He meiden, Even een vraagje! Volgende week maandag gaan ze kijken of ze mij kunnen gaan strippen. ( er moet ontsluiting zijn om het te kunnen doen) Wie heeft hier ervaring en kan mij hier meer over vertellen. Doet het zeer en had je er ook echt wat aan! Groetjes Meertje
Ik lees met je mee. Mij gaan ze as maandag ook strippen. Ik ben dan 39 +3 wkn zwanger. Tis bij mijn eerdere kids ook gedaan maar helaas zonder resultaat. Mijn laatste bevallig kwam 4 dagen na t strippen, volgens mij komt t dan niet meer door t strippen. Hopenlijk lukt het nu wel want ik ben t zo zat en wil graag mn zoontje zien. Ik kan niet zeggen dat het echt zeer deed, maar het was zeker geen pretje.
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap gestript en het was voor mij een hele opluchting ik liep al 3 weken met 3 cm en het wilde niet doorzetten (gelukkig maar) en met 37 weken ben ik dus in de ochtend gestript en om 17:00 had ik mijn zoontje in mijn handen Ze zeggen er wel bij dat het niet hoeft te helpen, maar bij mij deed dat het gelukkig wel..
R1lana@: Je hoor inderdaad veel mensen zeggen dat het bijna nooit lukt!! Blij om te horen dat jij wel positief bent haha thanx
Hoi, ik vond het geen pijn doen. Bij mij had het niet zo heel veel effect. Dat kwam omdat ik pas 37 weken was. (i.v.m. hellp gestript)
Hier nog eentje die maandag gestript wordt, als de baby er dan nog niet is!!! Ik ben ook benieuwd! Ben dan 41 weken en 2 dagen... Hoop dat ze dit weekend uit zichzelf komt!!!
De 3e al voor as maandag. Hoe laat iedereen? Ik om 11.30 @Fioon, ik hoop echt voor jou dat ze snel komt. Het lijkt mij verschrikkelijk om over tijd te dragen. Ik vind t al erg dat ik de 39 wkn gehaald heb
Ik moet mo 16:00 en als het niet lukt 4 mei om 11:00. We kunnen ook met zijn allen gaan misschien krijgen we dan groepskorting hahahaha Nou meiden duimen dat het helpt!!
Graag gedaan .. ik heb er een goede ervaring mee en zou het zo weer doen het is eventjes een rotgevoel, maar daarna begonnen meteen de weeën
mag ik vragen wat ze precies doen bij strippen? ik moet maandag weer naar de verloskundige en die heeft al eens een balletje opgegooid erover, maar ben er toen niet op in gegaan. Ik loop al vanaf maand 4 met bekkeninstabiliteit, en het ging even goed maar heb nu alweer 2 weken zo'n ontzettende pijn.. kan me snachts amper omdraaien, zo zeer doet het dan.. alles knakt. Dus misschien dat ik maandag vraag of het een optie is, want als het nu erger blijft worden en ik beval pas met 42 weken dan wordt dat een drama... vraag me alleen af wat het precies in houdt. Liefs Muis! en voor de rest --> ik hoop dat het bij jullie meteen effect heeft!!!!
hier ook 1 gestript, met 40+4, zelfde dag nog bevallen. vond het behoorlijk rotgevoel, maar het heeft geholpen en dat maakte alles goed. heb 4 vriendinnen die gestript zijn, allemaal zelfde dag nog bevallen. dus in mijn geval hoor ik meer positieve dan negatieve ervaringen succes allemaal! en hopelijk allemaal babytjes voor jullie maandag (of vandaag of morgen)
Ik ben zo bang dat ik nog geen ontsluiting heb en dan weer een week moet wachten. Lijkt me echt vreselijk!!
Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling. Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je 'op gang te helpen'. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard. Tip: Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat.
als dinsdag de baby er niet is dan wordt ik dinsdag gestript. heb er geen zin in maar alles beter dan naar de gyn voor weeopwekkers. bij de eerste hebben ze met 40 weken ook geprobeerd te strippen maar toen zat de boel nog potdicht, hopelijk kan het nu wel! succes voor iedereen!! joyce
ja meiden morgen is de grote dag iemand zenuwachtig voor wat er gaat gebeuren. Ik ben alleen nog steeds bang dat ik ontsluiting heb
zenuwachtig ben ik niet maar ik word toch niet goed van mijzelf. Ik zit echt elke minuut te wachten of er onderhand iets begint. Gisteravond verloor ik ineens ontzettend veel slijm, niet normaal meer. De hele avond door. s'nachts is dat gestopt, k verlies nog wel slijm maar niet meer zo extreem. Kom maar op met die weeën, ik wil ons kindje hebben (en omdat ik alle (4x) kids in t weekend gekregen heb, heb ik mij toch wel onbewust op dit weekend ingesteld, niet zo slim)