Vagina na bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Belletje, Jul 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belletje

Belletje Lid

Mar 23, 2009
    76
    0
    6
    Hallo allemaal,

Ik ben 9 jaar geleden bevallen van een tweeling met een keizersnede. Nu ben ik in verwachting van een kindje. Ik heb op internet wat problemen gelezen die zich voor kunnen doen na een vaginale bevalling. Zoals een vagina die wijder blijft. Ik maak me hier toch best wel een beetje zorgen om, omdat ik eigenlijk geen flauw idee heb wat me te wachten staat. Tijdens de bevalling maar ook tijdens de herstelperiode. Ik ben bang dat mijn seksleven een flinke knauw krijgt en mijn zelfvertrouwen ook als mijn vagina wijder zou blijven na de bevalling. Zouden jullie ervaringen hierover willen delen? Misschien stelt het wat gerust..

Groetjes

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik ben 6 weken geleden bevallen en door een inscheuring en de daarbij behorende hechtingen moest ik de eerste weken helemaal niet aan seks denken. Het was allemaal erg gevoelig.
    Wel knuffelden we veel om toch enige intimiteit te hebben met elkaar.
    Vorige week is dit knuffelen verder gegaan en heb ik weer voor het eerst seks gehad met mijn man. We vonden het allebei wel spannend...zou het pijn doen? Zou het anders voelen? De eerste keer deed het wel wat zeer..maar mogelijk dat dit ook komt omdat je toch enigzins gespannen bent. Maar voor de rest was het weer als voorheen ;)
    Naderhand heb ik hier met mijn partner over gesproken en hij vertelde dat het voor hem niet anders (wijder) voelde als voor de bevalling. Wel vind hij het moeilijk om mij daar beneden aan te raken of naar te kijken. HIj is bang dat hij mij pijn zal doen en tja...hij heeft hier toch een kindje uit zien komen. HIj geeft aan dat als hij er naar kijkt, hij direct de bevalling weer voor zich ziet. Maar ik denk dat dit ook iets is dat langzaam aan wel minder zal worden. HIj neemt tegenwoordig wel wat minder het initiatief, maar dat geeft niet...doe ik dat toch lekker zelf :D

Mijn advies aan jou zou zijn om het na de bevalling gewoon langzaam op te bouwen en om met elkaar te blijven praten over hoe het voelt e.d.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    volgens mijn menneke is het weer strak zoals daarvoor ;)

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Volgens mijn vriend is er geen verschil. Het ziet en voelt precies hetzelfde als voor de bevalling. (ik ben ook niet uitgescheurd oid.)

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    alles komt weer op zijn plek de sex is ook niet anders dan voorheen wel heb ik anderhalve lip de ene helft is naar binnengegreid door verkeerd hechten helaas, maar gelukkig hier nu geen last meer van
    man lief zget dat alles weer even strak is ;)

6. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    na 3 vaginale bevallingen nog net zo strak als toen ik 18 was :) als je je er erg zorgen over maakt, dan kan je nu al beginnen met je spieren te trainen daar beneden.. ( goeie training kan nog leuke resultaten opleveren in toekomst ;) )

7. Bri

Bri Niet meer actief

De eerste weken/maanden voelde het allemaal wat anders, bijvoorbeeld inbrengen van een tampon bij de eerste normale menstruatie na 3 maanden was vreemd (om over de eerste keer seksen nog niet te spreken ...). Maar inmiddels is alles weer zoals gewoon en gaan we d'r gewoon nog een keer voor.

Dat je blijvend zou uitrekken van een vaginale bevalling is echt een grote fabel. Bekkenbodemspieren zou ik echter wel goed trainen; anders loop je toch risico van (tijdelijke of blijvende) incontinentie en dat soort ellende.

8. Belletje

Belletje Lid

Mar 23, 2009
    76
    0
    6
    Hé bedankt meiden! Ik maak me zo ontzettend veel zorgen over van alles, joh! Ik ben helemaal blij met jullie antwoorden. Als ik me iets over zwangerschap, bevalling of baby's in mijn hoofd haal, dan google ik het meteen en toen kwam ik op een forum met allemaal nare verhalen, waar ik meteen mee in mijn maag ging zitten. Ik ben wat somber de laatste weken en ga overal over piekeren. Ik voel me zo onzeker. Ik denk dat ik morgen mijn gynaecoloog maar eens aanspreek over het feit dat ik me zo somber voel.

Groetjes Belletje

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Volgens mijn man is er niks veranderd :)

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    hier is de boel wel opgerekt.. Was ook wel erg strak, maar nu dus wat wijder allemaal.

11. augustus

augustus Niet meer actief

Vriend lief zegt dat ie het verschil niet merkt. Voor mijn gevoel is de boel echt een stuk wijder. Ik grap weleens dat het 1 groot gapens gat is. (maar dat is overdreven hoor).

12. Alita

Alita Niet meer actief

hier is de sex zelfs beter!!! dus het kan ook anders he

13. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ben 2 weken geleden bevallen, ben ingeknipt en daara netjes gehecjt. Voor nu kan ik alleen maar zeggen dat ik ook angst heb dat het niet goed komt... Vindt echt dat het een groter gat is en vrees er voor dat het dus minder strak is. Al zeggen vriendinnen van mij dat het wel goed komt.. maar niet binnen twee weken.Dus ben benieuwd als we weer twee weken verder zijn.. Ging ook specifiek naar deze site nu om te kijken of er oefeningen zijn die ik al kan doen.

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik ben ook gehecht zowel inwendig als uitwendig.
    Het ziet er uit als van ouds! Zo moooi gehecht. Ook geen last van gehad!
    En ik moet zeggen dat ze seks beter is dan eerst!
    Doordat het bij mij minder strak is voelt het allemaal wat lekkerder aan.,

Voor de bevalling moest hij altijd heeeeel voorzichtig aan beginnen , dan deed het me eerst altijd pijn.
    Nou geen last meer van!
    Ennuh als het daar wel wat uitgerekt is dan goed bekkenbodemspieren trainen dan kun je de boel lekker bij elkaar knijpen whihi

15. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    volgens vriendlief geen verschil.
    In het begin was de plaats van inknippen wat gevoelig met vrijen.
    En ik heb een subtotaalruptuur gehad!

Zou me niet teveel zorgen maken hoor, je leest op internet welk vaker rare/overdreven verhalen.

16. muisjes

muisjes Lid

Jul 20, 2009
    13
    0
    0
    2 weken na de 3e weer actief, en geen probleem hoor :D

Share This Page