Strippen...

Discussie in 'De bevalling' gestart door toet, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Als de kleine er met 39 weken nog niet is gaan ze strippen...maar wat houd dit precies in en hoe is jullie ervaring ermee? Pijnlijk? en is er een grote kans dat het doorzet? het is de tweede...

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat kon je ook vragen toen ze het je vertelde....

Ze maken met 2 vinger de viezen los van de baarmoedermond (dit kan alleen als de baarmoedermond al week is)

Redelijke kans dat het inderdaad doorzet....ook na een paar uurtjes.

Het is echt niet mega pijnlijk ofzo maar je voelt het wel degelijk...gewoon ...er poert iemand heeeel diep in je :confused:

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Toen bij mij de weeen niet echt krachtig genoeg waren, hebben ze mij ook gestript.

Ik vond het pijnlijk, er wroet toch iemand in je binnenste. De vliezen worden idd losgemaakt van de baarmoedermond. Er komt dan een hormoon vrij wat de weeen in gang zetten ,of in het geval bij mij, krachtiger maken.

De vk was nog niet goed en wel de deur uit, wordt ik me toch misselijk! Ik heb flink moeten overgeven en daarna ben ik in een weeenstorm terecht gekomen.

Bij mij heeft het dus wel geholpen... :)

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ben 2 keer gestript en het heeft mij ontzettend zeer gedaan! het zweet brak me uit en het heeft niet eens geholpen tot 2 keer toe!

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vond het ook pijnlijk. Ze hebben gestript toen ik tien dagen over tijd was. Het heeft niet geholpen. Drie dagen later mocht het nog een keer, maar toen had ik er geen zin meer in. Het was niet pijnloos en de kans is niet zo groot dat het helpt.

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Waarom wacht je niet tot 40 weken gewoon?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Al met 39 weken strippen? Hier deden ze het pas bij 41 weken.. Of is er een reden om eerder wat te helpen (al veel gerommel/grote baby?)

(En ik heb bij 41 ook nog geweigerd)

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik zou ook weigeren hoor, maar zo ben ik dan.

9. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik ben met 40+3 gestript omdat mijn bloeddruk te hoog werd (normaal strippen ze pas bij 41w), en de dag daarna is hij geboren. Ze woelen inderdaad met de vinger in je baarmoedermond (kan alleen als die al verstreken/verweekt is), bij mij duurde dat ongeveer 2 minuten. Pijnlijk vond ik er niet helemaal het goede woord voor, maar ik vond het wel een rotgevoel, was blij dat m'n man mee was zodat ik flink in z'n hand kon knijpen. Daarna heb ik flink veel last van harde buiken en gerommel gehad wat na een paar uur weer afzwakte, maar 's nachts begon de bevalling uiteindelijk toch.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    beetje rare reactie! moet je kijken hoevaak je zenuwachtig bent en dingen vergeet te vragen!
    toch heerlijk dat je dan even een forum opkan en het dan alsnog kunt vragen!

ik vind het wel apart dat je gestript wordt zonder dat er anleiding voor is. bij mij begonnen de weeen en stripte ze zodat het meer op gang kwam. ik vond het niet heel pijnlijk, het is alleen geen prettig gevoel.

11. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik word niet zonder aanleiding gestript,Heb met Sophie een zware bevalling gehad,mede doordat ze flink was 4440 gram en 55 cm...en ik heb met 35 weken een groeiecho gehad en de kleine was toen al 3200 gram....
    Het rommelt al een beetje,nog niet echt weeen hoor...hopelijk helpt het woensdag!

Groetjes,

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok nou spannend hoor!

13. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik ben ook SUPER benieuwd! ;)

14. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    aangezien t toch over strippen gaat, stel ik hier me vraag even:
    Is er iemand welleens hier gestript zonder dat er echt goed ontsluiting was zoals maar 1 vinger?

Ik word dinsdag ingeleid. En ze gaan eerst kijken of ze
    kunnen strippen. Ze hebben al 2 keer eerder gewoon zo al gekeken naar mn BMM en beide keren bleef t bij 1 vinger ruimte. Meet n vingertop.
    En anders gaan ze primen, maar ze willen eerst kijken of
    ze t zo kunnen proberen...

Dus ik vroeg me af of dat vaker gedaan is
    en dat zal denk ik wel nog meer pijn doen?

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben gestript bij 1cm ontsluiting.

16. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    was dat n nare ervaring of viel t mee?

17. pippilotte

pippilotte Actief lid

Ik ben ook gestript bij 1 cm.
    Vond het helemaal niet pijnlijk, en het gaat ook supersnel.

Daarna na huis en de volgende ochtend terug komen.
    die ochtend had ik 4 cm ontsluiting, zijn mijn vliezen gebroken en 4 uur later is mijn zoon geboren!

er zijn genoeg redenen om te strippen en ik ben er altijd van uit gegaan dat ze wel wisten waar ze mee bezig waren.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ze hebben gisteren geprobeerd bij mij te strippen bij 1 cm ontsluiting. dat ging niet echt, maar ze heeft toch een poging gedaan. gisteren en vandaagw el veel harde buiken en wat slijmverlies gehad, maar nog geen duidelijke tekenen dat het doorzet.

fijn is anders, maar als het 't een en ander op gang brengt dat ben ik er erg happy mee hoor ;)

hier zijn ze bezig met strippen en volgende week mss inleiden, omdat ik niks meer kan en geestelijk er heel erg door heen zit. veel paniek en angstaanvallen, niet meer slapen en niet kunnen lopen (ik kom niet van het bed naar de wc zonder hulp) met wel een 1 jarige thuis

19. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland

he vervelende laatste periode dus.
    ik zit zelf ook al maanden in huis, kom alleen nog buiten als iemand me mee neemt..
    me dochtertje van 5 word door n vriendin vaak gebracht naar school en gehaald...
    En heb al BI vanaf 16 weken. slapen doe ik snachts ook niet, overdag probeer ik die schade weer in te halen.
    ik loop nog wel n beetje maar liefst ook niet veel.. Douchen doe ik
    zittend op n stoeltje :p
    hopelijk word je snel ingeleid! ik mag over n paar daagjes..
    En t zal vast wel vervelend zijn maar als je op bent maakt t niet meer uit soms..
    Word t inleiden wel vergoed bij jou?
    bij mij zeggen ze dat ze t inleiden op vrijwillig willen gooien bij me
    ondanks alles.. terwijl me bevalling zelf medisch is wegens mijn medicatie.
    Dus weet niet hoe ze dat willen doen dan...

20. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Hier ook gisteren gestript na 3 weken heftige voorweeen en 1cm ontsluiting. Veel harde buiken en voorweeen, maar zette helaas niet door. Wel een mega drukke baby na het strippen en veel meer druk van onderen bij het lopen.

Deel Deze Pagina