Steeds in stuit, eindigt in stuit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nuage, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Tot nu toe ligt onze baby altijd in stuitligging op elke echo. Vandaag ook weer bij de 3D echo. Ik heb eigenlijk nog geen 1x meegemaakt dat hij wel met zijn hoofdje naar beneden lag.

Mijn dochter lag ook in stuit en is met een keizersnede gehaald. Ik wil nu echt heel erg graag natuurlijk bevallen.

Ik weet dat het nog vroeg is en dat ze nog makkelijk kunnen draaien. Maar komt dat ook vaak voor?

2. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier pas met 31 weken goed gaan liggen.

3. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    een leraar van mij doet aan moxa therapie (alternatieve behandeling) dan gaat ze met warmte bij je voeten doen waardoor het kind mogelijk gaat draaien naar de warnte, hij vertelde dat 9 van de 10 babys draaien. mocht je baby nou in stuit blijven kan je dit altijd proberen voordat je mss een draaipoging laat doen..niet geschoten is altijd mis..

maar hopelijk draait die uit zich zelf

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier hetzelfde verhaal, tot nu toe nog niet gedraaid...

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn vierde lag tot aan de bevalling in stuit of overdwars, op de dag van bevalling in de ochtend gevoeld en lag nog over dwars, ze zouden over leggen met de gyn met overdwars kon hij er natuurlijk niet, maar ik was 36 weken dus eerst kijken of de weeën die ik had ook ontsluiting veroorzaakte en of de bevalling dus wel of niet was begonnen, deze leek begonnen te zijn toen ik 2 uur later 6cm had, en toen ze toucheerde zei ze hee ik voel zijn hoofd ! En lag hij dus opeens goed ! Hij is uit zich zelf goed gaan liggen en met hoofdje eerst geboren

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste baby heel de zwangerschap in dwarsligging gelegen nog niet een keer in hoofdligging. Met 38 weken voor de eerste keer in hoofdligging en ingeleid en geboren.

Tweede baby keizersnede stond gepland lag ook in dwarsligging. en dezelfde nacht draaide ze naar hoofdligging en ben ik ingeleid en is ze geboren. 38 weken.

Derde baby draaide met ruim 37 weken pas in hoofdligging. Heel de zwangerschap dwars en in stuitligging gelegen.

25 weken id natuurlijk nog erg vroeg. Ze kunnen nog alle kanten op.

7. Theemuts02

28 sep 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochterlief draaide hier tot 33 weken alle kanten op en bleef toen in hoofdligging liggen.
    Zoonlief heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen, draaipoging was gepland en 2 dagen daarvoor op 37+5 is hij gedraaid naar hoofdligging. Toen ik onder de douche stond. Werd ineens wat beroerd en toen ik naar beneden keek zat er een hele rare hoek in m'n buik, net alsof er een knie of elleboog uitstak zegmaar. Draaide verder en lag toen in hoofdligging :)

8. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ik heb morgen m'n liggingsecho. En eventueel gesprek over draaipoging die dan begin volgende week zal plaatsvinden.

Bij iedere echo / afspraak vk lag onze kleine meid schuin. Niet complete stuit, niet compleet dwars. (Om t makkelijk te maken)

Ik heb vanmiddag afspraak bij acupunctuur man. Er wordt aangeraden eerder te beginnen met moxa maar het kan nu nog zin hebben zei hij. Dus ga t toch maar proberen.

Ik hoop ook nog steeds dat ze nog gaat draaien maar heb der een hard hoofd in... 😁😁😁

9. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Bij mijn dochter ook altijd echo's gehad met stuitligging. Moest me maar gaan voorbereiden op een keizersnede, omdat mn baarmoeder een afwijkende vorm heeft en dat waarschijnlijk de reden van de ligging zou zijn. Een draaipoging zou dan weinig zin hebben maar ik wilde dit wel een keer laten proberen.

Toen ik s ochtends me moest melden voor de draaipoging zagen ze dat ze ineens gedraaid en netjes met dr hoofdje naar beneden lag. Terwijl ze zo nooit lag! Gelukkig is ze toen zo blijven liggen en ben ik op een natuurlijke manier bevallen.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn middelste lag constant in stuit en zou net naar de gyn verwezen worden, maar met 36 wkn draaide ze spontaan en is netjes blijven liggen. Thuis geboren.

Mijn jongste draaide alle kanten op, maar lag vooral in stuit en dwars. Lag met 36 wkn nog steeds dwars, maar toen ik met 37 wkn bij de gyn zat om er wat aan te laten doen, had ze zich toch spontaan weer goed gelegd. ;) Ook thuis geboren.

Mijn oudste had zich wel netjes vanaf 30 wkn of zo met hoofdje naar beneden neergelegd, kan me voorstellen dat het misschien wel iets anders ligt als je eerste in stuit gehaald is.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn eerste lag vilgens de artsen eerst wel goed, maar toen ze wilden beginnen met inleiden lag ze opeens in stuit. Dus met ruim 39 weken nog gedraaid. Hopelijk doet deze dan het tegenovergestelde ;)

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier bij tweede vanaf 20 weken echo in stuit en elke echo wederom in stuit.
    Uiteindelijk ook met geplande keizersnede ter wereld gekomen.

Nu ligt de kleine al vanaf t begin dwars of in stuit... ik heb het voorgevoel dat deze ook weer eigenwijs blijft haha

13. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    oh meid ben al heel lang niet meer geweest hier maar wat GOED zeg je bent al zo ver hihi Gefeliciteerd meid.

Echt super tof moest zo vaak aan je denken

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is lief zeg dankjewel!!

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn dochtertje is ook pas met 32wk gedraaid.

Deel Deze Pagina