Ik heb even een vraagje want ben er eerlijk gezegd behoorlijk in de war. Ik slik gewoon de pil en ben volgens mij ook geen pil vergeten. Nou had ik twee weken geleden een heel lichte mentruatie. Slechts twee dagen en telkens maar een paar druppeltjes. Een paar dagen later kreeg ik onderugpijn en een licht mentruatieachtig gevoel en soms wat steken. Heb toen anderhalve week later een urinetest gedaan en deze was positief. Huisarts die dag nog gebeld en kon op dezelfde dag nog mijn bloed laten testen. Maar deze bloedtest was negatief. Hoe kan dit en zou ik toch zwanger kunnen zijn.
Goh dat is wel heel erg raar.. persoonlijk zou ik toch afgaan op de bloedtest, maar toch zou het me niet lekker zitten dat de urinetesten wel positief waren. Raar, wellicht over een weekje nog ff proberen?
miss een ovulatie gehad?ik dacht dat je met zwangerschapstesten ook een ovulatie kunt bepalen. hoe dit precies zit weet ik niet, maar ik heb er wel eens over gehoord. cheyenne
Een bloedtest is betrouwbaarder dan een urinetest. Als je HCG-waarde lager dan 1 was, dan ben je echt niet zwanger helaas... Een zwangerschap is een week na de eisprong al in het bloed te zien.
idd meid een bloedtest is betrouwbaarder dan een urinetest en als je het niet vertrouwd zou ik over een tijdje nog eens een test doen
Er zijn ook testen die vals positief aangeven.... Bloedtesten zijn idd meer te vertrouwen! @ degene die zei dat het misschien een eisprong was, in principe krijg je toch bij het slikken van de pil geen eisprong? Tenzij je hem verkeerd slikt..... Of ben ik nu gek?
Nee als je de pil slikte krijg je idd geen eisprong volgens mij hoor? Maar het kan wel dat je een valse positieve test hebt gehad. hebben wij ook een keer gehad en was erg verdrietig toen ik de vvolgende dag alsnog een menstruatie kreeg...
Ja maar sowieso als ze echt zwanger blijkt heeft ze de pil dus niet goed geslikt, dus die optie is er wel, tenminste zo bedacht ik het me. niet goed geslikt of een antibioticakuurtje. als ze zwanger is dan heeft ze dus een eisprong gehad, dus op zich toch niet zo gek idee?twee vals positieve testen, zou dat kunnen?
Raar zeg! Ik zou voor de zekerheid even wachten met het verder slikken van de pil.. Trouwens, als je de pil slikt kun je wel een eisprong krijgen hoor! De pil houdt het weliswaar tegen, maar soms gebeurt het wel, de pil zorgt er dan vervolgens (meestal dan) voor dat het eitje zich niet kan innestelen.
Apart! Vooral omdat je twee positieve testen had. Welk merk test had je als ik vragen mag? Heb namelijk al meerdere keren gehoord dat de thuismerk Etos test een foute uitslag gaf. Zou als ik jou was over een week nog eens een test doen en dan die van Clear Blue, de digitale, daar komt 'zwanger' of 'niet zwanger' op te staan, dus dan weet je ook meteen zeker dat je hem niet fout afleest.
Een vriendin van mij heeft ooit eens zwangerschapstesten op een internetsite besteld, wat erg goedkoop was. 2x getets en 2x positief. Daarna bij de HA getest en toen was het negatief. Later een bloedtest, maar helaas deze was ook negatief. Heel naar lijkt het me als je een test hebt die positief aangeeft, terwijl je niet zwanger bent. Ik denk dat de bloedtest wel betrouwbaar is, en je kunt idd over een week of 2 altijd nog even weer testen.
Heel vreemd! Bloedtesten zijn inderdaad meer te vertrouwen, misschien kan je er nog een laten doen als second opinion? Dan heb je tenminste zekerheid, als je nu weer zelf gaat testen en er komt weer een positieve test uit blijf je denk ik toch onzeker.... De pil is niet voor 100% betrouwbaar, dus het hoeft niets te maken te hebben met verkeerd slikken: de kans is heel klein maar 1 op de 1000 vrouwen raakt door de pil heen zwanger terwijl ze de pil gewoon goed slikken.
Ja 2 vals positieve testen kan.. Als je testen doet van hetzelfde merk dan kan je 2 x positief testen als je niet zwanger bent... Ook kan het positief uitslaan als je het later dan de aangegeven tijd afleest b.v...
Heb twee dagen later weer test gedaan en deze was weer positief. Echt heel vreemd. Heb de eerste zwangerschapstest een week na mijn laatste mentruatie uitgevoerd. Deze mentruatie was echter erg kort en weinig. Ga maandag toch maar even een test halen. maar twee vals positieve testen kan dat wel eens?