KRAMP!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

snappen jullie nou waar dat vandaan komt???

die rotkrampen!!! ik haat ze!! sochtends als ik me lekker aan het uitrekken ben lijkt het alsof de spieren in mn been losschieten!! als ik boodschappies heb gedaan en mn tasje is iets zwaarder als normaal krijg ik kramp in mn handen. als ik mn voet verkeerd buig krijg ik kramp in mn voet. ik word er helemaaaal gek van!!!!!! en pijn dat het doet! dit had ik nooitt en lachte mn vriend altijd uit als hij kramp had want ik kende het niet..nooit gehad maar nu weet ik wat hij voelt! ik snap het niet! ik beweeg meer dan genoeg ik doe geen rare dingen. owwww en dan nog zoiets irritants,, als ik geen kramp in mn handen krijg van een tasje dragen dan krijf ik jeukende knakworst vingers.

dames help me..wat is dit allemaal en kan ik er wat tegen doen?

liefs,
    nanc

2. @ Nanc

Hier nog iemand hoor... Heel irritant maar volgens mij kun je er niets tegen doen.
    Volgens mij is de doorbloeding niet goed als je kramp krijgt en het advies was benen hoog leggen in bed. Hier helpt het helaas niet...

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    magnesium slikken werkt erg goed. en veel drinken water dan tenminste. en goed bewegen en idd voeten omhoog ik sliep bij de eerste met een kussen onder het matras en werkte ook goed.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja dit ken ik maar al te goed. hier krijg ik zo nu en dan een heerlijke massage van mn vriend. vooral mn benen voelen erg moe en veel spierpijn bah

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Bij mij helpt het als ik meer drink dan normaal (geen alcohol hoor, hihi)
    en tijdens het uitrekken er heel goed opletten dat je je hak/hiel naar beneden uitrekt in plaats van je tenen naar beneden dan is het gelijk weg

6. lennylenn

aha..allemaal tips die ik nog niet heb geprobeerd.. zal het eens allemaal gaan uitproberen,

bedankt dames :D

7. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hoi!

ik had het zo erg het afgelopen weekend.. werd eerst wakker van kramp in mijn linkerbeen.. leek wel of mijn spier een stuk korter was geworden.. mijn mannetje lief gemasseerd, ik weer in slaap, werd ik wakker van kramp in mijn andere been! aaaah! was echt drama.. maar ga jullie tips ook proberen!

groetjes!

8. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    bananen eten en tomatensap!

(zit kalium in) werkt bij mij erg goed!

9. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi,

Ik zal hier even wat bij kopieren. dit heb ik gekregen van degene van wie ik zwangerschapsyoga heb, die heeft handige tips in dit soort gevallen. Wat echt een goede oefening is, is goed met je billen tegen de muur te gaan liggen, je benen tegen de muur, in een spreidstand, die voor jou fijn is. En dan zo een minuut of 10 liggen, lekker ontspannen met je ogen dicht en goed naar je buik ademen. Zo schijn je je bloed ook weer een beetje te verversen en met een lekker muziekje erbij is het echt ontspannend ook! Succes!

Zie hieronder:

Uit onderzoek blijkt dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap en daarna een tekort hebben aan magnesium.
    Gevolg: slapeloosheid, onrustige benen, kramp, extreem moe, misselijkheid, concentratiestoornis, nervositeit.
    Rijk aan magnesium: bananen, haver, volle granen, vlees, abrikozen, curry, cacao, noten en groene bladgroente.
    Als er verstoring is in de verhouding calcium, fosfor en magnesium kan er kramp ontstaan. Via de voeding is er vaak genoeg calcium en fosfor maar niet genoeg magnesium. Eventueel 400 mg magnesium innemen en dan in de avond, omdat de krampen vaak ’s nachts optreden.

Extra calcium in de zwangerschap is zinvol bij o.a. zwangerschapsvergiftiging, depressie, beenkrampen en slapeloosheid.
    Rijk aan calcium: kool, groene groente, kabeljauw, volle granen, broccoli, appelstroop.

Lfs Manon

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ben wel benieuwd of de tips geholpen hebben.

11. lennylenn

hmmbij mij niet echt... heb nog steeds krampjes. mischien op langer termijn

Deel Deze Pagina