Strippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dee, 12 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,

Hoe denken jullie over strippen? Heeft het veel nut? En doet het pijn?
    Ik ga morgen nl naar de vk en zit te denken of ik zal vragen of ze me wil strippen...?

Groetjes
    Dee

2. 90210

90210 Lid

24 okt 2006
    14
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Tolbert
    Hoi,

Ik vraag me af of ze dat al doen, mijn VK gaf al aan dat tot 41,5 week er weinig word gedaan. Maar wie weet hoe dat verschilt per VK.

Ik moet morgen ook heen en krijg dan te horen hoe en wat verder, we hebben allebei heel sterk het gevoel dat we het ziekenhuis nog wel gaan halen (opwekken)

Succes!

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    bij ons doen ze het niet omdat er onderzoek naar gedaan is dat het niet werkt. "Zeggen ze"

4. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Bij mij heeft het wel degelijk gewerkt, `s middags gestript, `s nachts bevallen!Maar goed, ik was toen wel 41,3 weken zwanger!
    Mijn schoonzus is bij 38 weken gestript en ook vlak daarna gaan bevallen.

Vragen staat vrij!

Liefs Emma

5. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Bij mij heeft het ook geholpen! Met 40w en 5 dgn gestript (deed bij mij helemaal geen pijn) en een paar uur erna begon de bevalling!

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    maar wat is strippen nou precies?

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Met strippen werkt de vk met haar vingers de vliezen iets los, hiervoor moet je geloof ik wel iets ontsluiting of verweekte bmm hebben..

Ik ben gestript met 40w6d dagen, vond het niet pijnloos en dacht dat het die avond door zou zetten. Was loos alarm, ben met 41w2d bevallen..

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Voor strippen moet je idd wel een verweekte baarmoedermond hebben, want anders gaat het niet ;) Ik ben gestript met 38 weken, dus je kunt het idd vragen of het kan en of ze het wil.
    Strippen is de vloezen losmaken van de baarmoedermond en ik vond het een vervelend gevoel, maar niet erg pijnlijk..

9. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Dankjewel voor jullie antwoorden....
    Ben net bij vk geweest en heeft niet gestript. Ze zei dat ze dat bijna nooit doen bij een eerste zwangerschap omdat je er dan waarschijnlijk meer klachten van krijgt dan dat het iets oplevert....?

Ik moet as vrijdag naar zh voor echo en ctg. Als alles goed is dan na weekend terug en dan waarschijnlijk die week een keer inleiden...Hoop natuurlijk nog steeds dat die kleine zich uit zichzelg meldt de komende dagen....

Groetjes
    Dee

10. 90210

90210 Lid

24 okt 2006
    14
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Tolbert
    Ben vanmorgen ook naar VK geweest en zij heeft me dus wel geprobeerd te strippen. Maar helaas was mijn baarmoedermond gesloten en lukte het niet. Moet nu komende zaterdag naar ziekenhuis voor afspraak. Als we dat gaan halen (en daar houd ik ernstig rekening mee) dan word het zaterdag, zondag of eventueel maandag dat ze gaan inleiden....we zullen zien

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Houd maar rekening met maandag 90210 zover ik begreep tillen ze het altijd het liefst over het weekend heen, behalve als moeder op een of andere gezondheidsreden dat niet meer vol zou kunnen houden

12. Esin

Esin Niet meer actief

Ik ben gestript met 40weken en 3dagen en het hielp gelijk, want de volgende dag begonnen mijn weeen..

Ik vond het wel pijnlijk.. ;)

13. Esin

Esin Niet meer actief

Ik ben wel gestript met mijn 1e zwangerschap...

14. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    ben twee keer gestript zonder resultaat, leuk was anders maar het was goed te doen. was wel blij dat ik niet op de fiets was gegaan zoals normaal

groetjes Lisette

15. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik ben ook gestript door de vk, omdat mijn weeen niet krachtig genoeg waren. Het was een heel vervelend gevoel, maar niet pijnlijk! Ze gaf aan dat ik er wat misselijk van kon gaan worden. Nou dat heb ik geweten! Ze was de deur nog niet uit, of ik spuugde de hele boel onder. Nog geen half uur later kwam ik in een weeenstorm terrecht. Het heeft dus wel degelijk geholpen.

16. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik moet woensdag gaan bij de gyne om me te laten strippen! Mijn baarmoedermond is volledig verweekt en verkort en ik heb 1 cm opening!
    Hopelijk werkt't! Ik ben echt super benieuwd.
    Werkt't bij de meeste met opening en verweekte BMM of is het 50/50?
    Mijn bekken is nogal nipt dus het kan een gewone bevalling worden of toch nog uitdraaien op een keizersnede!

Groetjes

Deel Deze Pagina