mag je ook kiezen voor een keizersnee na een keizersnee

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by patrien, Dec 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

ik heb misschien een rare vraag:

mijn vorige bevalling is een sectio geweest ivm met een afwijkende stuit.
    nu loop ik onder controle van de gynaecoloog en zoals je ziet loop ik al overtijd.
    heb het met mijn gyno over inleiden gehad maar hij deed dit liever niet omdat de weeen dan te heftig zouden zijn en dit weer gevaarlijk zou zijn voor het litteken van de sectio.
    ben me er nu een beetje aan in het verdiepen op internet en lees dat er zelf ziekenhuizen zijn die niet eens een natuurlijke bevalling aanraden.
    hier ben ik van geschroken en zie steeds meer op tegen de bevalling.
    nou was mijn vraag aan jullie:
    kun je ook na een sectio kiezen voor een sectio?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Nee er word niet zomaar gekozen voor een keizersnede na een keizersnede. De natuur haar gang laten gaan is nog altijd het beste voor jou, je lijf en je kindje. Maar als de weeen uitblijven moet er toch een oplossing komen! Je kan je kindje niet tot zijn of haar 18e bij je houden hoor!;)
    Er zit een risico aan een vaginale bevalling na een keizersnede maar je mag er van uit gaan dat de wond goed is genezen en je word heel goed in de gaten gehouden tijdens de bevalling daarom moet je na een keizersnede ook in het ziekenhuis bevallen. Er zitten ook risico's aan een keizersnede. Het is en blijft afwegen, maar voor jou helaas voor nu afwachten! Sterkte

Imke

Share This Page