Dankje! Er is dus nog nooit iemand daar geweest? Maar met die omstandigheden kan je toch niet echt leven? -70, geen water en je kan niet eens normaal ademen. Ik zou daar niet tot mijn dood willen blijven haha, wat moet je er allemaal doen in die jaren tot je dood? Vraag het me af, wel interessant om te lezen!
Die mensen hebben allemaal last van beroepsdeformatie ... Die leven voor hun werk en zullen het echt niet zien als opofferen. ze zullen zich eerder zien als de eerste kolonisten.
Haha kan me inderdaad zoiets indenken.. Ik denk meteen van maar dan kan je toch nooit meer op vakantie? Of een dagje weg van de zon genieten met je kinderen etc etc....
Helemaal mee eens! En inderdaad: Columbus was ook aan het ontdekken, maar dat was tenminste hier op de aarde en kostte ook niet zoveel geld. Vind het echt waanzin. En de aarde overvol? er zijn nog zát gebieden waar mensen niet hutje mutje leven, dus ook dat valt wel mee in mijn ogen. Maar goed, ze gaan hun gang maar, daar op Mars. Zonde van het geld en zonde om jezelf zo op te offeren.....
Kan er niet een raket enkel gevuld met veel brandstof eerst heen? Zodat ze met dat brandstof ook weer terug kunnen? Hoe lang moeten ze reizen tot ze op Mars aankomen?
Serieus?? In zijn tijd voer hij naar het einde van de wereld namelijk ... en ik vermoed dat een paar eeuwen inflatie ondertussen die kosten exorbitant hoog zouden zijn. Ze waren jaaaaaren van huis zonder zekerheid ooit nog thuis te komen. Ik vind dit een beetje een bijzondere vergelijking eigenlijk.
Haha, dat komt omdat iemand er Columbus bij haalde. Bovenstaande klopt, maar laten we heel eerlijk zijn: Zijn reis kostte geen kapitalen, bij mijn weten kwam dat uit eigen zak omdat niemand in hem geloofde. Ik ben gewoon van mening dat de bedragen die voor deze reis uitgegeven worden (miljarden!!!) écht wel heel wat beter besteed zou kunnen worden, wereldwijd gezien!! Ik geloof nl echt niet dat wij met zijn allen over pakweg 200 jaar naar Mars gaan emigreren en vind het dus domweg weggegooid geld. * Heb het opgezocht: de eerste 3 reizen waren gefinancierd, de 4e heeft Columbus zelf betaald Maar dan nog.....Ik ga er vanuit dat er gedacht werd dat hij ondanks zijn "sponsoring door Spanje" hij wel geld, goud of goederen zou veroveren en de reis dus min of meer terugverdiend zou worden Niet onbaatzuchtig dus.....
Aan de ene kant ben ik het wel eens, want wij kunnen niet eens voor deze planeet zorgen en dan gaan we alweer een andere planeet "lastigvallen". Maar oorlog? Zal helaas altijd blijven bestaan... Ziekte? Ook. En moet helaas ook wel want we kunnen niet voor altijd blijven leven. Honger? Er IS in principe genoeg voedsel. Maar wij in de rijke landen wordenliever obese dan dat de hele wereld genoeg te eten heeft.
Ik vind het echt extreem interessant. En ook heel erg belangrijk. Door de nasa weten we ook hoe het leven ontstaan is hier op aarde, hoe wij dus eigenlijk ontstaan zijn. De aarde en ons heel zonnestelsel is maar klein en stelt weinig voor in vergelijking met wat er allemaal is. Ik wil weten wat er nog allemaal is. Hoe het leven ontstaat in het heelal voordat het op een planeet gebombardeerd word. (Kometen) Wij kunnen nog maar weinig en moeten dichtbij beginnen. De ontdekking van stromend water op mars is dus een heel belangrijk onderzoek om verder uit te zoeken hoe het leven ontstaan is. Op deze manier krijgen we meer antwoorden op onze vragen. Maar ook weer meer vragen dan we al hadden. Zo blijft het wel interessant
Nu is er ook ijswater op pluto gevonden + bergen en een blauwe lucht ze hebben nog maar 10% van de beelden ontvangen.ik ben benieuwd naar meer
Ben benieuwd of er ook vloeibaar water is. Is niet helemaal onmogelijk he? Hij heeft 5 manen, Charon is even groot als Pluto. Wij hebben eb en vloed door onze maan. stel die aantrekkingskracht van Pluto en de manen is erg sterk wat waarschijnlijk is, dan kan het wel eens zijn dat de kern van Pluto gloeiend heet is. En door die aantrekkingkracht tussen Pluto en de manen beweegt ook de planeet. Die combi, warme kern en het bewegen kan voor scheuren in het ijswater zorgen. Fylosofie van mezelf gebaseerd op Europa In de maan Europa zitten ook barsten in het ijs, water spuit kilometers de lucht in. Dus het is niet helemaal onmogelijk denk ik. Hoop ik