toch een beetje bang zijn (normaal bevallen na keizersnede)

Discussie in 'De bevalling' gestart door thalina, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    Van mijn eerste zoontje ben ik spontaan bevallen op 38 w en 4 dagen.
    Mijn 2de zoontje is met spoed met een keizersnede geboren na 37 w en 4 dagen ivm een hartprobleem.
    Dit is mij zo tegen gevallen een keizersnede, zal ook wel komen doordat mijn zoontje 8 dagen op de nicu heeft gelegen en daarna nog een dikke week op de kinderafdeling.
    Dus ik moest wel doorgaan ondanks de pijn na de keizersnede.
    Nu wil ik dus absoluut normaal bevallen.
    Maar ben zomaar bang... het zal toch geen keizersnede weer worden.

zal graag wat meer ervaringen willen lezen van normaal bevallen na een keizersnede.
    En mogelijk inleiden na keizersnede??? ik lees veel dat het niet mag, en soms weer wel...

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    vriendin van mij heeft bij de 1e een keizersnede gehad, en bij de 2e normaal bevallen (naja normaal :D) ze is bij de 2e ingeleid d.m.v een balloncatheter en weeenopwekkers. ook heeft ze een ruggenprik gehad, je moet wel goed aangeven wat voor een soort pijn je voelt, bij je litteken, aangezien deze dus kan scheuren. op een gegeven moment voelde ze dus meer pijn bij haar litteken, en is ze klaar gemaakt voor een keizersnede, ook omdat de ontsluiting bleef hangen op 7 cm. op de o.k nog een keer naar de ontsluiting gekeken, en toch ineens 10! ze is dus op de operatietafel normaal bevallen van haar zoontje.

3. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

ik heb bij de eerste een geplande keizersnede gehad. ben nu bij de 2e normaal bevallen. Ik ben wel direct opgenomen toen mijn vliezen waren gebroken, gewoon om alles goed in de gaten te houden. Ik zou de volgende dag worden ingeleid omdat ik geen weeen kreeg. Eerst zeiden ze nog dat veel dingen niet mochten i.v.m. eerdere keizersnee maar puntje bij paaltje was er toch veel mogelijk qua ballon, infuus etc. Heb na 16 uur toch zelf weeen gekregen, echter wel bij 8 centimeter een infuus met weeenopwekkers gehad omdat de weeen te onregelmatig en te zwak waren voor het laatste stuk... Ik heb niks gevoeld van mij keizersnede en er is ook helemaal niet naar gevraagd trouwens... de gyn is niet eens meer langs geweest tijdens de bevalling omdat dit blijkbaar niet nodig was....

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Mijn tweeling bevalling was hels.. De eerste is via de natuurlijk we gekomen en de 2e via een ks.

Toen ik zwanger was van de 3e was ik ook bang.
    Ik ben uiteindelijk, ivm BI, ingeleid. Eerst middels een ballonkatheter. Die is 's morgens ingebracht en 's avonds uitgevallen. Ik had toen 3 cm en we besloten de volgende morgen verder te gaan met de inleiding.

De dag erna ben ik aan de weeën-opwekkers gelegd. Ruim 5 uur later is na een soepele bevalling mijn 3e zoontje geboren.

Er werd niks gezegd over het litteken. Dus ging er vanuit dat het wel goed zat. :)

5. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    Dank jullie wel voor de reacties

Deel Deze Pagina