ik ben nu 40 en 1 dg, gister ben ik rond 1 uur gestript. ik had een weke bmh, en had al 3 cm ontsluiting. heb wel mijn slijmprop verloren vandaag, met beetje bloed erbij. verder voel ik af en toe lichte weeen, ze komen steeds terug, maar zijn niet zo pijnlijk en heftig als bij mijn eerste kindje. zullen de weeen dan vannacht toch doorzetten, ik heb het een beetje gehad, door de bekkeninstabiliteit, pijn in de heup, rugpijn en dat ik al weken niet goed slaap. wil i kgraag dat de bevalling snel komt. maar ik vind het een hele andere zwangerschap dan die van mijn eerste kindje. kan iemand misschien zijn ervaringen met mij delen bedankt meiden
Hee meid! Ik ben nu zwanger van mijn eerste, dus kan je niet helpen uit eigen ervaring. Maar een vriendin van mij was ook gestript, wanneer ze een wee had - ging ze onder een warme douche staan. Toen begon het echt door te zetten.. Misschien een idee om het te proberen? Sterkte en succes meid! Ik hoop dat het snel doorzet. Liefs, Sill
De eerste keer dat ik gestript werd was met 40w6den 1 cm ontsluiting. Dit gaf wel wat krampjes en de dag erna verloor ik de slijmprop. Verder zette het niet door. Met 41w1d en 2 cm ontsluiting (toch iets gebeurd dus) ben ik opnieuw gestript. Vrijwel meteen voelde ik krampen, heftiger dan na de eerste keer en al snel ging dit over in weeen. Ook onder de douche gegaan inderdaad en toen zette het echt goed door. De volgende ochtend ben ik bevallen.
sterkte meid.. hier ook de 1e keer gestript (bij de jongste) met 40 weken.. uiteindelijk ingeleid met 41 weken, en toen in 3,5 uur bevallen. Ik hóóp dat het bij jou wel gaat doorzetten meid!
Ik ben vandaag ook gestript (auwauw!) en ik heb wel een gevoelige en strakke buik, maar nog geen weeën ofzo. Ik hoop ook dat het gauw doorzet, misschien vannacht als ik ontspan en er niet de hele tijd mee bezig ben Ik verlies nu wel steeds slijm met bloed en het voelt wel anders dan daarvoor... Vrijdag onderzoek in het ziekenhuis of de baby het nog OK heeft daarbinnen, mocht het allemaal niet doorzetten en dan maandag weer een afspraak met de verlos die dan eventueel weer gaat strippen als het nodig is. Sterkte morgen maar hopelijk doet het bij jou vannacht ook iets!
Vannacht krampen gekregen, heel onregelmatig in duur, tijd ertussen en heftigheid maar nu alweer ruim een halfuur niks. Vrees voor vals alarm, maar ga zo even douchen en een beetje bewegen, volgens mij bevordert dat wel het eea. Hoop ik...
ben net terug van ziekenhuis, heb ruim 4 cm ontsluiting, weer gestript, behoorlijk veel pijn, en nu heb ik nog steeds pijn in de rug en bekken. hopelijk zet het door. Miepie ik hoop ook dat het voor jou door zet. ik duim voor je
Hoi meiden, A.s. zaterdag komt de verloskundige bij ons thuis om te strippen, zelf verwacht ik er eigenlijk niet veel van hoor. Maar mmmm doet het zeer of wil ik dat niet weten van te voren Als het allemaal niet doorzet dan word ik a.s. zondag of maandag ingeleid! Spannend!
oogappel , niet bang zijn, alles vervliegt wel, ook de pijn..... en ik heb af en toe krampen of weeen of wat het ook mogen zijn
ik vond bij de oudste het toucheren érg pijnlijk. Dus was bij de 2e toch wel angstig voor het strippen.. Maar het toverwoord is 'ontspannen' . Hier lukt dat heel goed, door een grote hap lucht te nemen en die met een kleine getuite mond zo langzaam mogelijk uit te blazen . Klinkt misschien wat raar, maar het hielp hier telkens toch wel tegen veel pijntjes - puffen dus eigenlijk - of tenminste: Eén hele lang puffffff Maar op die manier vond ik het niet pijnlijk. Onprettig was een beter woord.
Hoi Athina en Sacha, dank je wel voor jullie reactie! En ja inderdaad proberen te ontspannen is iets waar ik veel aan zal hebben. Bij onze 1e dochter heb ik ook veel gehad aan proberen te concentreren op het in/uitademen (puffen). Nu heb ik ook nog wel een vraag, was jullie man erbij? Wij hebben namelijk een dochtertje van bijna 3 rondlopen die hoeft er neit bij te zijn. Dus dan is het ik samen met de vk is toch niet raar of heb je je man erbij nodig qua steun De vk komt trouwens bij ons thuis...wel prettig of is dit normaal?
Ik vond het best wel gevoelig maar inderdaad, ontspannen is het sleutelwoord. Geldt trouwens voor de hele bevalling, al ben ik daar niet zo goed in als in pijn heb, ben een watje Hier is het helemaal gestopt. Mijn buik is wel gevoelig en mijn bekken ook maar geen krampen meer. Ik hoop dat het weer begint als ik me ontspan, vannacht dus . Oogappel, ik heb ook een kleine thuis maar die was naar het kdv toen ik werd gestript en mijn man was aan het werk. Mocht ik maandag weer gestript worden, dan neem ik hem denk ik wel mee voor de support en het vervoer. Gisteren kon ik er zelf nog naartoe lopen maar dat wordt steeds lastiger. Ze hadden mij trouwens ook voorgesteld thuis te komen strippen dit weekend, mocht ik daar behoefte aan hebben en zij hebben het niet te druk...
ik ben gestript met 40 wkn 3 dgn. nog geen uur later merkte ik al dat de bevalling was begonnen..lichte weeen die helaas niet doorzette. uiteindelijk pas met 40 5 bevallen. bij mij zat truowens alles nog potdicht toen ik werd gestript maar het heeft wel geholpen.