Mijn vader heeft het om de vijver heen. Dit is speciaal voor kleindieren een keer tegen aan en je zal ze niet meer zien
Mijn buren hebben het in hun achtertuin helemaal omheind met dat stroomdraad. Dit doen ze tegen de katten van hun andere naaste buren. Wij hebben ook een kat die op onze (en hun) schutting klimt maar die durft niet in de tuin van andere mensen. Hij loopt alleen over de daken van de schuurtjes achter in de tuinen. Ik heb me geen moment zorgen gemaakt om mijn kat. Als hij wel een tik zou krijgen is het alleen een waarschuwingstik, dat overleeft hij wel. Het mag dus volgens mij wel gewoon want het is op hun terrein.
Je hebt ook draad speciaal voor katten en hun gewicht. Ik neem aan dat ze dat gebruiken. Ik vraag me wel af of het zal werken, katten vinden altijd een plekje om zich doorheen te wurmen.
Waarom zou dat niet mogen? We hebben er ook al heel veel aan gedaan om ze uit onze tuin te houden. Kost ons onderhand al bijna 200 euro aan kattenschrik, houtsnippers in plaats van zwart zand, een extra rand onder de schutting door en heel veel frustratie! Wij worden ook schijtziek van de katten van onze buren. Snap dat ze het leuk vinden om katten te hebben, maar laat ze dan niet elke dag in onze voor en achtertuin schijten. (waar onze eigen kinderen dan spelen en regelmatig in de kattestrond grijpen)
Hier precies t zelfde. Echt te ranzig voor woorden. En de kinderen kunnen er ook ernstig ziek van worden. Ben die beesten helemaal zat.
Ik ben het ook aan het overwegen om mijn katten in de tuin te houden. De een blijft wel maar de andere jaagt hier in het weiland achter waardoor we constant kadavers aan het ruimen zijn. We lijken we een mini rendac
Mijn moeder heeft het ook op de schutting. Ik wil het ook maar we maken nu eerst de schutting boven dicht met planken en kippengaas. Als dat niet werkt dan span ik wel een draadje.
Wij hebben het om de schutting. Zie geen kat meer in de tuin. Ook niet als het uit staat. Wonen hier nogal veel katten in de buurt en wil dat m'n kids strontvrij kunnen spelen! Voortuin binnen de erfgrens zal vast mogen. Maar bij schade kan je ze denk ik wel aansprakelijk stellen (tenzij ze een 'betreden op eigen risico' bordje hebben hangen
Vogels kunnen ook gewoon op stroomdraad zitten. Ze maken immers geen contact met de grond... zitten ook vaak op de draden van hoogspanningsmasten...
Ik snap het ook wel, wij hebben ook schokdraad om onze volière om de katten weg te houden. Nu onze dochter meer buiten speelt overweeg ik ook om het rondom de tuin te zetten.
Wij zouden dit ook graag hebben, want het plast een kat continu tegen ons tuinhuis en heel het terras stinkt hierdoor, maar onze grond is veelste groot hiervoor. Er zei iemand dat het schadelijk kan zijn voor een kat als ze daar tegen botsen, maar dat betwijfel ik. Onze kat heeft eens per ongeluk tegen onze paardendraad gezeten en ja dat heeft ze gevoeld, maar heeft daar zeker geen schade aan over gehouden.
Waarom niet? Ik heb een pruthekel aan die katten die hier loslopen in de buurt, ongecastreerd en dus plassen en sproeien tegen mijn voordeur, de container en mijn garagedeur. Het stinkt gigantisch. Ik heb zelf 6 katten en die vallen niet een ander lastig. Ze komen alleen in mijn achtertuin. Daar staat een schutting omheen met schrikdraad. Ze komen er hooguit één keer tegenaan, krijgen een tik (het is zwakstroom en ze gaan er echt niet van dood) en dan gebeurd het nooit weer. Zij zijn veilig in mijn tuin, worden niet overreden door een auto of mishandeld door een vreemde. Mijn buren hebben geen last van hen en nog fijner ik heb geen vreemde katten achterin de tuin. Overigens zitten vogels gewoon bovenop het draadje, je moet "aarde" maken om een schok te krijgen.
Ik zou het ook graag doen alleen hebben we voor een laag hekje en poortje waar de katten makkelijk over kunnen. Maar ook hier buur katten die in onze dier vrije en kind rijke (gastouder) tuin plassen en poepen. Ik moet altijd eerst wen rondje voor de kids buiten mogen. We gaan ook eerst gaas spannen en anders alsnog een draadje. Heb buren die zeggen "de katten slapen in de tuin want ik wil ze niet binnen." Intussen piesen ze in ons kinder huisje, in m'n bakfiets schuur en poepen ze direct naast de zandbak.
Te goor voor woorden. Bestaat er echt geen mogelijkheid? Zo wie zo zou ik alle stront die je vind bij de buren terug in de tuin gooien. Dan komen ze er wel achter dat dat niet fijn is, al die stront, katten piesen en poepen niet op hun eigen grondgebied dus gaan ze ergens anders heen. Dit is wel 1 van de redenen waarom ik een hekel heb aan katten, maar dan vooral de eigenaren. Die nemen totaal geen verantwoording voor hun buitenlopende kat. Ik ben blij dat ik honden heb, 1 kat komt niet meer, nadat die echt gegrepen was door 1 van onze honden. Net op tijd er bij dat het beest losliet toen ze de kat in de bek had, dus die heeft het overleefd, maar ja, dit is wel het risico van een kat buiten hebben lopen. Onze honden zijn geen lieverdjes naar katten toe. Mocht er 1 doodgebeten worden, ik breng het beessie netjes terug naar de eigenaren, met de mededeling dat hun kat in onze tuin liep en dat de hond dat niet goed vond...
@goblins ach over honden en de hondenpoep waar ik iedere keer in trap heb ik ook nog wel wat klachten