Wie weet leuke hapjes voor op verjaardagsfeestje

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara1978, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik ben op zoek naar leuke en makkelijke hapjes voor op een verjaardagsfeestje (voor volwassenen).
    Het liefst iets wat ik zo neer kan zetten en wat vantevoren klaargemaakt kan worden zodat ik niet te lang in de keuken hoef te staan ;) .

Weten jullie wat leuks?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier meestal gewoon kaasblokjes, stukjes worst, boterhamworst met een augurkje erin en dat soort dingen. Lekker makkelijk en vind over het algemeen iedereen wel lekker.

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik ben 2 weken geleden jarig geweest en had de volgende hapjes gemaakt:

- ham met meloen: kleine stukjes meloen(1x1cm) met een klein stukje ham erop, prikkertje en klaar!
    - Augurk met cervelaat
    - wrap met sla en eiersalade: wraps beleggen met een dus laagje sla, laag eiersalade erop smeren. Strak oprollen, even in de koelkast stevig laten worden. Prikkertjes erin en in stukje snijden!
    - Bladerdeeg met miniknaks: bladerdeeg in 4 snijden, elk stukje een miniknaks, dichtvouwen en 20 min. de oven in!

alles was vrij snel op, iedereen vond de hapjes heerlijk! Ben nog geen uur bezig geweest voor dit alles!

Fijne verjaardag!
    kus miek

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  5. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    lekkere orginele (ja dames dat mag echt wel wat creatiever!) hapjes:

- korstjes van wit brood afhalen, met de deegroller plat maken. Besmeren met een dun laagje tomatentapanade en daaroverheen een dun laagje eiersalade. Oprollen en in stukjes snijden.

- mini mozzarella bolletje op prikkertje met blaadje bassilicum en cherrytomaatje

- mini gehaktballetjes
    - quiche maken en in stukken snijden of minitjes maken

Veel succes ermee!

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Gehakt met daardoorheen nasikruiden en dan minigehaktballetjes van draaien. Warm serveren met een bakje warme satesaus erbij.

Gevulde eieren.

Bij de supermarkt kan je van die bakjes met allerlei soorten olijven kopen, dat gaat hier ook altijd snel moet ik zeggen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Leuke recept ideeën.

Ik heb ze gelijk opgeslagen.

Op Isabella haar verjaardag willen we een inloop houden van 16.00 uur tot 20.00 uur. Dus er mag wel wat op tafel, ;) ( duurt gelukkig nog even)

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    ik maak zelf altijd een bordje worst en kaas en boterhammenworstjes mete en augurkje erin.
    En dan stokbroodjes die ik smeer met verschillende salades,
    en de frietpan gaat hier aan met lekker hapjes dus lekker makkelijk en snel.
    en voor de gezonde mensen heb ik ook wat bordjes met gerei ;)

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

van die kleine mozzerella bolletjes met cherry tomaatje en blaadje bassilicum (wat dressing erover heen gooien. heeerlijk

bord met allemaal kaasjes, en staat heel leuk als je dan allemaal witte druiven en walnootjes eromheen legt. en is ook nog es lekker te combineren met de kaas

je kan ook van die wraps kopen, gerookte zalm en kruidenkaas... inrollen en dan in kleine stukjes snijden, ook erg lekker

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wrap besmeren met piledelphia roomkaas, beetje sla en gerookte zalm. Oprollen en in stukjes met een prikkertje.

Kleine gehaktballetjes draaien. Hoef je alleen nog maar op te warmen

11. Maribomba

Maribomba Lid

28 jul 2008
    57
    0
    0
    Inderdaad gevulde wraps met roomkaas, sla, maar i.p.v. gerookte zalm kan je misschien ook gerookte kip doen met wat mango schijfjes erbij, een beetje peper en zout erbij. Heerlijk en duurt niet lang om ze te maken ;)

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wat een lekkere ideetjes zie ik hier voorbij komen!

Wat ik zelf altijd maak zijn bladerdeeg hapjes met spinazie en feta erin. Een pak spinazie kopen die in blokjes verdeeld zijn en een pot met feta blokjes, en bladerdeeg (geen roomboter).

