Dames, Hierbij een poll naar rare eetgewoontes. Ik zou het leuk vinden om te horen of jullie ook rare eetgewoontes hebben/hadden tijdens de zwangerschap. En zo ja, welke eetgewoontes! Persoonlijk heb ik een voorkeur voor frikandellen. Probeer het te laten bij 4 per week. Tot nu toe is me dat aardig gelukt moet ik zeggen. Ben alleen wel bang dat ik na de bevalling geen frikandel meer kan zien. Ben benieuwd naar jullie eetgewoontes. Groetjes! Marlieke
Ik moet echt op tijd eten anders word ik misselijk maar ik moet wel iets eten waar ik zin in heb. Toevallig is dat vandaag kaas met een boterhammetje. Gister was het zelf gesneden friet. Ben benieuwd hoe dat de komende maanden word.
Ik kan het op zich niet echt vreemd noemen, maar het is wel anders dan wat ik normaal eet. Ik eet echt kilo's fruit sinds ik zwanger ben, vooral peren en meloen. Voor mijn zwangerschap kreeg ik nog net 1 appel per week naar binnen, maar sinds de zwangerschap heb ik nog meer fruit op dan in mijn hele leven daarvoor haha! In het begin waren het vooral sinaasappels en nu dus meloen en peren... Ik kan zo 1 galiameloen in een half uur wegkrijgen hihi! Verder niet heel veel vreemde dingen...augurken heb ik helemaal geen trek in eigenlijk. En ik heb in mijn zwangerschap een afkeer gekregen van gekookte eieren. Alleen die geur al pfff...
Ik moet iets hartigs eten aan het eind van de middag, anders word ik misselijk. En verder veel behoefte aan sterke smaken: zoute en zure dingen (dropjes en zuurtjes, broodjes haring, yoghurt). Zoet eigenlijk niet. Allerlei dingen die ik heel lekker vond voordat ik zwanger was, hoef ik nu niet meer. Vooral drinken is moeilijk na de middag. Ik lust geen thee meer, sap smaakt niet meer, ik lust dan eigenlijk alleen nog water en karnemelk. In alcohol heb ik ook absoluut geen zin meer, iets wat ik me niet kon voorstellen voordat ik zwanger was. Het is dus ook niet moeilijk om mijn wijntje te laten staan.
Oja, ik ben echt heel erg met ijs op het moment... elke dag eet ik twee ijsjes. Vooral roomijs en die Split vind ik zooooo lekker. Ga er nu gelijk 1 nemen haha heb er nog geen een gehad vandaag
Hier ook veel zin in fruit en verse groenten. Ik was echt een chocolade-freak, maar dat doet me op het moment niet zoveel. Verder heb ik veel zin in chips, maar doordat mijn bloeddruk te hoog is, is me dit afgeraden O ja, ik dronk ook heel veel koffie, maar dat doe ik nu eigenlijk ook niet meer. Ik werd er meestal misselijk van. Ook was ik een echte roker (bijna pakkie per dag), maar moet er nu niks meer van weten. (wil het niet eens meer ruiken van een ander)
Deze is wel erg...ik combineer het liefst iets zoets met iets zouts. Dus bijvoorbeeld een stukje kaas met een chocolaatje. Of een koek met chipjes **bloos bloos**
wat een leuk topic! sinds ik zwanger ben eet ik de raarste dingen, nou ja, raar, dingen die ik eerst nooit at: zoals frieten en allemaal ongezonde dingen. Ook drink ik ineens cola, wat is dat nu lekker zeg! Ook eet ik veel meer dan normaal. Tja, dat wordt nog wat met de kilo's als ik dit zo teruglees..!
ik heb geen rare eet gewoontes, of die moeten nog komen. beleg op brood vind ik dan niet meer lekker , heb liever chocopasta of pindakaas. dus als ze ooit vragen aan me kind van waar ben je mee groot geworden dan is het echt van de pindakaas hahaha
Geen rare eetgewoontes zoals augurken met slagroom, eet wel minimaal 2x zoveel als gewoon en heb toch meer trek in patat (maar was altijd al een patat freak). Ik geef daar trouwens nauwelijks aan toe - probeer echt gezond te eten. Wel soms echt van die plotselinge verlangens naar bepaald eten: van haring tot broodje ei tot kiwi's ...
heb verschillende periodes gehad.. heb een tijdje alleen tomatensoep gegeten .. daarna was ik helemaal verslaafd aan azijn en nu chips !
Vet eten, normaal blijf ik daar zonder problemen van weg, maar nu...moeilijk hoor! Vlees vind ik opeens ook lekker, meestal alleen door een gerecht een klein beetje kip, maar nu moet er elke dag wel wat vlees op het bord liggen. En aardbeien, bijna elke dag wel een hele doos in mijn eentje. Maar echt mijn smaak is compleet veranderd.
Hallo meiden, Leuk dat jullie meedoen. Zit hier met een grote lach op mijn gezicht te antwoorden. Vooral koekjes met chips en chocolade met kaas. Wel leuk om te horen. Ook die van de pindakaas. Wat wil hij/zij later worden, Sonja? Boer of schaatser? Of allebei? @ Marie, kan meevallen hoor met die kilo's. Ikzelf ben ondanks de frikandellen en drop (was ik vergeten te melden) nog maar 6,5 kilo aangekomen. Ook geen last van te hoge bloeddruk. @ Busybusy, wat kanp dat je gestopt bent met roken. Mij is dat niet helemaal gelukt. Rook wel veel en veel minder. Ongeveer 3 1/4 sigaretten per dag. 1/4, omdat ik maar een paar trekjes neem en dan de peuk alweer uitdoe. Rook ook alleen maar buiten. @ Marilyn, was het ijsje lekker? @ Jana, dat blijf je ook wel vol houden hoor. Drankvrij zwanger. Mij is het ook gelukt. Heb daar in tegenstelling tot het roken totaal geen moeite mee. Groetjes!
o ja nu ik zwanger ben gek op CHOCODIP IJSJES, ik vond er voor heen niks aan had liever een waterijsje en ik eet vele bakjes DRUIVEN, vond dit voor de zwangerschap ook wel lekker ik EET MEER nu ik zwanger ben
Ik heb ja aangeklikt, maar meer omdat ik bijna niks meer lust. Alleen de geur al... Ben wel gek op tomatensoep opeens en heb nog meer zin in lekker belegde broodjes. Doe ik wel zelf dan. En ook ik heb meer zin in fruit. Laat de leerlingen bijna elke dag fruitsalade voor me meenemen.
Grappig dat iedereen uiteenlopende dingen heeft! En augurken zijn een beetje 'uit' geloof ik hè? Vind ze best lekker, maar eet ze niet meer dan normaal. Wat ik ook las, dat het in periodes komt, dat had ik ook heel erg, vooral de eerste 4 maanden. Dan was het een week bv alleen maar fruitella, dan weer een week kilo's chocola en vooral in het begin ging ik echt 3 keer in de week naar de MacDonalds... echt erg! Nu lijkt mijn eetpatroon eindelijk weer wat normaler te worden, heb alleen dat kilo's fruit eten nog