Strippen...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Merlijn1983, Mar 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Ben pas 16 weken zwanger, maar toch denk ik al over wat dingen na.

Ik weet dat mijn verlos pas vanaf de 41ste week stript.
    Nu heb ik al 2 kindjes en verwacht in september de 2e, ik heb met mijn 1e tot precies 42 weken gelopen voordat ik ging bevallen.
    Nu zie ik het dus echt niet zitten om met 2 kindjes al tot 42 rond te lopen(ivm ook met weinig tot geen hulp thuis met kindjes van man omdat hij in de topdrukte zit dan met zijn fruitbedrijf) en zou ik graag (mocht dat mogelijk zijn) met tussen de 39 en 40 weken gestript worden.
    Alleen deden ze daar bij de eerste een beetje moeilijk over om eerder te strippen, mogen verloskundige het strippen weigeren?
    Iemand nog tips om dit bespreekbaar te maken?(weet ook wel dat strippen niet altijd mogelijk is hoor..)

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

We doen er een beetje moeilijk over omdat het voor de 40 wkn nauwelijks effect heeft. Dat is gewoon uit onderzoek gebleken. De beste termijn is na 41 wkn. Natuurlijk worden er wel uitzonderingen gemaakt. Ik doe het soms wel eerder, maar dan moet de baarmoedermond wel echt gunstig aanvoelen, anders heeft het echt geen zin en krijg je alleen maar harde buiken. Misschien kan je vragen of ze rond 39-40 wkn eens voelen van binnen om te kijken of het uberhaupt zin heeft. Echt weigeren kunnen we niet denk ik. We zullen natuurlijk wel advies geven als we het echt niet zien zitten.

Groeten Evelien

Share This Page