Hoi meiden, Sinds ongeveer 3 weken heb ik veel last van harde buiken. Eigenlijk bij bijna elke activiteit, opstaan en lopen. Ik ben ervoor naar de verloskundige geweest 2 weken geleden en die heeft mijn baarmoederhals gemeten (die was toen 43 mm). Ze zei dat ik rustig aan moest doen, maar maakte zich geen zorgen. Ik heb 2 weken vakantie gehad, dus heb wat rustiger aan gedaan. De harde buiken bleven gewoon en nu ook als ik niks deed en dus gewoon op de bank zat of lag. Gisteren had ik er wel 4 of 5 per uur dus zijn we terug gegaan naar de verloskundige. Mijn baarmoederhals was korter geworden (nu 27 mm), maar ze maken zich pas zorgen als het korter is dan 2 cm zei ze. Ik heb nu pilletjes gekregen die mijn baarmoeder wat tot rust moeten brengen en mag niet werken volgende week. Ik moet even volledig rust houden om te kijken of het beter wordt. Vandaag heb ik ongeveer 2/3 harde buiken per uur. Ik maak me best zorgen, ook omdat mijn baarmoederhals in 2 weken tijd dus toch wel een stukje korter is geworden. Zijn er misschien meiden die hier ervaring mee hebben?
Ik heb al harde buiken sinds 13 weken deze zwangerschap (de 3de) en had met 20 weken een bmm van 28mm. Ik kreeg met 22 weken een pessarium ingebracht en die is 2 weken terug met 36 weken verwijderd. Misschien is dat een optie om te overleggen? Hier viel ik in een onderzoek omdat ik onder de 35mm zat en harde buiken zijn altijd veel geweest, na elke beweging of zucht word mijn buik al hard
Ja echt zo vervelend. Ik zat m'n eerste zwangerschap thuis vanaf 25 weken met volledig bed en bankrust. Het was mentaal ook niet te doen. Uiteindelijk bevallen met 38 weken. Sterkte!
Toch nog even je verloskundige bellen als het niet minder word. Ik dacht altijd het zijn 'maar' harden buiken en kijk mijn onderschrift
Ik heb dit heel veel gehad bij mijn tweede zwangerschap. Ook al zo vroeg onrust in de buik. Ik heb toen heel vaak gebeld. Moest ook steeds komen. Had zelf slappe weeën en ze waren bang dat ik te vroeg zou kunnen bevallen. Uiteindelijk ingeleid met 40 weken. Luister goed na je zelf en je lichaam. Als je niet vertrouwd gewoon bellen. Zelf ben ik zwanger van de derde en vind ik het moeilijk om het los te laten. Om niet te snel in de stress te schieten aangezien mijn vorige zwangerschap voor mijn gevoel echt drama was en is ook allemaal goed gekomen.
Hier de 3e zwangerschap en al vanaf 13 weken harde buiken. Ik weet niet eens meer sinds wanneer, maar ik heb er heel veel, vooral s nachts wel meer dan 5 per uur. Bij iedere keer dat ik me omdraai etc. Ook een verkorte baarmoederhals, weet niet hoe kort. Maar de vk zegt er helemaal niks van dat ik er zoveel heb. Ook als ik rustig aan doe blijven ze komen. Bij mijn vorige zwangerschap ook zoveel gehad en toen zelfs gestopt met werken maar hielp niks. En zelfs ingeleid met 39.4