niet strippen voor de 40wk. Mijn vk is ook mijn ha. Die zijn wat makkelijker.
Voorwerk zegt niets, ik had vanaf een week of 34 last van voorweeen en elke avond ging ik naar bed met het idee dat het ging gebeuren. Vanaf week 37 stopte het en was alles rustig, uiteindelijk braken bij 38 weken toch plots mijn vliezen en begon het. Ik hoop voor je dat het snel begint!
Bij de eerste nooit iets gevoeld (geen voorweeën, geen ontsluiting, niet ingedaald,...) en uit het niets vliezen gebroken op 38 + 3 en 5u later bevallen. Van de 2de: voorweeën vanaf 32 weken, harde buiken, 2cm ontsluiting op 34 weken .... Alles stil gevallen op 39 weken. Uiteindelijk 1 dag voor de uitgerekende datum vliezen gebroken en 1,5u later was mevrouw er. Het zegt niks, het kan zo maar uit het niks snel gaan. Succes! Emilie
Herkenbaar hoor! Hier een dochter geboren met 39+2, nu van nummer twee gisteren de uitgerekende datum. Maar ik zit al vanaf vorige week te 'wachten' Zal je zien dat ik nu twee weken over tijd ga 🤣 Best frustrerend! Maar inderdaad, hij zal vast niet blijven zitten, en bij dochter begon het bij mij ook uit het niets, geen voorgevoel/ weeeen, gelijk het echte werk! Succes met de laatste loodjes!
Ik ben vanmorgen bij de vk geweest. Ze heeft even gevoeld maar kon nog niet gestript worden. Bbm is voor 1/4e verstreken maar daar is het ook mee gezegd. Ze heeft de boel een beetje gemasseerd. Op tweede paasdag mag ik terug komen om te kijken of ik dan wel gestript kan worden. Maar ook zij gaf aan dat het allemaal niks zegt. Zo lees ik ook uit jullie verhalen haha. We wachten (on)geduldig af. Komt vast goed!
Hoi! het lijkt alsof ik het verhaal van mijzelf lees haha. Ik ben vervroegd met verlof gegaan door harde buiken die eigenlijk vanaf week 10 al aanwezig waren. Iedereen ging ervanuit dat de kleine te vroeg zou komen. Nou ik heb met 39+5 keihard gebruld (huilen dus) bij de VK en ben met 40+5 ingeleid... anders had hij er nog gezeten denk ik haha heel veel succes meis! ik voel met je mee en snap hoe ongeduldig je bent!
Die laatste loodjes... Ik vond vooral bij eerste erg zwaar wachten, en toen 41 wkn voorbij waren, wist ik het zeker: deze baby ging nooit zelf komen ... Ik had zelfs niet eens harde buiken, laat staan voorweeen, slijmprop of andere 'tekenen'. Gestript met 41+2 wkn, de volgende ochtend vroeg baby geboren (41+3 wkn) Bij tweede bij herhaling niet te strippen, geen voorweeën, niets. Ook bij 41+4 wkn niet en ik wist het weer zeker: dat ging een inleiding worden. Maar ja . De dag erna opeens weeën en binnen 2 uurtjes lag baby op buik en kon VK de inleiding weer afbellen, ha ha! Bij de derde verwachtte ik niets voor 42 wkn. Bij controle 40+5 wkn alles potdicht en niet te strippen. Prima, had niet anders gedacht. Ik was zo verbaasd toen bij 40+6 wkn mijn vliezen opeens braken! When you least expect it ... Iedere dag wordt je kans op een bevalling groter, ha ha!
Het kan echt gebeuren zonder voorwerk. Ik heb zelfs alleen wat harde buiken gehad de dag dat de bevalling begon en dat was nadat ik gestript was. (bij de oudste). Die is met 41 weken geboren. Toen 0.0 voorwerk gehad. Deze keer wel eerder bevallen maar 2 weken voor de bevalling wat voorwerk gehad en 2 dagen voor de bevalling wat pijnlijke harde buiken (wederom na strippen). Echter de dag/avond voor de bevalling was het zo rustig dat ik mijn moeder appte dat ze rustig kon gaan slapen omdat er echt niks ging gebeuren dat was dus niet zo... 4 uur in de ochtend braken mijn vliezen en kreeg ik weeën, 5 uur later was onze dochter er.
Ja hoor het kan zo ineens beginnen..... Ik ben gestript met 41+2 ( ik herken wat je zegt, ik was iok zoooo ongeduldig) Maar goed na het strippen is het meteen begonnen en diezelfde dag nog had ik mijn zoontje in mn armen
Hier hebben ze me al proberen te strippen met 39 weken. Omdat ik er echt klaar mee was.. En het de derde was dus waarschijnlijk ook al wel wat ontsluiting had.. Heeft overigens niks gedaan, uiteindelijk precies een week later bevallen met 40 weken. En ja.. ook geen voorwerk.. Gewoon s morgens ineens weeen.. Succes! hopelijk heb je je wonder snel in je armen.. Probeer nog ff te genieten van het getrappel in je buik, dat mis ik echt !