Hallo, Ik ben 2 weken geleden bevallen van mijn tweede zoontje. Eerste week ging super...maar sinds een paar dagen is hij zo onrustig. Wel 6 uur achterelkaar. Hij wil steeds drinken maar na een paar minuten is dat ook niet meer goed. Ik dacht aan regeldagen maar er lijkt steeds wel nog genoeg melk uit te komen. Hij komt ook genoeg aan (steeds zo'n 300 gram per week.) Reflux is het ook niet want plat liggen is geen probleem. Teveel melk heb ik ook niet denk ik want ze voelen niet mega vol... En even niet laten drinken vindt hij ook geen optie, dan krijst hij alles bij elkaar. Hij verslikt zich if slikt wel eens lucht in maar dan laat ik hem netjes boeren. Ik weet me even geen raad meer en weet ff niet wat ik hiermee moet... Enig idee wat het kan zijn? Groetjes
Mogelijk spruw, of de melk komt er krachtig er uit? Is het nog steeds zo onrustig, laat dan een lactatiekundige meekijken. Dat kan je zoveel verder helpen, zodat je met plezier en in rust straks kunt voeden! Doen hoor!
Dank voor je reactie! Vandaag bij de ha geweest en spruw heeft hij niet. Ik denk zelf inderdaad dat het er te heftig uit komt want hij slikt mega veel lucht mee naar binnen. Ik wil hem dan laten boeren maar dan wordt hij kwaad en gaat huilen omdat hij wil drinken...en door het huilen kan hij niet boeren. Ik ga denk ik een kolfapparaat halen om de eerste melk er uit te halen...? Is dat een idee?
Heb je niet direct een kolf apparaat voor nodig hoor. Je voeding is nog aan het afstemmen op behoefte van je kindje, wanneer je nu heel veel dingen gaat ingrijpen (kolven) dan kan dat het proces verstoren. Wanneer de melk toeschiet en snel begint te stromen kun je even je kindje afhalen. Laat de eerste melk (die vaak krachtig stroomt) gewoon weglopen, vang het op in een spuugdoek of handdoekje of zo. Je zult zien dat de melk in straaltjes komt, of heel snel uit de borst stroomt (drupt) Wanneer de straaltjes afbuigen is de eerste kracht er af. (of wanneer stromen overgaat in druppen). Nu kun je de borst drogen en opnieuw aanleggen. Misschien kun je zelf het toeschieten stimuleren voor je je kindje aanlegt. Let ook goed op of je kindje goed is aangelegd, of de hap groot genoeg is en of je kindje vacuüm vast kan houden. Bij twijfel toch mee laten kijken, maar met bovenstaande tip kun je wel even verder denk ik. Het afstemmen gebeurt in de eerste 6 weken ongeveer, geef het tijd!