Ik weet niet of ik mijn vraag hier kan stellen. Vandaag hadden we kortsluiting en viel de stroom uit. In het vriesvak zaten diverse potjes ingevroren bv. Ik denk dat de stroom er zo'n 3 uur is afgeweest, voordat alles weer werkte. De potjes met bv waren nog hard en leken nog goed bevroren te zijn. Kan dit kwaad, of moet ik toch alle melk weggooien?
Ik heb (nog) niets weggegooid. Voor mijn gevoel zou het nog wel bruikbaar moeten zijn, omdat het dus nog erg hard bevroren aanvoelde toen ik erachter kwam. Maar mocht je toch een ander advies hebben, dan hoor ik dat graag. Ik had ook nog een ander vraagje. Weet niet of ik dat even zo kan stellen. Mijn zoontje is regelmatig tussen 19-22 uur 's avonds onrustig en wil dan vaak aanleggen. Ik begreep dat dat clusteren is en dat ze dan graag de geborgenheid bij de moeder willen zoeken. Ik vroeg me af of het clusteren ook een functie heeft om de productie van bv aan te wakkeren? Hij drinkt erg moeizaam uit de fles en zou dan als hij onrustig is, kunnen oefenen met een flesje bv, maar als dat clusteren een functie heeft, dan lijkt het me beter daar aan toe te geven (ipv hem een flesje geven).
Ja, klopt: door te clusteren houden ze je productie op peil. Clusteren maakt dat ze de eerste uren van de nacht er weer tegen kunnen. Nachtvoedingen zijn heel waardevolle voedingen: kindjes kunnen wel tot een kwart van hun dagelijkse calorische behoefte innemen tijdens de nachtvoedingen! Supervoeding!