Er is vast al wel veel meer over dit onderwerp geschreven maar ik kan het zo even niet terug vinden. Ik heb morgen weer een afspraak bij de vk en ik ben van plan om te vragen of ze mij wil strippen. Ik vind de laatste loodjes erg zwaar wegen en zie tegenwoordig er tegen op om 's avonds op bed te gaan en weer zo'n lange slapeloze nacht tegemoet te gaan.... Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Vanaf wanneer past de vk deze techhniek toe? Hoe gaat het precies in zijn werk? En hoevaak helpt het? Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden! Liefs Jeal
Onze VK deed het niet voor de 40 weken, meestal pas vanaf 41 weken, omdat het vaak toch niet helpt als het lichaam niet klaar is.. Voor het strippen moet je baarmoeder mond als iets open zijn, en dan maakt de VK het baarmoedervlies wat los van de baarmoederwand. Daardoor kan de baarmoeder net over het randje geduwt worden om in actie te komen. Maar ook net zo vaak niet (zeker als het lichaam er niet klaar voor is). En die baarmoedermond moet dus open staan.. Ik heb het destijds bij 41 weken geweigerd, maar het kon ook niet. Mijn kleintje was niet ingedaald, dus ook geen opening van de baarmoedermond. Ben de dag erna bevallen Een kennis was op dezelfde dag uitgerekend. Zij is bij 41, 41+3 en 41+5 gestript. En de kleine is op de avond van 41+6 bevallen. Maar het heeft wel een week gerommeld, dus geen fijne laatste week.
Deepfreeze bedankt voor je reactie. Mijn baby is al een aantal weken ingedaald en had gisteravond veel druk op mijn vagina. Daarnaast rommelt het al een aantal dagen met wat lichte krampjes. Ik hoop dus dat de baarmoeder zich al een beetje aan het voorbereiden is. En natuurlijk dat de verloskundige het wel doen.....
Vorige week nog over gehad met VK. Ze strippen hier vanaf 41 weken. Bij dochter ben ik gestript door VK met 41 weken en toen met 41 wk 4 dg nog een keertje door gyn. Heb voor die tijd wel paracetamol ingenomen. Beide keren heeft het niet geholpen (denk ik). Dochter is met 42wk en 1 dag geboren. Wel idd de hele dag na strippen pijn gehad en erg naar gevoeld.... Deze keer wacht ik rustig...hij komt er vanzelf wel een keertje uit
Mijn VK stript ook pas vanaf 41 weken. Inderdaad met de reden dat je bmm iets open moet staan. Mijn dochter liet destijds 16 dagen op zich wachten. In het ziekenhuis hebben ze me pas met 42 weken voor het eerst gestript. De bevalling kwam vrijwel direct op gang en die nacht is ze dan eindelijk geboren! Het kan dus het laatste zetje zijn wat je lichaam nodig heeft. Gewoon overleggen met je VK. Ik hoop dat ze iets voor je kan betekenen, want slapeloze nachten is helemaal niks. Heel veel succes!!!
Hier hadden ze me gestript met 40+3 maar dat was omdat ik het idee had dat ik al de hele dag lichte weeen had. Dus toen zei ze ook: ja meis als je baarmoeder mond niet al een stukje open is haalt het weinig aan (ik had 1cm ontsluiting). Maar vanaf het moment dat ik gestript ben.. verliep alles wel vlotjes. Die nacht is onze man geboren. Of het strippen pijn deed weet ik niet meer zo goed.. Maar das misschien alleen maar goed natuurlijk ... ook al heb jij daar weinig aan natuurlijk. Succes in ieder geval!
Hier ben ik gestript met 41,2. Normaal deed ze het met 2 cm ontsluiting maar ze ging het toch proberen, had 1cm dus en de baarmoedermond was al aan het verweken. Fijn gevoel is het niet als ze dat doet( lees doet echt pijn), maar waarschijnlijk heeft het hier wel geholpen want de volgende ochtend is ze geboren.
