twee positieve zwangerschaptesten en negatieve bloedtest

Discussion in 'Zwangerschap' started by pearno, Jul 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pearno

pearno Lid

Jul 9, 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even een vraagje want ben er eerlijk gezegd behoorlijk in de war. Ik slik gewoon de pil en ben volgens mij ook geen pil vergeten. Nou had ik twee weken geleden een heel lichte mentruatie. Slechts twee dagen en telkens maar een paar druppeltjes. Een paar dagen later kreeg ik onderugpijn en een licht mentruatieachtig gevoel en soms wat steken. Heb toen anderhalve week later een urinetest gedaan en deze was positief. Huisarts die dag nog gebeld en kon op dezelfde dag nog mijn bloed laten testen. Maar deze bloedtest was negatief. Hoe kan dit en zou ik toch zwanger kunnen zijn.

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Goh dat is wel heel erg raar..
    persoonlijk zou ik toch afgaan op de bloedtest, maar toch zou het me niet lekker zitten dat de urinetesten wel positief waren.

Raar, wellicht over een weekje nog ff proberen?

3. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    miss een ovulatie gehad?ik dacht dat je met zwangerschapstesten ook een ovulatie kunt bepalen. hoe dit precies zit weet ik niet, maar ik heb er wel eens over gehoord.

cheyenne

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een bloedtest is betrouwbaarder dan een urinetest. Als je HCG-waarde lager dan 1 was, dan ben je echt niet zwanger helaas... Een zwangerschap is een week na de eisprong al in het bloed te zien.

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    idd meid een bloedtest is betrouwbaarder dan een urinetest
    en als je het niet vertrouwd zou ik over een tijdje nog eens een test doen

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Er zijn ook testen die vals positief aangeven.... Bloedtesten zijn idd meer te vertrouwen!

@ degene die zei dat het misschien een eisprong was, in principe krijg je toch bij het slikken van de pil geen eisprong? Tenzij je hem verkeerd slikt..... Of ben ik nu gek? :p

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nee als je de pil slikte krijg je idd geen eisprong volgens mij hoor?
    Maar het kan wel dat je een valse positieve test hebt gehad. hebben wij ook een keer gehad en was erg verdrietig toen ik de vvolgende dag alsnog een menstruatie kreeg...

8. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Ja maar sowieso als ze echt zwanger blijkt heeft ze de pil dus niet goed geslikt, dus die optie is er wel, tenminste zo bedacht ik het me.
    niet goed geslikt of een antibioticakuurtje. als ze zwanger is dan heeft ze dus een eisprong gehad, dus op zich toch niet zo gek idee?twee vals positieve testen, zou dat kunnen?

9. kid2009

kid2009 Actief lid

Oct 6, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    anders w8 je toch even een week of 2 af en test je opnieuw?

10. machsdoch

machsdoch Actief lid

Jan 8, 2009
    485
    0
    0
    Raar zeg! Ik zou voor de zekerheid even wachten met het verder slikken van de pil.. Trouwens, als je de pil slikt kun je wel een eisprong krijgen hoor! De pil houdt het weliswaar tegen, maar soms gebeurt het wel, de pil zorgt er dan vervolgens (meestal dan) voor dat het eitje zich niet kan innestelen.

11. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Apart! Vooral omdat je twee positieve testen had. Welk merk test had je als ik vragen mag? Heb namelijk al meerdere keren gehoord dat de thuismerk Etos test een foute uitslag gaf.

Zou als ik jou was over een week nog eens een test doen en dan die van Clear Blue, de digitale, daar komt 'zwanger' of 'niet zwanger' op te staan, dus dan weet je ook meteen zeker dat je hem niet fout afleest.

12. Cill23

Cill23 Lid

Nov 24, 2008
    52
    0
    0
    amsterdam
    Een vriendin van mij heeft ooit eens zwangerschapstesten op een internetsite besteld, wat erg goedkoop was. 2x getets en 2x positief. Daarna bij de HA getest en toen was het negatief. Later een bloedtest, maar helaas deze was ook negatief.

Heel naar lijkt het me als je een test hebt die positief aangeeft, terwijl je niet zwanger bent.

Ik denk dat de bloedtest wel betrouwbaar is, en je kunt idd over een week of 2 altijd nog even weer testen.

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Heel vreemd! Bloedtesten zijn inderdaad meer te vertrouwen, misschien kan je er nog een laten doen als second opinion? Dan heb je tenminste zekerheid, als je nu weer zelf gaat testen en er komt weer een positieve test uit blijf je denk ik toch onzeker....

De pil is niet voor 100% betrouwbaar, dus het hoeft niets te maken te hebben met verkeerd slikken: de kans is heel klein maar 1 op de 1000 vrouwen raakt door de pil heen zwanger terwijl ze de pil gewoon goed slikken.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0

Ja 2 vals positieve testen kan..
    Als je testen doet van hetzelfde merk dan kan je 2 x positief testen als je niet zwanger bent... Ook kan het positief uitslaan als je het later dan de aangegeven tijd afleest b.v...

15. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ja ik zou over een weekje nog es een testje er tegen aan gooien
    wie weet .

16. pearno

pearno Lid

Jul 9, 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb twee dagen later weer test gedaan en deze was weer positief. Echt heel vreemd. Heb de eerste zwangerschapstest een week na mijn laatste mentruatie uitgevoerd. Deze mentruatie was echter erg kort en weinig. Ga maandag toch maar even een test halen. maar twee vals positieve testen kan dat wel eens?

17. pearno

pearno Lid

Jul 9, 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb met predictor getest

18. pearno

pearno Lid

Jul 9, 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met predictor getest

19. pearno

pearno Lid

Jul 9, 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    #19 pearno, Jul 10, 2009
    Last edited: Jul 10, 2009
    Heb met predictor getest

20. pearno

pearno Lid

Jul 9, 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is niet getest op de hoeveelheid hcg weet dus niet als er weinig inzat of niets

Share This Page