2 zware kinderen op de werled gezet, de 3 e nu ook zwaar?

Discussion in 'De bevalling' started by Marit36, Nov 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    hallo , ik heb 2 zware kinderen op de wereld gezet,de eerste mn zoon 1998 woog 4240gram en 56cm, ik liep toen bijna 42 weken en een dochter 4600 gram,en 53 cm2002 , ook bijna 42 weken, bij mn zoon zagen ze pas later dat ik een scheurtje had bij mijn binnenste schaamlip, precies in het midden :oops: heb er niks van gemerkt hoor, bij mn 2e bevalling is het niet verder gescheurd maar de andere kant van mn schaamlip was heel lichtjes gesprongen, dus was ietsies branderig, jeetje dat ik dit vertel zeg..hihi ik ben beide keren thuis bevallen en heb het als iets heel intiems ervaren, het was super, ik hoop dat als alles goed gaat we gewoon weer thuis gaan bevallen :D

maar goed, ik ben niet volledig in/uitgescheurd, heb er nu geen last meer van, alleen heb ik nu 5 schaamlippen..lol en de kans is groot dat ik weer een zwaar kind ga krijgen :( ik zie daar wel tegenop, want er is geen dieet om een klein kindje te krijgen, het voordeel van een groot kind is wel dat hij of zij de nachtvoeding niet nodig heeft, tenminste dat heb ik bij beide kinderen niet hoeven doen :)

liefs marit

2. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Mijn kinderen waren beiden op de gram nauwkeurig even zwaar: 4360 gram. Alleen is mijn zoon bij 38 weken geboren en mijn dochter met 40 weken en 3 dagen.

Ik verwacht dat nummer 3 ook wel die kant opgaat, al zou ik het wel heel mans vinden als deze ook 4360 gram gaat wegen. Inderdaad, scheelt met de nachtvoedingen, die heb ik ook niet gegeven. Ideaal. Van mij mag het dus weer een zware zijn....

Bij beide kids ben ik iets ingescheurd, vijf hechtingen. Niet zo erg, dus.

3. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    mijn zoontje was ook redelijk zwaar 3920 en 55,5 cm maar hetlijkt me niks om ingescheurt te raken heb het zelf niet gehad want mijn zoontje had waarschijnlijk een groot hoofd en paste niet door mijn bekken heen maar kan ook aan mij gelegen hebben :)

4. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Het inscheuren voel je op het moment zelf niet. Pas als de vk gaat hechten :(

5. Niet meer actief

:) :) :) :)

6. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    :oops: :D :D :D :D :D

het ziet er wel gek uit, verder laat ik me er maar niet verder over uit..hihi

7. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0

weet je, ik zou het eigenljk ook niet erg vinden om weer een groot/zwaar kindje te krijgen, maar aan de andere kant ze hebben allebei maar zo kort in de wandelwagen gelegen en ik kon niet spreken over een pasgeboren babytje..mn kinderen zagen er al uit of ze al een maand oud waren... :) ik zou het helemaaaal niet erg vinden als mn 3e kindje iets minder zwaar en groot zou zijn :)

liefs, marit

8. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ja, dat is waar. Die van mij lagen ook maar heel kort in de wandelwagen. Maar die makkelijke nachten vind ik wel een groot voordeel!

9. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    klopt helemaal, het maakt me ook eigenlijk niks uit, we merken het vanzelf wel, bij mn eerste zwangerschap schatte de vk dat het kindje zon 7pond zou wegen...not :D

we hebben al besloten om dit kindje de eerste maanden naast ons in een wiegje te laten slapen

10. Niet meer actief

Onze Juliën was 2980 gram en 49 cm! echt een klein hummeltje dus ..

11. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0

ahhhhh liefff, alles goed met hem? ook voor een 3e bezig?oeps..ik zie dat je al zwanger bent van de 3e..wow..proficiat

das snel achter elkaar he :D

12. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    mijn kinderen waren beiden 4500 gram en de ene 53 cm en de andere 55 cm, en ik moest wel de nachtvoeding gewoon doen. Ben benieuwt als deze ook zo zwaar wordt

13. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik natuurlijk ook de eerste dagen, maar na een paar dagen kon ik er al meer tijd tussen laten. En met drie weken sliepen ze allebei door. Nadeel was alleen wel dat ik heel snel weer ongesteld werd. Dat schijnt met die nachtvoedingen te maken te hebben.

14. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Keano was bij de geboorte 2905gram en 47cm, een super kleintje.

Maar ik kan begrijpen dat jij het niks vind als het weer zo groot is, het lijkt mij ook niet leuk dat je kindje bij zijn geboorte er al uitziet als een baby van 1 maand oud...maar meid je hebt er niks over te zeggen...!
    En met een kleiner kindje wilt het niet zeggen dat je nachtvoeding hebt hoor, keano wilde maar 1 week een nachtvoeding, daarna sliep hij door :D .
    Veel plezier met je zwangerschap meid!

liefs, misspuma

15. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Als hij niet door je bekken heen paste dan kan jij daar verder niks aan doen (of bedoelde je dat niet?) Dus is je kindje uiteindelijk met een keizersnee geboren?

Verdoven ze daar nooit tegen? Of heeft dat geen nut ofzo?

16. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Dat kunnen ze niet verdoven volgens mij, ze kunnen van tevoren niet inschatten wanneer en waar het gaat inscheuren (denk ik)

Het hechten gaat overigens ook zonder verdoving, althans, bij mij wel. dát vond ik wel minder. Ik vroeg toen om een verdoving, maar dat had niet zoveel zin zei de vk, omdat tegen de tijd dat de verdoving was ingewerkt, zij al klaar was met hechten. Het waren 'maar' vijf hechtingen... als je meer hechtingen hebt zullen ze het wel verdoven denk ik.

Bij nummer 1 had ik ook vijf hechtingen, en gingen ze dus ook zonder verdoving hechten.. ik dacht "dan ga ik me wel concentreren op mijn kind, dat scheelt misschien". Helaas had het arme joch een gebroken sleutelbeen, en hij moest op dat moment naar de röntgenafdeling met zijn vader :S

17. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars woog 4210 gram bij 39 weken en deze prul ligt ook al weer voor op schema. Ik baar ook grote kinderen je doet er niks aan.

Iig moet ik nog 2 keer op suiker testen, de 1e keer was goed en vanaf 38 weken krijg ik wel extra echos omdat een groter kind dan 4210 niet op de normale manier naar buiten kan. Ik ben met de 1e uiteindelijk in het ziekenhuis beland en er is flink geduwd en geknipt om Lars geboren te laten worden.
    Bij deze word ik eerder ingeleid als de groei te hard gaat.

Ik heb overigens 3 maanden nachtvoeding moeten geven boehoe!

Verder ben ik zeker wel verdoofd tijdens het hechten. Ik heb een knip gehad en daarvoor hadden ze al verdoofd en toen ze wilde hechten zei ik dat het zeer deed. De vk vertelde mij ook dat de verdoving meer pijn zou doen. NOU DAN TOCH MAAAR EEN VERDOVING. Die kreeg ik en ik voelde toen helemaal NIETS. Dus gewoon vragen hoor!

18. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0
    hai inky, mijn kinderen waren beiden zwaarder dan 4240gram, en dus wel op de gewone manier geboren,thuis, zonder knippen en scheuren :eek: dus het kan wellicht
    liefs, marit

19. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    I hope so!

Mijn wens is om deze keer thuis te bevallen. Maar mijn bekken is niet erg breed (al zou je dat nu niet zeggen haha) dus ik mag het proberen maar wordt het kindje groot geschat dan moeten we toch naar het zh en daar heb ik dan ook vrede mee.

Maar dat doorslapen daar zou ik zo voor tekenen haha

20. Marit36

Marit36 Actief lid

Aug 21, 2006
    262
    0
    0

inky, dat is id heel lekker he dat je de nacht niet hoeft te voeden, wij hebben het geluk gehad bij beide kids, toch zie ik er wel tegenop om weer zon big boy of girl eruit te persen, maar met hulp van mijn verloskundige zal dat wel goed komen :D

Share This Page