Vandaag ben ik met 40,4 weken gestript door de gyn. Ik ben nu benieuwd wat ik kan verwachten ! Heeft 't bij jullie geholpen en zo ja hoe snel na 't strippen begonnen de weeën? Ik hoop stiekem dat ik morgen nog moeder wordt Tot nu toe ben ik wat bloed verloren en heb 'n erg ongi gevoel in m'n rug en buik maar verder nog niks.. Echt zo'n zeurgevoel zeg maar maar dat was 't .. Ben benieuwd naar jullie reacties ! Bedankt alvast !
Ik ben op 3-10-2002 om 9.55 gestript haha jaja weet t nog goed! En ben 5-10-2002 gevallen. Heb er dus 38u over gedaan. 4 uur na het strippen kreeg ik weeën, die avond licht bloedverlies.
Bij mij heeft de gyn mij 3 x gestript maar helaas zonder resultaat. Welke elke avond erna zwaar ongesteldheidsgevoel met bloedverlies maar voor de rest niets! Gr. Dora
Ik ben 2 x gestript. De 1e keer met 40 weken en 5 dagen. Toen heeft het wel de hele dag gerommeld (net als bij jou, een ongi gevoel) maar niet doorgezet. De 2e keer met 41 weken en 5 dagen. Toen bleek ik ook al 3cm ontsluiting gratis en voor niets te hebben gekregen! Het heeft toen gerommeld en zette 's nachts door. Quinten is de dag na het strippen om half 7 's ochtends geboren. Strippen kan net het laatste duwtje geven, maar je lichaam moet er al wel klaar voor zijn om te bevallen, volgens mij. Maar ik hoor voor jou dat het doorzet... succes!
nog meer verhalen zijn welkom ! ook ik moet er morgen aan geloven . Als het morgen niet heeft geholpen komen ze me zaterdag weer strippen en heeft dat ook geen zin dan word ik maandag overgedragen naar de gyn! Ik duim heel erg hard dat de kleine besluit om er toch maar vandaag uit te komen. Zie heel erg tegen het strippen op!
Bij mij is er nog weinig veranderd, voel nog steeds dat ongi gevoel en ben nu geloof ik m'n slijmprop aan 't verliezen.. Ik moet zeggen dat het echt zo voorbij was bij mij ! Ze zei dat ze in ieder geval inwendig onderzoek ging doen om te kijken of er wat mogelijk was, toen deed 't heeel even zeer en toen was 't al klaar.. Dus ik vroeg; is dit nou dat strippen? Ja zei ze... dus was echt zo voorbij hoor !
Met 38w 5d gestript door VK, was toen al bezig mijn slijmprop te verliezen. Als het strippen helpt hoor je binnen 24 uur daarna te bevallen. Had die dag van het strippen wel een menstruatiegevoel maar verder niks. Dag daarna wat meer slijm/bloed verlies maar zette nog niet door. Pas 's middags rond 16.00u voelde ik een eerste kleine wee en 's avonds om half elf ben ik bevallen. Dus 'officieel' ben ik niet bevallen door het strippen omdat het langer dan 24 uur daarna was, maar volgens mij heeft het er wel voor gezorgd dat de slijmprop verder losliet. Strippen was hooguit een beetje een vervelend gevoel, maar het strippen op zich duurde maar heel kort!
Bij mij heeft het strippen wel degelijk geholpen. Op 11 juni moest ik 's-morgens bij de vk zijn. Om 12 uur begonnen al de echte weeen en om 19.15 is uiteeindelijk mijn zoontje geboren. Liefs Mariska
Volgens mijn vk kon het ook 48 uur duren... maar wellicht zijn de meningen onder de vk's daarover ook verdeeld. Lijkt het nou ook of gestripte bevallingen sneller gaan dan gewone of is dat toeval? Want als ik het zo lees zijn de meeste gestripte bevallingen met 7 uur gedaan (inclusief de mijne). Maar zal wel toeval zijn.
Bij de eerste ben ik op vrijdagmiddag gestript en als dit niet zou werken hadden we op maandagmorgen een afspraak staan bij de gynecoloog voor een inleiding. Na het strippen een licht zeurderig gevoel en meteen mijn slijmprop verloren. Bleef wel wat rommelen maar dat wa de zaterdag over. Zondag op maandag werd ik wakker van een pijn in mijn buik, had het idee dat ik buikgriep had moest spugen enzo. Ik zei nog ik denk dat we de afspraak maar even moeten afbellen en verzetten. Later zette dit door naar weeen en maandagavnd is onze zoon geboren.
Mijn bevalling werd ingegeleid. Kreeg gel om de baarmoedermond te verweken en toen dat niet op schoot gestript. Daardoor kwamen de ontsluitingsweeën zo op gang en 6,5 uur later had ik mijn dochter in mijn armen. Door het strippen had ik geen infuus meer nodig om mijn weeën op gang te brengen, dat moet officieel wel na die gel, maar mijn lichaam nam de bevalling al over.
Ik ben met 41+5 gestript, 12 uur later braken de vliezen en nog eens 6 uur later was onze dochter er.
Ik ben met 41.3 en 41.5 weken gestript en het heeft beide keren niks uitgehaald. Ben uiteindelijk ingeleid.
ik zou dus vorige week donderdag gestript worden. Maar in die nacht begonnen bij mij de weeën. De vk is 's morgens geweest en ik had 2 cm ontsluiting. Ze heeft me toen nog wel even gestript. En echt waar het viel me heel erg mee! Uiteindelijk is mijn kleine meid vrijdag ochtend om 11.35 uur geboren.