laxeermiddelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door paas, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paas

paas Lid

14 sep 2006
    10
    0
    0
    Hallo,

Dit is misschien een rare vraag, maar kan het ook kwaad voor de baby als je tijdens de zwangerschap laxerende middelen gebruikt. (Middelen als pruimen, zemelen, roosvicee laxo) Ik bedoel werkt dat voor het kindje ook niet laxerend waardoor het in het vruchtwater kan poepen. Ik heb zelf namelijk last van verstopping en durf om die redenen niet zo goed laxeermiddelen te gebruiken.

alvast bedankt voor het antwoorden
    groetjes Paas

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Paas,

je mag gerust roosivicee laxo gebruiken maar wat het allerbelangrijkste is, is dat je genoeg vezels binnen krijgt. Veel vocht, 3 liter. Volkoren brood, volkoren rijst, volkoren pasta, fruit met schil, 2 kiwi's op de nuchtere maag, etc.
    Maar ga geen laxeerpillen gebruiken!

Bij ernstige klachten kun je ook naar de huisarts voor Movicolon, Importal.

Groetjes Imke

3. paas

paas Lid

14 sep 2006
    10
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je antwoord. Ik probeer inderdaad al zoveel mogelijk vezels binnen te krijgen. Maar 3 liter water vind ik erg veel. Ik ben namelijk niet zo'n drinker. Ik probeer wel zoveel mogelijk te drinken. Ik denk dat ik ergens tussen de 1 1/2 tot 2 liter vocht per dag binnen krijg.

Dan had ik nog een vraagje, doordat ik wel wat verstopping heb, heb ik het idee dat ik daardoor ook wel eens harde buiken heb. Zou dat kunnen?(ik ben trouwens 35 weken zwanger) En zo ja kan dat kwaad?

groetjes Paas

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi paas,

Ja de darm kan je baarmoeder prikkelen waardoor je een harde buik krijgt, dit kan geen kwaad.
    Meer dan wat je doet voor de obstipatie kun je niet doen, nog even door de laatste weken heen en dan hopen dat het na de zwangerschap weer wat beter gaat.

Imke

Deel Deze Pagina