Hallo, Wie heeft een kleinschalige eigen zaak/bedrijf of is ZZP'er/freelancer? En in wat? Had je daar al de diploma's voor of heb je die gehaald vanwege de bedoeling voor jezelf te beginnen?
Ik ben zelfstandig als eenmanszaak. (Belgiƫ) Had daar enkel bewijs van bedrijfsbeheer voor nodig, en dat zat automatisch mee in mijn diploma. Bij het opmaken van je statuut moet je ook de diplomas kunnen voorleggen voor de debetreffende jobs. De niet-beschermde functies kan je zomaar toevoegen. Zo heb ik een diploma audio visuele technieken, maar al die jobs zijn niet beschermd, dus had ik het eigenlijk niet nodig Ik ga binnenkort wel mijn statuut laten aanpassen, en er massage therapeut laten bijzetten. Heb dat diploma nu ook, dus waarom niet. Dat is dan weer wel een beschermd beroep. Omdat het een eenmanszaak was had ik geen startkapitaal ed nodig. *edit* Je kan bij ons diploma bedrijfsbeheer gaan afleggen zonder daarvoor les te moeten volgen als je wil starten, maar je moet natuurlijk wel door het examen zijn