Zulke buikkrampen 14+6....#zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kranenburg, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Ik maak mij zo'n zorgen om mijn krampen :(
    Heb nu al meer dan 1,5 week de hele dag door een zeurende pijn in de onderbuik....ongi krampen (en zeurende pijn in de bekken)

Tijdje terug naar de gyn geweest omdat ik dacht een blaasontsteking te hebben, de gyn vertelde dat de pijn kwam van het oude littekenweefsel van de kz van 4 jr geleden:(

Omdat ik de krampen blijf houden, ben di bij een vervangende gyn geweest, en die vertelde dat mijn bm samentrekt en erg actief is...
    En dat mijn bmh te kort is (maar dat is niet de oorzaak van de krampen)
    Maar waarom trekt mijn bm samen, omdat het aan t groeien is....in het begin was het de innestelling...maar nu met bijna 15 wk nog zulke krampen is toch raar....

Met de beeb is alles goed...GELUKKIG!!

Nu heb ik buscopan tabletten gekregen voor de krampen maar in de bijsluister staat niet voor zwanger vrouwen ;)

Arhggg wordt gek van die onzekerheid, ben zo bang dat het alsnog fout gaat :(

2. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    He naar zeg.. ook dat de een dit zegt en de andere dat.. zou inderdaad maar uitkijken met die tabletten..
    ik heb eigenlijk tot nu toe wel op rn af baarmoeder krampen gehad.

ik denk dat je je er niet teveel zorgen gen over moet maken zolang je geen bloed verliest.

ipv die tabletten zou k lekker een warme kruik proberen eerst

sterkte drmee !

3. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd ook het lichtpuntje van t verhaal dat ik nog geen bruin verlies of bloedverlies heb gehad....

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Al is aan je darmen gedacht?

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook maar niet constant is toch echt bandenpijn bij mij..

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb volgens mij zo ongeveer hetzelfde als jij, alleen een heel ander verhaal meegekregen.
    Ik heb al vanaf 12 weken af en toe dagen flinke buikpijn. Bandenpijn, links of rechts of rond mijn navel, maar ook zeurende pijn bij mijn baarmoeder. Daarbij ook het idee dat de boel strak staat. Vroege harde buiken werden dit genoemd door de vk. Rustig aan doen was het advies.
    Afgelopen maandag had ik de hele dag duidelijke samentrekkingen van mijn baarmoeder. Voel mijn baarmoeder inmiddels goed zitten, dus was erg duidelijk. Mocht voor extra controle en een andere vk ( zitten er 6 bij ons in de praktijk) legde uit dat dit juist heel normaal was. Mijn baarmoeder ligt relatief hoog voor de termijn, en naar voren gekanteld. Dit samen met het feit dat ik super slank ( 1.76m en 58 kg) ben schijnt er vaker voor te zorgen dat vrouwen meer buikpijn hebben. De baarmoeder is nu flink aan het groeien, en de minste belasting op de banden of baarmoeder zelf ( ik heb het bijvoorbeeld bij bukken en paardrijden) kan voor samentrekkingen zorgen. Dit is volgens mijn vk juist een heel goed teken. Een teken dat alles goed groeit, en reageert zoals het zou moeten.
    Was nu ook geen reden meer om extra voorzichtig te zijn met tillen oid. Kortom, het hoort er gewoon bij. Al hebben sommige mensen nergens last van, sommigen ook wel.

7. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Als je gyn deze pillen heeft voorgeschreven dan kun je ze gewoon slikken, anders had ze ze echt niet voor geschreven want ze gaat denk ik niet haar baan op het spel zetten door jou iets verkeerds te geven waardoor jij of je baby schade kan oplopen.

Deel Deze Pagina