's Middags bevallen=niet dezelfde dag naar huis

Discussion in 'De bevalling' started by Beertje09, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo,

Vandaag heb ik een rondleiding gehad in het zk. De verpleegkundige vertelde mij dat wanneer je in de middag bevalt (ongeacht alles goed is ja of nee) je sowieso een nachtje moet slapen.

De reden hiervan was dat er 's middags bijna geen hulp te krijgen is, van de kraamzorg volgens haar. En dan hebben ze liever dat je nog een nachtje blijft slapen zodat ze je in de gaten kunnen houden zeg maar.

Wie heeft dit nog meer gehad?

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach er zijn ergere dingen toch, toch fijn dat ze je niet zo zonder hulp naar huis sturen vind ik eigenlijk, bij een makkelijker bevalling zal het misschien niet zo nodig zijn maar bij een pittige ben je allang blij hoor dat je genoeg hulp hebt..

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij ons was het zo, dat als er nog een kraamverzorgster kon komen -al was het maar voor een uurtje- dat je dan naar huis mocht.

Maar het hangt allemaal erg van de tijd af die volgt denk ik. Ik ben om kwart voor 9 s avonds bevallen, maar om half 11 was ik pas 'klaar' , nageboortje, gehecht, opgefrist. Ik moest dus zowiezo blijven ;)

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    half vier bevallen, tot half 5 bezig geweest met hechten, daarna douchen, bijkomen en je kindje weer aanleggen, visite ontvangen, etc. Ik was blij dat ik mocht blijven in het zh! :)
    Wij konden ook geen kraamzorg meer krijgen en mijn vriend heeft hierdoor ook 's avonds nog de laatste dingen kunnen opruimen (we zaten in en verbouwing...).

Vanwaar je vraag eigenlijk?

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In het ziekenhuis waar ik waarschijnlijk zal bevallen is het beleid, dat je als alles goed gaat/is na zo'n 2-3 uur weer naar huis gaat of dat nou 's ochtends, 's middags of 's avonds is. Dat vond ik zelf wel jammer, omdat ik er toch wel een beetje tegenop zie midden in de nacht naar huis (20>km)te rijden met een kersvers kindje en met verse hechtingen enzo.

Groetjes Saskia

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mijn nichtje is bij de eerste 's avonds laat naar huis gegaan met de kleine. De kinderen daarna zijn allemaal eerder op de dag geboren en toen ging ze dus ook meteen naar huis. Ze hadden die dag trouwens geen kraamhulp meer, die kwam de dag erna.

7. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Ik ben om 8 voor 7 bevallen 's avonds. Ik mocht wel naar huis, maar zou dan idd ook geen kraamzorg meer hebben dus mocht ik kiezen één nachtje blijven en hulp krijgen of direct alles alleen moeten doen en naar huis. Ben toch blij dat ik voor het laatste heb gekozen toen want bij een eerste kindje is alle hulp toch echt welkom hoor! Zo heeft mannetje ook nog één nachtje alleen goed kunnen slapen :)

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij ons gaf de kraamhulp aan bij het intake gesprek dat als we bevallen na 4 uur 's middags dat we moeten regelen of we een nacht kunnen blijven. Ben ik voor die tijd bevallen dan kunnen ze nog iemand sturen, anders pas de volgende ochtend.

9. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik ben om 2 uur bevallen en mocht pas om 5 uur naar huis, ik wilde dolgraag naar huis.
    wij hadden de kraamhulp niet eens gebeld.
    pas laat in de ochtend dacht ik eraan dat we die nog moesten bellen.

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    maar is het niet verschillend tussen België en Nederland! Ik geloof dat je in Nederland dezelfde dag meestal nog naar huis mag maar hier in België moet iedereen zo'n 5 dagen blijven... Wat ik ook wel merk is dat heel veel Nederlanders doen aan thuisbevallen :D Hier in België is dat totaal niet zo, iedereen wilt maar in het ziekenhuis bevallen..Toch gek he? :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou in Amsterdam is het niet zo hoor. Ik ben om 00:15 bevallen en ik wilde graag om een uur of 4 in de ochtend naar huis. Ze stonden me nog net niet uit te zwaaien maar ik mocht gewoon gaan (baby had goeie temperatuur, ik had geplast en zelf gedouched). Als je in de ochtend bevalt mag je ook gewoon naar huis... wel of geen kraamhulp. Als alles goed gaat, is het helemaal niet nodig om een nacht te blijven (zonde van de tijd die je samen kunt doorbrengen) en je hebt gezond verstand dus met dat kind zal het ook wel loslopen. (Als je het prettig vindt om nog even in het ziekenhuis te blijven is dat natuurlijk wat anders! Ik kan me voorstellen dat ik bij een 2e het wel lekker zou vinden! ;) )

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik ben om 20:53 uur bevallen en rond 23:30 zijn we lekker naar huis gegaan. Blijkbaar verschilt het dus per ziekenhuis.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

maryloes waar ben jij bevallen?

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Rijnstate Arnhem

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    18.16 bevallen en om 21 uur was ik weer thuis!
    Zonder kraamhulp, we hadden gebeld en gezecht dat we ze de volgende morgen wel zouden zien! Wilde geen hoempapa in me huis! hahahah
    9 uur sochtends stond ze voor de deur! Ging prima!

kus miek

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben om 2 uur 's middags bevallen en mocht uiteindelijk om 7 uur die avond naar huis. Ze wilden me eerst laten blijven omdat ik langdurige gebroken vliezen had en onze zoon wat kreunerig was. Maar toen was vastgesteld dat alles in orde was en dat kreunen echt van de hoofdpijn en niet door een infectie, mochten we gelukkig toch gaan. Ik wilde echt niet in het ziekenhuis blijven zo zonder man. En die paar uur 's nachts zonder kraamzorg hebben we prima overleefd hoor. Ik was wel blij dat ze er eindelijk was, maar je kleintje redt het prima zonder enige verzorging behalve liefde.

17. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik weet niet of je al een intakegesprek van de kraamzorg hebt gehad, maar ik zou even vragen tot hoe laat ze een kraamhulp sturen?

Tegen mij hebben ze gezegd dat de kraamhulp tot 20.00 uur werkt, dus als ik 's middags beval en naar huis mag, dan komen ze gewoon die paar uurtjes in huis om je even op gang te helpen.

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Ik ben bevallen 15:37. Mijn hartslag is nog een tijd hoog geweest (140) en ik zag erg wit. Toch zelf gedoucht en zo. Als je voor 20:00 belt kun je (bij carinova in ieder geval) die avond nog kraamzorg krijgen. Aangezien ik nog een kind thuis had zitten en ik was immers klaar, ik wilde mijn eigen bed. Ik mocht ook gewoon, ook al hadden ze volgens mij liever gehad dat ik een nachtje bleef (vanwege het hoge geboortegewicht en de impact daarvan op mijn onderkant). Uiteindelijk was ik rond 21:00 thuis, en ik heb nog 2 uur kraamzorg gehad die dag.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ben snachts bevallen en was 2,5 uur later thuis. je mocht zelf kiezen of je wilde blijven (als er geen medische ding was)

20. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Bij mijn derde ben ik om 14:27 bevallen
    Om 15:00 stond ik onder de douche terwijl mijn man met de kleine meid op bed lag
    15:15 kreeg ze haar eerste flesje
    16:45 hebben ze de controles gedaan en hebben we haar aangekleed
    17:45 waren we thuis!

Ben overigens ook in Rijnstate bevallen! ;) Wij mochten kiezen of we naar huis wilden of nog een nachtje wilden blijven.

Liefs
    Esther

Share This Page