Vocht vasthouden met 18 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Secretje, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Vorige week donderdag ben ik voor controle naar de verloskundige geweest. Ik ga om de ongeveer 2 weken voor controle vanwege angst door problemen in mijn vorige zwangerschap en omdat mijn bloeddruk steeds meer begon te stijgen.

Mijn bloeddruk was afgelopen donderdag sinds de week ervoor gedaald van 160/88 naar 140/80 (laagste onderdruk in mijn zwangerschap tot nu toe). Ook mijn urine was vrij van eiwitten (wordt getest vanwege eventuele zwangerschapsvergiftiging). Dus dat was allemaal heel erg positief.

Nu begin ik sinds vrijdag vocht vast te houden in mijn enkels. De verloskundige heeft niet gezegd dat ik hier op moest letten (wel op hoofdpijn, misselijkheid, pijn tussen de schouders en een bandgevoel). Komt dit wel vaker zo vroeg in de zwangerschap voor? Voor de rest voel ik me goed en heb ik geen last van hoofdpijn etc.

Mijn volgende controle staat trouwens gepland voor volgende week dinsdag.

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Secretje,

je kunt de hele zwangerschao door vocht vasthouden. Het kan zomaar ineens opkomen en ook zo weer weggaan. Probeer veel te drinken en 's avonds je benen omhoog te leggen. Wanneer het pijnlijk wordt of je krijgt er andere klachten bij, moet je even aan de bel trekken. Maar met dit rare weer (warm/koud) kun je inderdaad ineens dikke benen krijgen. Dus houd het maar gewoon in de gaten.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina