Strippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door corina83, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij wie heeft het strippen echt geholpen?
    Ik word zaterdag gestript mocht er deze komende dagen nog niks gebeuren, als er dan tm maandag nog niks gebeurd wordt ik doorgestuurd naar de gyneacoloog om te kijken hoe ze me dan het beste kunnen inleiden.
    Vandaag bij de verloskundige geweest, op de hoop dat ze kon strippen maar helaas, 1 cm ontsluiting.
    Dus het is nu afwachten maar ik lees best vaak dat strippen soms weinig nut heeft dus ben benieuwd bij wie het wel baat had.

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik ben in mijn vorige zwangerschap 1x gestript en die avond begonnen de weeen en ben de volgende dag bevallen! Ik heb er dus goede ervaringen mee.

Ik hoop voor je dat het gauw doorzet!

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben op maandag gestript en op vrijdag bevallen.
    Het had geen direct effect, maar ik denk dat het zeker geholpen heeft om het op gang te brengen. Een eerste aanzetje zeg maar.

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik ben vandaag gestript en heb net dezelfde vraag als jij gesteld ;)
    maar jij schrijft dat je niet gestript kon worden omdat je 1 cm had? maar dat had ik ook en ben toch echt gestript vanmorgen!
    tot nog toe heb ik alleen maar ongesteldheidskrampen... maar wie weet dat het vanacht nog doorzet ;)

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

goede ervaring! Smorgens om 11.00 gestript (had toen ook een krappe 1 cm onsluiting, echt goed gestript heeft ze niet....) Savonds om 21.00 herkende ik de echte weeen en ben een paar uurtjes later om 00.45 uur bevallen! Dus het kan echt wel werken hoor! Ik hoop voor je dat het snel gaat beginnen.

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hier donderdag ochtend gestript en vrijdag nacht bevallen.

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er

Dat is dan inderdaad apart..
    Mij willen ze pas echt strippen bij een paar cm en zaterdag dan ben ik 40+6 dan moeten ze me wel strippen zei ze, als het dan nog niet aanslaat moet ik naar het ziekenhuis en ik wilde juist lekker thuis bevallen maar ja je hebt het niet voor het zeggen he..
    Ik hoop dat het bij jou heeft doorgezet en dat je je kindje in je armen hebt nu.

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Bij beide kinderen ben ik gestript. Bij de oudste begon het in de nacht daarna, dus dat was wel een goed resultaat.
    Maar bij de jongste... ben ik 3x gestript (waarbij ik de 2e en 3e keer al 3cm had) maar het hielp allemaal niets. Veel gerommel, maar geen enkele wee. Uiteindelijk was de inleiding al afgesproken maar kwam ze gelukkig bij 41+5 alsnog spontaan thuis. Met vliegende vaart, dat dan weer wel.

Moraal van dit verhaal: 't kan verkeren... Succes meiden!

9. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik hoor toch ook wel vaak goeie verhalen over het strippen! mij wilde ze de vorige keer niet strippen omdat de man niet wilde indalen helaas...zelf heb ik ook helemaal nog geen voorweeen ofzo dus hij zei tegen mij doet je meer pijn als dat het oplevert

10. cinderella28

10 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hierover vorige week ook al een topic geopend.
    Ik ben afgelopen vrijdag gestript met 1 cm en dat heeft niet gewerkt. Afgelopen zondag nog een keer had nog steeds maar 1 cm de verloskundige verwachte er weinig van en ja hoor weer geen resultaat, al ben ik gister wel mijn slijmprop verloren. Vanmiddag moet ik weer naar de verloskundige en gaan we bekijken hoe nu verder. succes

11. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    ik ben op donderdag om 9,20 gestript ik had bijna 2 cm ontsl om half 10 begonnen de weeen echt door te zetten ze waren er wel al ) en om 15,49 in onze dochter geboren
    hier dus een positief resultaat suc6

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik ben gestript om 15 uur, de weeeën begonnen om 22 uur en om 2:07 is Sven geboren ;)

13. Marije26

Marije26 Lid

6 jul 2010
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik ben vorige week vrijdag gestript, en zaterdagavond braken mijn vliezen. Volgens de verloskundige is alles wat er binnen 24 uur na het strippen gebeurd toe te schrijven aan het strippen (waarschijnlijk) en alles wat daarna gebeurd niet meer

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    2x gestript , 3 keer een veter gehad om de boel op gang te brengen maar naomi was lekker eigenwijs :p die kwam gewoon 4 dagen erna ( spontaan braken mn vliezen en geen weeen dus daarna ingeleid)

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    twee keer gestript met 40 en 41 weken. na 2e keer s'middags flinke steken in m'n buik, maar dat zette niet door (en ik was het zo zat :(). Twee dagen na laatste keer ingeleid, 's ochtends rond 8.30 aan infuus, iets voor 3-en was meneer er. Die had gewoon geen zin. Hopen dat nummer 2 wel uit eigen beweging komt

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ik zou het zelf nu nog niet weten of het had gewerkt hihi.
    De afspraak stond voor zaterdagochtend en ik ben de vrijdag ervoor bevallen.

17. Portressa

Portressa Lid

3 nov 2010
    12
    0
    0
    Bij mij heeft het erg goed geholpen! S middags gestript en snachts braken mijn vliezen de volgende morgen had ik een wolk van een dochter in mijn armen!

18. Portressa

Portressa Lid

3 nov 2010
    12
    0
    0
    Gefeliciteerd Corina83!

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahah ik kwam al even kijken of het had gewerkt, maar bij jou werkte alleen de gedáchte eraan al!! :p

Het deed bij mij trouwens HEEEEEEEEEEL erg pijn, het strippen... maar dat wilde ik liever niet van tevoren zeggen ;) kan je beter achteraf pas horen haha :D

Gefeliciteerd in ieder geval met Jayden!

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ben vandaag ook gestript maar deed echt totaal geen pijn..
    Grappig dat daar zo'n verschil in kan zitten..
    Maar denk dat het wel werkt want heb nu (nog wel onregelmatig) weeen.. Me hele rug, lies en schaambeen doen zo'n pijn op dat moment.. pff. Hopen dat het doorzet:D

Deel Deze Pagina