Ik ben gestript met 40+6. Ik heb er lang over getwijfeld of ik het zou laten doen. Ik wist dat mijn bmm verweekt was en er wat ontsluiting, dus het kon wel, daar niet van. Na het strippen ging het met mijn kindje niet goed. Gelukkig was ik op controle in het ziekenhuis (vk heeft daar ook een praktijk). Bij een evt. volgende zwangerschap laat ik me niet meer strippen. Overigens is Noor geboren 2 dagen na het strippen.
ik ben nu 40 weken en 3 dagen, vanavond naar de vk. dan ga ik toch ook vragen of ik gestript kan worden. ik ben het zat, vooral het slapen s'nachts want dat gaat echt niet meer. mijn bekken doen erg zeer en ik weet niet hoe ik moet liggen. ik denk dat ze zegt dat ze dit pas volgende week wil doen. maar toch hoop ik het stiekem..
nou ik heb het gevraagd! ze ging even checken maar de baarmoedermond was nog volledig gesloten en hard, ik kon dus niet gestript worden. ze gaat volgende week weer proberen, maar ze denkt dat hte zeker nog wel een week duurt. hmmm, nu weet ik wel waar ik aan toe ben... nog langre wachten.
ja kan je meteen laten weten of het ook pijn doet? ik denk dat het wel meevalt, als je goed kunt ontspannen.
Ja, ben ook wel benieuwd hoe het voelt. Zie er wel een beetje tegenop. Hoop dat ik wat kan ontspannen....
Nou in mijn geval deed het echt zeer. Ze maakt een draaiende beweging met haar vingers en dat deed hier echt goed zeer hoor. Ze zei het ook dat het pijnlijk zou zijn. Maar het heeft wel geholpen bij mij, de volgende ochtend was ze er.
met 41,2, moest de vrijdag naar de gyn. toe mocht ze er nog niet zijn voor inleiding. Maar gelukkig kwam ze nog uit zichzelf of door het strippen.
dat zal bij mij ook wel het geval zijn denk ik! ik moet aankomende dinsdag weer naar de vk en ben dan ook 41 weken en 3 dagen. en in die week moeten we ook een afspraak maken voor conrole in het ziekenhuis. maar hopelijk kan ik deze keer wel getript worden en komt de bevalling vanzelf op gang!
Nou ik ben geweest..... Helaas was er nog geen echte ontsluiting dus het strippen is niet gelukt. Wel was de baarmoedermond al verweekt en heeft ze deze gemasseerd. Ik vond het niet een heel fijn gevoel, maar het deed ook niet pijn. Gelukkig lukte het me goed om te ontspannen. Ben nog wel even langs het ziekenhuis geweest om te bloedprikken. Zag gisteren en vanmorgen een paar keer wat sterretjes en de bloeddruk was iets verhoogd tov afgelopen dinsdag. Als het goed is krijg ik straks nog de uitslag....
Hoi Hoi Ik ben vandaag 41,1 week en ben gisteren door de verloskundige gestript. Was al 2 cm ontsluiting. Vandaag extra controle in ziekenhuis, ctg en vruchtwater, en was allemaal goed. Ook vandaag hebben ze me nog eens gestript, dus 2 dagen achter elkaar! Was beide keren goed gelukt zeiden ze. Ik moet zeggen dat het niet echt pijn deed maar we vervelend was, paar keer een flinke steek door mijn buik. Maar voel helaas nog niets, ben wel gisterenavond mijn slijmprop verloren. Als ik zaterdag nog niet bevallen ben wordt ik zaterdagochtend ingeleid. We mochten zelf kiezen of zaterdag inleiden of afwachten tot volgende week woensdag. Helaas slaap ik bijna niet en voel ik me niet goed dus wachten we niet tot woensdag. Hopelijk komt de kleine nog voor zaterdag vanzelf! Liefs Sleepy
jeetje wat spannend allemaal... ik heb vandaag wel de hele dag gerommel in mijn buik, dus ik hoop dat dat betekend dat mijn baarmoeder mond zacht aan het worden is, zodat ik aankomende dinsdag gestript kan worden! sleepy: laat je nog even weten als het strippen aan slaat? ik denk eerlijk gezecht dat het voor jou niet lang meer duurt! na twee keer strippen en slijmprop verliezen zou het toch moeten gebeuren.. succes!