Ik snijd het plakje bladerdeeg door 2, doe er een blokje spinazie in en 2 blokjes feta. Dichtdrukken en wat ei eroverheen smeren. Dan de oven in.

Je kunt het ook maken met een klein gehaktballetje erin, vind ik ook altijd lekker!

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Tonijn op olie uit een blikje, toefje mayonaise erop en dat op een plakje komkommer leggen!

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    wat een tips ik ga ze zeker onthouden

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bladerdeeg in reepjes snijden losgeklopt ei erover strijken en dan coctail worstjes erin en in de oven
    je kunt er zoveel mee doen
    verschillende soorten suiker erover heen

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ehm..

coppa di parma, mozzarella, blaadje basilicum en een gedroogd tomaatje. Mozzarela, basilicum en tomaat in de coppa di parma rollen ( lijkt een beetje op parma ham)

Getoast brood met zuivelspread (philadephia ofzo) beetje pesto en half gedroogde tomaatjes (maar die is vers het lekkerste)

Ik heb ook eens een lekker hapje gemaakt met osseworst. donker bruin stokbrood, osseworst, amsterdams uitje en mosterd volgens mij. Erg lekker.

en bij de hema hebben ze lekkere kant en klare mini bladerdeeghapjes. Die zijn ook prima te eten.

17. gimena

gimena Niet meer actief

een grote wrap.(even in magnetron doen 60 sec )
    met paturee kaas (met kruiden er in) en sla en zalm.
    oprollen in folie( wel goed strak op rollen)
    als je heb wil severen.(wel 20 min later..wel in de koelkast laten liggen)
    haal het uit de folie,snij de uitende er af!
    en maak kleine plakjes.
    en leg ze met de open kant op een bord!
    geloof me aan de einde van de avond heb je niets meer!
    ik maak er altijd 12 rollen zijn altijd op ! :)

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij de C1000 hebben ze tapas-pakketten, 2 verschillende. De tapas kan je van te voren klaarmaken (is super-makkelijk en kan allemaal tegelijk in de oven) en gewoon koud op tafel zetten. Heb ik pas ook gedaan toen er vrienden langs kwamen. Het is lekker, makkelijk en weer eens wat anders.

19. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Monchou rolletjes

Pakje monchou in een schaal prakken met een vork.
    Beetje zout,beetje peper.........bieslook,peterselie(wat je lekker vind)
    Een gesnipperd uitje en een beetje mayo.

Dit alles goed roeren en in plakjes ham rollen,in stukken van 10 cm snijden en het is zo op......... :)

Wat ook lekker snel is klaar is:

Gewoon een paar (HEMA)rookworsten in de pan doen.
    In stukken snijden en cocktailprikkers erbij en een schaaltje mosterd.

20. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Werdt hierboven ook genoemd is idd lekker en makkelijk.
    ieder maakt t weer anders lees ik.
    Ik heb t weer van een vriendin van mij.
    Maar gaat die hier beschreven is ook eens proberen.
    wat ook makkelijk en lekker is (monchu kaas) voor warm als koude gerecht.
    doe je in een bakje en snipper je een uitje een halve is genoeg vind ik altijd.heel klein en fijn.
    beetje peper heel weinig.en roer je door elkaar heen.

dan doe je een beetje in een plakje ham rol je op en klaar is kees.
    je kunt het in van alles rollen.
    -paardenrookvlees
    -ham
    -salami
    -snijworst.

zelf vind ik ham lekkerder.mmmmm

en verder ook gewoon kaas blokjes met ham en augurk,worst(grilworst)

Ik heb nog wat:
    cocktailworstjes en ontbijtspek(warm als koud)
    je rolt gewoon de ontbijtspek om de worstjes heen en prikt t vast met een houtenprikkertje.bak ze in de koekepan met prikkers en al ,hoeft eigenlijk geen boter of olie te gebruiken.mischien beetje.
    heel simpel en erg lekker en met een sausje cocktail sausje mmmmmmmmmmmmmmmmm.
    je ba

Deel Deze Pagina